  • 1. Data: 2009-04-09 19:36:02
    Temat: to jest marny, czy dobry obiektyw ?...
    Od: "ant" <h...@u...com>

    Canon EF 24-105 mm F4.0 L

    marny czy dobry lub bardzo dobry ?...

    zastosowania:

    głównie obiekty stojące lub poruszające się z niezbyt dużymi
    prędkościami

    głównie światło dzienne / plener

    ( statki, porty, etc. )

    poza tym

    czy taki zestaw ma generalnie przede wszystkim plusy, czy jakieś
    przeciwwskazania są i alternatywne, lepsze rozwiązania przy generalnie
    / sumarycznie nie wyższej ceny (w odniesieniu do poszczególnych
    elementów i całego zestawu / konfiguracji) ?...

    z EOS 50D lub z EOS 5D następujące obiektywy:

    - Canon 10-22 mm f/3.5-f/4.5 EF-S USM
    - Canon EF 24-105 mm F4.0 L
    - Canon 100-400mm f/4.5-5.6 L EF IS USM

    czy wskazane jest IS dla wszystkich, czy wystarczy dla "tele" ?...

    zastosowanie to samo...

    jeśli chodzi o IS...
    mnie się wydaje, że generalnie (poza "tele") w zasadzie nie ma potrzeby
    IS...
    - fotografowanie przeważnie obiektów nieruchomych lub poruszających się
    niezbyt szybko, ale za to CZASAMI w warunkach "niestabilności" aparatu
    lub "platformy" fotografującego (fotografowanie z holowników,
    pilotówek, etc. albo nawet ze stałego lądu, ale za to nierzadko przy
    silnym, porywistym wietrze, który "rzuca" troszkę fotografującym)...

    do tej pory w ogóle nie pracowałem na obiektywach z IS, a poza tym
    dotąd pracowałem na obiektywach nienajwyższych lotów (Canon, "kitowe")
    - poza przypadkiem większych ogniskowych (przy obiektywie EF 75-300)
    WYDAJE MI SIĘ, że raczej nie odczuwam boleśnie braku IS ...

    ciekawy jestem opinii tych, którzy mają z doświadczenia własnego
    porównanie...

  • 2. Data: 2009-04-09 20:59:38
    Temat: Re: to jest marny, czy dobry obiektyw ?...
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    ant pisze:

> [...]
    > elementów i całego zestawu / konfiguracji) ?...
    >
    > z EOS 50D lub z EOS 5D następujące obiektywy:

    24-105 - bardzo dobry obiektyw
    10-22 - bardzo dobry obiektyw, ale można zamontować tylko pod aparaty
    "crop"
    100-400 nie mam

    z obu jestem baaardzo zadowolony (pracują u mnie z 400D)

    pozdrowienia
    Andrzej

  • 3. Data: 2009-04-10 20:29:21
    Od: Shrek <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Anjay napisał:

> [...]
    > "crop"
    > 100-400 nie mam
    >
    > z obu jestem baaardzo zadowolony (pracują u mnie z 400D)

    100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - bardzo dobry obiektyw. Albo nawet jeszcze
    lepszy. Niestety ciężki i drogi, ale nikt nie jest doskonały...

    Pozdr.,
    Shrek