  • 1. Data: 2009-04-09 08:37:51
    Temat: Różnice w matrycach 6mpx
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Kiedyś było sporo aparatów z matrycami 6mpx od Sony:
    Nikony D70, D50, D40
    Cała linia Pentaksów - wszystkie *ist, nowsze K100D i K100D Super.
    Kiedyś natknąłem się na informację, że chociaż wszystkie te matryce są
    6mpx, to jednak jedne z nich są nowsze a inne starsze technologicznie i
    dające gorszy obraz. Czy macie na ten temat jakieś rzetelne informacje?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2009-04-09 09:10:57
    Temat: Re: Różnice w matrycach 6mpx
    Od: "MIR" <d...@g...com>

    > Czy macie na ten temat jakieś rzetelne informacje?

    Niestety nie mam na ten temat informacji - nawet mniej rzetelnych -
    ponieważ jednak temat ten uważam za interesujący, cieszę się że został
    podjęty i chętnie przyłączam się, do ewentualnego kontynuowania tego
    ciekawego wątku.

    Niektórzy fotografujący są, jak wiadomo, nie tylko fotografami (amatorami,
    względnie profesjonalistami) ale także kolekcjonerami i znawcami sprzętu
    fotograficznego - dlatego, sądzę iż mogą stanowić cenniejsze źródło wiedzy o
    parametrach i własnościach użytkowych aparatów cyfrowych, niż dostępna, a
    zwłaszcza trudno dostępna, literatura fachowa oraz instrukcje obsługi
    poszczególnych aparatów.
    _______________________

    ( - ) MIR

  • 3. Data: 2009-04-09 09:20:03
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Paweł W. pisze:
    > Kiedyś było sporo aparatów z matrycami 6mpx od Sony:
    > Nikony D70, D50, D40
    > Cała linia Pentaksów - wszystkie *ist, nowsze K100D i K100D Super.

    ...jeszcze minolty: 5D i 7D.
    Co do różnic - niestety nie wiem które z nich miały gorsze/lepsze, ale z
    pewnością technologia poszła do przodu, produkcję udoskonalono, również
    producenci body nauczyli się wydajniej i lepiej korzystać z tych matryc.
    Modne się zrobił też wszechobecne odszumianie itd.. ale to inny już
    znacznie temat :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 4. Data: 2009-04-09 09:28:45
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-04-09, czw o godzinie 09:37 +0100, "Paweł W." pisze:
> [...]
    > 6mpx, to jednak jedne z nich są nowsze a inne starsze technologicznie i
    > dające gorszy obraz. Czy macie na ten temat jakieś rzetelne informacje?

    Z tego co pamiętam to wszystkie używały tej samej matrycy Sony, ale z
    inną elektroniką, co dawało pewne różnice w jakości obrazu. Ale
    zasadniczych różnic to tam nie ma.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 5. Data: 2009-04-09 09:30:24
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Paweł W. wrote:
> [...]
    > 6mpx, to jednak jedne z nich są nowsze a inne starsze technologicznie i
    > dające gorszy obraz. Czy macie na ten temat jakieś rzetelne informacje?

    Tak, mamy - matryce o tej samej rozdzielczości nie są tymi samymi matrycami.

  • 6. Data: 2009-04-09 09:35:21
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    grzybu wrote:

    > Z tego co pamiętam to wszystkie używały tej samej matrycy Sony, ale z
    > inną elektroniką, co dawało pewne różnice w jakości obrazu. Ale
    > zasadniczych różnic to tam nie ma.

    Zasadniczych różnic między D70, D40 i K100D nie ma? Co palisz?

  • 7. Data: 2009-04-09 09:41:34
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Zasadniczych różnic między D70, D40 i K100D nie ma? Co palisz?

    No właśnie - ze względów osobistych najbardziej interesuje mnie różnica
    pomiędzy K100D i D40. Podobno K100D ma starszą matrycę (taką samą jak
    montowana w D70), natomiast D40 ma 6mpx w nowszej technologii, z
    lepszymi parametrami.
    Na podstawie testów na portalach ciężko się zorientować, bo takie K200D
    ma podobno matrycę po K10D, a np. różnica w DR wynosi ok. 2EV. Czyżby
    zasługa samej elektroniki ???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-04-09 09:43:14
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-04-09, czw o godzinie 11:35 +0200, Mateusz Ludwin pisze:

    > Zasadniczych różnic między D70, D40 i K100D nie ma? Co palisz?

    A co? Któraś ma dobre ISO6400 lub marne ISO400? Wszystkie mają dość
    zbliżony poziom szumów i podobną rozdzielczość.
    Gdzie jest ta zasadnicza różnica między D70 i D40?
    Owszem nowsze mają nieco lepszą jakość, ale to nadal jest ta sama
    matryca. To samo było w przypadku D7D i D5D, który jako młodszy miał
    nieco lepszą jakość obrazu.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 9. Data: 2009-04-09 12:05:52
    Od: Marx <M...@n...com>

    grzybu pisze:

> [...]
    > Owszem nowsze mają nieco lepszą jakość, ale to nadal jest ta sama
    > matryca. To samo było w przypadku D7D i D5D, który jako młodszy miał
    z tego co wiem to jakosc z obu byla identyczna.
    Marx

  • 10. Data: 2009-04-09 21:42:53
    Od: PaRaGaS <l...@m...sig>

    grzybu pisze:

    > Z tego co pamiętam to wszystkie używały tej samej matrycy Sony, ale z
    > inną elektroniką, co dawało pewne różnice w jakości obrazu. Ale
    > zasadniczych różnic to tam nie ma.

    Układy mikrosoczewek, filtry AA, elektronika buforu, itp.

    --
    PaRaGaS www.marekpraski.pl
    GG: 1184355 www.last.fm/user/PaRaGaS