    From: "see_you" <c...@e...trzy>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Panoramy 360 z Alp Sunnmore (Norwegia)
    Date: Sun, 12 Apr 2009 19:16:41 +0100

    "Giecze" <czechowski@post.#skasujto#.pl> wrote
    > No pewnie, że czasem się może przydać, znacznie częściej IMO
    > przeszkadza czas kopiowania czy zajętość na dysku.

    Chyba nie chcesz mnie namowic do wykorzystywania tylko
    1/5 matrycy mojego aparatu...
    Jakosc ma swoja cene, nawet jesli jest to miejsce na dysku
    - a co, jesli bede chcial sobie moje foty wydrukowac?

    > Nie wiem, z jakimi obiektywami, ale generalnie (w 99% przypadków) nie
    > wierzę aby 12mpix przeniosło mniej niż 25mpix. Kropka.

    To sprobuj - uwierzysz.
    400D robilem 70-200/4IS a A900 24-70/2,8.
    Elka wiadomo - perfekcyjna a Zeiss b. bobry.
    Na pierwszy rzut oka bylo widac spooora roznice.
    Ta roznica jak na razie istotna jest w mozliwosciach kadrowania
    i ewentualnym wydruku,
    ale KIEDYS beda chyba beda lepsze monitory...(?)

    > No i...? Na nie-full-HD też się wyświetli, a szczegół można sobie
    > powiększyć.

    O.K.
    Ale, albo dazymy do perfekcji, albo uznajemy, ze wczorajsza technologia
    jest w zupelnosci wystarczajaca i niczego wiecej ludziom nie bedzie
    potrzeba.
    Bo np. komu przeszkadzalo CRT, a komu przeszkadzaly filmy maloobrazkowe...?

    > Kupiłeś 15 cali 1920 bez sprawdzenia?! Nie do wiary, że ktoś coś
    > takiego wyprodukował ;) Nie wiem jak często używaż lapka, ale dla mnie
    > dziś, przy tak słabo skalowalnych interfejsach praca przy plamkach
    > ~0,2 (choć to chyba więcej niż u ciebie) jest katorgą (do kwadratu,
    > sam lapek jest mało ergonomiczny).

    To jest zaleta zakupow przez internet - masz prawo do zwrotu!
    Oczywiscie, wczesniej sprawdzilem dane o wyposazeniu i poczytalem
    co uzytkownicy o tym mysla.
    I juz nigdy nie zamienie na nic mniejszego! (rozdzielczoscia)
    147 DPI to rzeczywiscie odlot (ekstremalny!), ale to trzeba zobaczyc,
    nie wystarczy sobie wyobrazic. A skalowanie jest bardzo dobre
    - moze nie perfekcyjne, ale widzialem wiele laptopow z mniejszym
    natywnym DPI a gorsza jakoscia jak u mnie po skalowaniu...
    Oczywisie, mam na mysli programowa zmiane wielkosci wyswietlanej
    czcionki/obrazu a nie zmniejszanie rozdzielczosci ekranu,
    bo tu wychodzi juz 'mydlo'.
    Zrozum, ze moge sobie plynnie skalowac tekst do rozmiarow jakie mi
    odpowiadaja, dlatego o kiepskiej ergonomii nie ma tu mowy - absolutnie!

    > Co do filmów - nie żartuj, DVD przy takiej wielkości ekranu zupełnie
    > wystarcza, o ile ktoś ogląda filmy na takim ekraniku (no chyba że
    > "stopklatki") ;P

    Odnosilem sie do rozdzielczosci. Oryginaly DVD sa pozbawione szumow
    i zaklocen, i skalowanie linowo x2 nie pogarsza tragicznie obrazu,
    jest przywoicie, czego nie mozna powiedziec o starych divxach
    - kompletna padaka...
    --
    see_you