  • Data: 2017-05-25 18:24:42
    Temat: Re: Partycjonowanie dysku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Jan Stożek" 2...@p...stozek.waw.pl

    > Błąd.
    > To, że w partycji nie ma systemu plików nie oznacza, że jest
    > ona pusta. Partycja może być np. wykorzystywana do zapisu stron
    > pamięci wirtualnej (partycja swap), może być składnikiem macierzy

    Win (ta grupa jest o PeCetach -- natywne systemy PeCeta to DOS i Win)
    zapisuje to na zwyczajnym pliku. (zwyczajnie nazwanym, na standardowym
    FS -- FAT lub NTFS)

    > RAID, może być wolumenem systemu LVM, możesz wreszcie sam zapisywać na
    > niej dane w takiej strukturze, w jakiej jest to dla Ciebie wygodne.

    Jednak zazwyczaj jest tam standardowy FS.
    W wypadku PeCeta -- FAT lub NTFS.

    > I to Cię właśnie myli, że robi to jeden program, bo zarządzanie
    > partycjami jest czymś zupełnie innym niż zarządzanie zawartością
    > partycji. Służą do tego zupełnie inne programy które korzystają z
    > całkowicie odrębnych struktur danych. A to że istnieją kombajny,
    > które w ograniczonym zakresie potrafią jedno i drugie, to tylko
    > kwestia wygody użytkownika.

    Jestem przeciętnym użytkownikiem -- dla mnie pusta (bez FS) partycja
    nie jest atrakcyjna. (imo dla innych Grupowiczów używających PeCetów -- także)

    BTW -- można pisać na HDD także poza partycjami, na przykład obok
    partycji lub pomiędzy partycjami. Można także wejść w obszary,
    których partycjonery nie obsługują, lub nawet dalej. ;) Jeśli
    zechcę coś ukryć (insatlki kradzionego DOSa 3.3) poza FS -- raczej
    nie będę tego pisał w partycji. ;) (albo zapisze to w zarezerwowanych
    miejscach FS, albo poza partycjami w ogóle)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.