  • 1. Data: 2009-04-09 14:13:15
    Temat: Naneu Pro Military Alpha - drugie wrażenie
    Od: NomaD_FH <N...@g...com>

    Biorę koparkę i odkopuje temat: Naneu Pro Military Alpha - pierwsze
    wrażenie (http://tinyurl.com/c9saux lub tutaj:
    http://nomadfh.blogspot.com/2009/04/w-czym-sie-nosic
    -naneu-pro-alpha.html).

    Ponieważ ponad rok minął jak uzywam ten plecak - czas na dodatkowe
    podsumowanie ;)

    Plecak nadal jest ciężki (a może nawet jeszcze bardziej) ;)
    Niestety - jego "ładowność" komory fotograficznej znacznie zmniejsza
    się po podpięciu gripa do mojej 400-tki, owszem nadal wchodzi body z
    podpietym obiektywem, oraz 2 dodatkowe obiektywy (w tym jeden typu
    Sigma 70-200 2.8), ale nie ma już tak dobrego dostępu do nich, równiez
    body wchodzi po mocnym upchaniu (i lekkim zdeformowaniu przegrody).
    Jednak można zapomnieć o zmieszczeniu tam drugiego body, czy lampy.
    Często body, czy obiektyw - jeśli byłem w "akcji" trzymałem w górnej
    komorze - szybszy dostęp.
    Jeśli chodzi o wygodę noszenia na codzień - pomijając ciężar i
    wymiary, bardzo wygodny, choć w niektórych busach ciężko się z nim
    zmieścić na siedzeniu ;)
    Od biedy da się wyciągać aparat nie zdejmując plecaka z ramion, jednak
    uważam, że szybciej i wygodniej jest go na sekundę połozyć na ziemi ;)
    Na pewno nie za dobrze nadaje się na akcje reporterskie z częstą
    zmianą obiektywów. Wtedy dobrym uzupełnieniem jest kabura na obiektyw
    przy pasie (na zasadzie - dojście do miejsca reportażu z całym
    sprzętem w plecaku - na miejscu przytroczenie pokrowca do pasa i
    przepakowanie do niego drugiego obiektywu). Podobnie -nieco uciążliwy
    jest przy przedzieraniu sie przez tłum ;)
    Na górskich wycieczkach spisywał się świetnie (mimo ciężaru) - pasy
    biodrowy i piersiowy znakomicie rozkładają ciężar. Podobnie jazda na
    rowerze - nie jest to może szczyt wygody, ale nie jest tez tak bardzo
    źle.
    Kilkakrotnie uzyty jako jedyny bagaż na wyprawy 1-2 dniowe - daje
    radę ;)

    Teraz sprawy czysto techniczne:
    - nie zauważyłem mechacenia się pomarańczowych przegród wewnętrznych,
    nie pylą również obiektywów (czego niektórzy się obawiali)
    - lekkie mechacenie tkaniny od strony wewnętrznej plecaka w miejscu
    mocnego przylegania do ubrania/ciała. Ale widoczne przy dokładnym
    przyjrzeniu
    - fenomenalna jakość zamków - jednak co dobra firma to dobra.
    - zero jakichkolwiek uszkodzeń mechanicznych,. pęknięć materiału,
    rozdarć etc. mimo eksploatacji bardzo intensywnej - prawie codziennej.
    - całkiem nieżła bryzgoszczelność, może nie jest wodoodporny, ale
    solidna ulewa nie powoduje pływania sprzętu, czy rzeczy wewnątrz.
    - po wyjęciu komory fotograficznej - mieści naprawdę dużo szklanych
    "odczynników i utrwalaczy" ;)

    To chyba tyle, jeśli mi się coś przypomni to uzupełnię.
    Powyższe wrażenia opieram m.in. na użytkowaniu tego plecaka podczas:
    pokazy lotnicze CIAF Brno 2008, Małopolski Piknik Lotniczy, Wizyta
    księcia Karola w Krakowie, demonstracje anarchistów podczas szczytu
    NATO w Krakowie, festiwal Castle Party 2008 (tu dodatkowo miałem prawą
    ręke/przedramię w gipsie, więc jeszcze bardziej cenie sobie ten
    plecak) i wielu innych imprezach/wypadach;)

    Grzesiek "Nomad_FH"

  • 2. Data: 2009-04-10 11:47:28
    Temat: Re: Naneu Pro Military Alpha - drugie wrażenie
    Od: j...@g...pl

    On 9 Kwi, 16:13, NomaD_FH <N...@g...com> wrote:

    > lub tutaj:http://nomadfh.blogspot.com/2009/04/w-czym-sie
    -nosic-naneu-pro-alpha...

    ależ tam są ochydne zdięcia ...

  • 3. Data: 2009-04-10 22:54:51
    Od: NomaD_FH <N...@g...com>

    On 10 Kwi, 13:47, j...@g...pl wrote:

    > ależ tam są ochydne zdięcia ...

    Jesli nie zauważyłeś - pisałem o tym, że zdjęcia robione marną
    cyfrówką za 100 zł, nie miałem innej do dyspozycji, a chyba lepiej aby
    były jakiekolwiek pokazujące ułożenie sprzętu w plecaku, niz żadne?.

  • 4. Data: 2009-04-12 18:00:57
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    czy przy pełnym załadowaniu kieszeni foto - wejdzie laptop 15,4"?

  • 5. Data: 2009-04-12 22:01:52
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    > czy przy pełnym załadowaniu kieszeni foto - wejdzie laptop 15,4"?

    Alpha nie ma kieszeni na laptop.

    adam

  • 6. Data: 2009-04-13 08:18:18
    Od: "tramp" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    w wiadomości news:49e264cd$1@news.home.net.pl...

    > Alpha nie ma kieszeni na laptop.

    Alpha L ma

  • 7. Data: 2009-04-13 10:02:43
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "tramp" napisał

    > Alpha L ma

    Oooo, faktycznie, nowa wersja jest.
    Ja miałem pierwszą i musiałem sprzedać gdy pojawiła się potrzeba
    przenoszenia laptopa.
    Dobry pomysł.

    adam