  • 1. Data: 2009-04-09 19:03:15
    Temat: Panoramy 360 z Alp Sunnmore (Norwegia)
    Od: DB <t...@t...com>

    Zapraszam do obejrzenia panoram cylindrycznych 360 stopni z gór
    Sunnmorealpene (Norwegia):
    http://dabo.110mb.com/gallery/index.php?twg_album=20
    0808_Sunnmore&twg_top10=search&twg_search_term=anora
    ma+360&twg_search_filename=1&twg_search_max=50
    w skrócie
    http://tiny.pl/zm7n

    Pozdrawiam,
    DB

  • 2. Data: 2009-04-09 19:22:57
    Temat: Re: Panoramy 360 z Alp Sunnmore (Norwegia)
    Od: "Zennon" <z...@n...pl>

    Użytkownik "DB" <t...@t...com> napisał w wiadomości
> [...]
    0808_Sunnmore&twg_top10=search&twg_search_term=anora
    ma+360&twg_search_filename=1&twg_search_max=50

    Ja sie na panoramach nie znam, ale ;) mam ciagle wrazenie, ze sa robione
    zbyt szerokim katem . Czy moglby ktos w ramach eksperymentu zrobic panorame
    obiektywem w okolicy 50-80 mm, bo o 135 nawet nie marze.

    Zennon

  • 3. Data: 2009-04-09 21:09:36
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "DB" <t...@t...com> wrote in message
    > Zapraszam do obejrzenia panoram cylindrycznych 360 stopni z gór
    > Sunnmorealpene (Norwegia):
    > w skrócie
    > http://tiny.pl/zm7n

    Dla mnie wspaniale. Zwlaszcza, ze wybieram sie tam od kilkunastu lat...
    Ale w epoce monitorow z rozdzielczoscia HD moznaby dac troche
    wieksze rozdzielczosci.
    --
    see_you

  • 4. Data: 2009-04-09 21:36:22
    Od: DB <t...@t...com>

    Dnia 09-04-2009 o 21:22:57 Zennon <z...@n...pl> napisał(a):
> [...]
    > panorame
    > obiektywem w okolicy 50-80 mm, bo o 135 nawet nie marze.

    Szerokość obiektywu nie ma znaczenia. Najpierw zdjęcia są "prostowane" do
    sklejenia panoramy, a potem "wykrzywiane" do prezentacji w przeglądarce.
    Tam "szerokość kąta" ustala się przez zbliżenie/oddalenie (np. rolką myszy)

  • 5. Data: 2009-04-09 22:00:28
    Od: "Zennon" <z...@n...pl>

> [...]
    > sklejenia panoramy, a potem "wykrzywiane" do prezentacji w przeglądarce.
    > Tam "szerokość kąta" ustala się przez zbliżenie/oddalenie (np. rolką

    IMHO to nie jest zmiana szerokosci kata, tylko zoomowanie plaskiej mapy
    pixeli. Perspektywa pozostaja taka sama. Fizycznie jakiego kata uzywales
    robiac te panorame? I czy "omiatales" tylko w poziomie, czy w pionie tez?

    Zennon

  • 6. Data: 2009-04-10 08:21:55
    Od: DB <t...@t...com>

> [...]
    > robiac te panorame? I czy "omiatales" tylko w poziomie, czy w pionie tez?

    To jest zmiana szerokości kąta, więcej szczegółów o projekcji sferycznej
    (akurat taka jest w applecie Panorado) na stronach Panorama Tools.
    Fizycznie różne panoramy były na różnym zoomie w aparacie, część poziomo,
    część pionowo, większość to pojedynczy pasek, ale niektóre więcej pasów w
    pionie. Rozdzielczość w oryginale ustawiałem na max 20 000 pikseli w
    poziomie.
    Większy zoom wpływa tylko na liczbę szczegółów na powiększeniu, a nie na
    geometrię.

  • 7. Data: 2009-04-10 11:02:46
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-04-10, pią o godzinie 00:00 +0200, Zennon pisze:

    > IMHO to nie jest zmiana szerokosci kata, tylko zoomowanie plaskiej mapy
    > pixeli. Perspektywa pozostaja taka sama. Fizycznie jakiego kata uzywales
    > robiac te panorame? I czy "omiatales" tylko w poziomie, czy w pionie tez?

    Perspektywa nie zależy od ogniskowej. Zależy tylko od odległości od
    fotografowanego obiektu.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 8. Data: 2009-04-10 11:24:39
    Od: "Zennon" <z...@n...pl>

> [...]
    > robiac te panorame? I czy "omiatales" tylko w poziomie, czy w pionie tez?

    Perspektywa nie zależy od ogniskowej. Zależy tylko od odległości od

    Zgadza sie. Ale bede obstawal przy tezie, ze robiac panorame obiektywem 20
    mm i 80 mm uzyskamy rozne rezultaty i wydaje mi sie, ze ta robiona 80-tka
    bedzie naturalniejsza. Niesmialo proponuje tworcy, aby dokonal takiego
    eksperymentu, bo ja nie mam specjalnie doswiadczen z pelnymi panoramami.
    Zdarzalo mi sie skleic 3-4 zdjecia i byla spora roznica miedzy szeroko i
    wasko-katnymi panoramami.

    Zennon

  • 9. Data: 2009-04-10 13:38:34
    Od: Andrzej Makarczuk <m...@g...com>

    "Zennon" <z...@n...pl> w <grlhu9$uf8$1@news.task.gda.pl>:

    >... Czy moglby ktos w ramach eksperymentu zrobic panorame
    >obiektywem w okolicy 50-80 mm, bo o 135 nawet nie marze.

    Prosze bardzo - 153 mm
    http://gigapan.org/viewGigapan.php?id=13700

    pozdrawi AM
    --
    makaraj Pentax?
    na Czy to ci od tamponów?

  • 10. Data: 2009-04-10 14:05:13
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    see_you wrote:

    >"DB" <t...@t...com> wrote in message
    >
    >Dla mnie wspaniale. Zwlaszcza, ze wybieram sie tam od kilkunastu lat...
    >Ale w epoce monitorow z rozdzielczoscia HD moznaby dac troche
    >wieksze rozdzielczosci.

    Bez żartów
    http://www.ranking.pl/index.php?page=Ranks:RanksPage
    &stat=23|OW