  • 31. Data: 2009-04-12 07:21:06
    Temat: Re: Panoramy 360 z Alp Sunnmore (Norwegia)
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    Użytkownik "Andrzej Makarczuk" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości news:b7p1u4ld6dktat57rr74evnrcpong41a75@4ax.com...

    >>http://www.przewodnicy.zakopane.pl/rozne/zoomify/H
    ornsund_Hans_20090315

    > Z ilu klatek?
    > pozdrawi AM

    108 zdjęć, Canon 5D, 70-200/2.8 L (na 200mm)
    z ręki (sam dziwię się, że nie ominąłem nic),
    mocno nadmiarowo, żeby winiet nie było widać po złożeniu,
    no i potem przycięte, bo aż za bardzo nadmiarowo było.
    Ze statywu i metodycznie ze 30% mniej można było
    pewno zrobić.
    No i oryginał ostrzejszy wyraźnie, Zoomify zmiękcza obraz,
    pewno to kwestia jego kompresji jpg.

    Witek

  • 32. Data: 2009-04-12 16:38:06
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    see_you wrote:

    >"Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl>
    >
    >A ja bym raczej powiedzial, ze sie "przydaje"!

    No pewnie, że czasem się może przydać, znacznie częściej IMO
    przeszkadza czas kopiowania czy zajętość na dysku.

    >Pomijajac swojego 400D, pobawilem sie troche
    >25 megapikselami A900 i nie zauwazylem,
    >zeby tam jakies sie marnowaly...

    Nie wiem, z jakimi obiektywami, ale generalnie (w 99% przypadków) nie
    wierzę aby 12mpix przeniosło mniej niż 25mpix. Kropka.

    >Bez przesady, no nawet jesli zredukujesz rozmiar liniowo o polowe,
    >to i tak z 8 zostaja 2 megapiksele - tyle co Full HD.

    No i...? Na nie-full-HD też się wyświetli, a szczegół można sobie
    powiększyć.

> [...]
    >bo szczeka mi opadla z wrazenia dopiero kiedy kupilem, odpalilem
    >i zaczalem ogladac foty - wygladaja prawie "jak z dobrej drukarni"
    >a nie "jak na monitorze", ale tego trzeba osobiscie doswiadczyc.
    >A przenosny dlatego, ze moge zabrac go w podroz bez zadnego stresu
    >a dodatkowo okazal sie tanszy od podobnego stacjonarnego
    >- te dwa argumenty mnie przekonaly.
    >Faktycznie, wolabym 17 cali zamiast 15,
    >ale akurat nie bylo takiej okazji.
    >Gorzej do video - oczywiscie do ogladania divxow nie bardzo
    >to sie nadaje - DVD to minimum a najlepiej HD...

    Kupiłeś 15 cali 1920 bez sprawdzenia?! Nie do wiary, że ktoś coś
    takiego wyprodukował ;) Nie wiem jak często używaż lapka, ale dla mnie
    dziś, przy tak słabo skalowalnych interfejsach praca przy plamkach
    ~0,2 (choć to chyba więcej niż u ciebie) jest katorgą (do kwadratu,
    sam lapek jest mało ergonomiczny).

    Co do filmów - nie żartuj, DVD przy takiej wielkości ekranu zupełnie
    wystarcza, o ile ktoś ogląda filmy na takim ekraniku (no chyba że
    "stopklatki") ;P

    Grzegorz

  • 33. Data: 2009-04-12 18:16:41
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl> wrote
    > No pewnie, że czasem się może przydać, znacznie częściej IMO
    > przeszkadza czas kopiowania czy zajętość na dysku.

    Chyba nie chcesz mnie namowic do wykorzystywania tylko
    1/5 matrycy mojego aparatu...
    Jakosc ma swoja cene, nawet jesli jest to miejsce na dysku
    - a co, jesli bede chcial sobie moje foty wydrukowac?

    > Nie wiem, z jakimi obiektywami, ale generalnie (w 99% przypadków) nie
    > wierzę aby 12mpix przeniosło mniej niż 25mpix. Kropka.

    To sprobuj - uwierzysz.
    400D robilem 70-200/4IS a A900 24-70/2,8.
    Elka wiadomo - perfekcyjna a Zeiss b. bobry.
    Na pierwszy rzut oka bylo widac spooora roznice.
    Ta roznica jak na razie istotna jest w mozliwosciach kadrowania
    i ewentualnym wydruku,
    ale KIEDYS beda chyba beda lepsze monitory...(?)

    > No i...? Na nie-full-HD też się wyświetli, a szczegół można sobie
    > powiększyć.

    O.K.
    Ale, albo dazymy do perfekcji, albo uznajemy, ze wczorajsza technologia
    jest w zupelnosci wystarczajaca i niczego wiecej ludziom nie bedzie
    potrzeba.
    Bo np. komu przeszkadzalo CRT, a komu przeszkadzaly filmy maloobrazkowe...?

> [...]
    > dziś, przy tak słabo skalowalnych interfejsach praca przy plamkach
    > ~0,2 (choć to chyba więcej niż u ciebie) jest katorgą (do kwadratu,

    To jest zaleta zakupow przez internet - masz prawo do zwrotu!
    Oczywiscie, wczesniej sprawdzilem dane o wyposazeniu i poczytalem
    co uzytkownicy o tym mysla.
    I juz nigdy nie zamienie na nic mniejszego! (rozdzielczoscia)
    147 DPI to rzeczywiscie odlot (ekstremalny!), ale to trzeba zobaczyc,
    nie wystarczy sobie wyobrazic. A skalowanie jest bardzo dobre
    - moze nie perfekcyjne, ale widzialem wiele laptopow z mniejszym
    natywnym DPI a gorsza jakoscia jak u mnie po skalowaniu...
    Oczywisie, mam na mysli programowa zmiane wielkosci wyswietlanej
    czcionki/obrazu a nie zmniejszanie rozdzielczosci ekranu,
    bo tu wychodzi juz 'mydlo'.
    Zrozum, ze moge sobie plynnie skalowac tekst do rozmiarow jakie mi
    odpowiadaja, dlatego o kiepskiej ergonomii nie ma tu mowy - absolutnie!

    > Co do filmów - nie żartuj, DVD przy takiej wielkości ekranu zupełnie
    > wystarcza, o ile ktoś ogląda filmy na takim ekraniku (no chyba że
    > "stopklatki") ;P

    Odnosilem sie do rozdzielczosci. Oryginaly DVD sa pozbawione szumow
    i zaklocen, i skalowanie linowo x2 nie pogarsza tragicznie obrazu,
    jest przywoicie, czego nie mozna powiedziec o starych divxach
    - kompletna padaka...
    --
    see_you

  • 34. Data: 2009-04-13 09:52:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Apr 2009, Giecze wrote:

    > Bez żartów
    > http://www.ranking.pl/index.php?page=Ranks:RanksPage
    &stat=23|OW

    Najpierw trzeba ustalić, jaką metodą zostały zebrane dane.
    Bo jeśli za pomocą np. skryptów Javy i innych takich, to nie tylko
    sporej części moich odwołań, ale i istotnej części czytelników tej
    grupy (komentarze do znalezienia przy omawianiu różnych galerii)
    tam nie ma. Nie zawsze klikam NoScriptowi "allow". Nawet "temporary".
    Widzisz problem?

    "Statystyka 98% gospodyń z Gdańska, nie widzących problemu
    w skryptach Javy"? ;)

    Skoro tam nie ma pozycji "nierozpoznane", to znaczy że NIE
    zbierano informacji o udziale wywołań skryptów w ilości ściągnięcia
    stron.
    I dopiero wiedza czy niewywołanych skryptów było 10% (a i tak
    stawia to pytanie, czy z tych 10% istotna większość to nie
    najwyższe rozdzielczości) czy 60% pozwoli jakoś się odnieść
    do reszty statystyki.

    pzdr, Gotfryd
    (1280x1024)

  • 35. Data: 2009-04-13 13:20:38
    Od: Andrzej Makarczuk <m...@g...com>

    "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl> w
    <grs5bg$3mu$1@bobas.nowytarg.pl>:

    >108 zdjęć ...

    Nieźle!
    Podejrzewałem coś koło 50 ze względu na detale.

    Kawał solidnej, nikomu nie potrzebnej roboty :-)

    pozdrawi AM
    --
    makaraj Zawsze lepiej szczytować niż glebować
    na AGA-cka

  • 36. Data: 2009-04-13 15:15:44
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    Użytkownik "Andrzej Makarczuk" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości news:epe6u4t4sobj0n5jj9nt1b8c7i19vekid7@4ax.com...

    >108 zdjęć ...
    > Nieźle!
    > Podejrzewałem coś koło 50 ze względu na detale.
    > Kawał solidnej, nikomu nie potrzebnej roboty :-)
    > pozdrawi AM

    Kilka osób jest bardzo szczęśliwych z powodu tego obrazka,
    ale to naukowcy od lodowców, a ja chyba też sobie go wydrukuję
    na ścianę :)
    480 megapikseli

    pozdro :)
    Witek

  • 37. Data: 2009-04-13 19:14:30
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    see_you wrote:

> [...]
    >i ewentualnym wydruku,
    >ale KIEDYS beda chyba beda lepsze monitory...(?)

    OK, w pewnych warunkach te 25mpix może coś wnieść. Pozostaje pytanie
    komu to faktycznie potrzebne (z "ciężarem" plików w zestawie).

> [...]
    >potrzeba.
    >Bo np. komu przeszkadzalo CRT, a komu przeszkadzaly filmy maloobrazkowe...?

    Tylko wtedy, kiedy idzie za tym korzystny bilans. Moim zdaniem SACD
    dla konsumenta nie ma przewagi nad płytą CD, a LCD wielokrotnie
    sprawdza się gorzej niż wyrzucony "kineskop". Podobne bywa w
    fotografii.

    >To jest zaleta zakupow przez internet - masz prawo do zwrotu!

    Rozumiem. (BTW, przy zakupie "na fakturę" też?)

> [...]
    >Zrozum, ze moge sobie plynnie skalowac tekst do rozmiarow jakie mi
    >odpowiadaja, dlatego o kiepskiej ergonomii nie ma tu mowy - absolutnie!

    Skalowanie "wektorów" jakoś działa (nie idealnie), ale bitmap często
    nie (te w przeglądarkach mogą być prymitywnie interpolowane, a wtedy
    twoja ostrość idzie w diabły). Jeśli uważasz, że to jest fajne, OK.
    Mnie to nie odpowiada (niektóre programy zupełnie źle się
    wyświetlają). Uważam, że zagęsczanie pikseli powinno następować
    powoli, tymczasem taki ekran jest dziś uciążliwy (grafiki na ekran
    projektuje się dla popularnych plamek).

    Grzegorz

  • 38. Data: 2009-04-13 20:20:19
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl>
    > OK, w pewnych warunkach te 25mpix może coś wnieść. Pozostaje pytanie
    > komu to faktycznie potrzebne (z "ciężarem" plików w zestawie).

    No, niewielu - pionierom! (na razie...)
    Gdyby chcialo mi sie wyrzucac kase na A900 czy 5d2,
    to przeciez pare groszy na jakis dodatkowy dysk
    i lepszy procesor akurat nie robilyby roznicy..

> [...]
    > dla konsumenta nie ma przewagi nad płytą CD, a LCD wielokrotnie
    > sprawdza się gorzej niż wyrzucony "kineskop". Podobne bywa w

    SACD jeszcze nie testowalem (ale niedlugo...),
    natomiast CRT w stosunku do LCD niestety przegrywa
    wielkoscia i masa a co za tym idzie, problemami w masowej produkcji
    ekranow wysokiej rozdzielczosci - HD trafilo pod strzechy dzieki LCD,
    bo z CRT bylby to tylko sport dla milionerow.
    Film HD odtwarzany na 50 calach robi jednak wrazenie
    zupelnie inne niz na jakimkolwiek CRT
    (fakt, ze musi byc dobry technicznie, bo samo wydanie
    na blue rayu tego nie zapewnia...)

    > Rozumiem. (BTW, przy zakupie "na fakturę" też?)

    No, wystawiajac fakture firma zadnej laski nie robi.
    Nie pamietam dokladnie, ale chyba nawet w Polsce obowiazuje
    prawo do zwrotu towarow zakupionych wysylkowo.

> [...]
    > wyświetlają). Uważam, że zagęsczanie pikseli powinno następować
    > powoli, tymczasem taki ekran jest dziś uciążliwy (grafiki na ekran

    Ogolnie, to sie zgadza, tylko ze kiedy spojrze np. na ekran nowego
    Macbooka, za ktorego moj znajomy wyplacil prawie tysiac funtow, to wybacz,
    ale moje (kiepskie) skalowanie w IE8 czy Firefoxie bije go w kazdym calu!
    A nie dalem nawet polowy tego co za Macbooka...
    Faktycznie, bywaja programy, ktore sa "dosc odporne na skalowanie"
    i troche sie sypia, ale to margines. Poza tym, komputer ma mi najlepiej
    wyswietlac wlasnie grafike.
    A gdybym juz bardzo sie uparl, to do pisania moglbym sobie nawet
    kupic/zostawic stary 1024x - takie sprzety i tak kosztuja dzis grosze.
    --
    see_you

  • 39. Data: 2009-04-13 20:47:02
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Giecze pisze:

    > Rozumiem. (BTW, przy zakupie "na fakturę" też?)

    Nie, dotyczy to tylko wyłącznie konsumentów, a firma (bo tak rozumiem
    Twoje określenie "na fakturę") konsumentem nie jest. Nawet jesli jest to
    jednoosobowa DG. Więc prawo do zwrotu w okresie 10 dni od zakupu poza
    siedzibą sprzedawcy przysługuje w uproszczeniu mówiąc szaremu Kowalskiemu

  • 40. Data: 2009-04-13 21:29:55
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "osiek" <o...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > jednoosobowa DG. Więc prawo do zwrotu w okresie 10 dni od zakupu poza
    > siedzibą sprzedawcy przysługuje w uproszczeniu mówiąc szaremu Kowalskiemu

    Chyba, ze firme nazwiesz "Jan Kowalski" zamiast
    "Import-Export, Handel Obwozny - Jan Kowalski"...
    --
    see_you