  • From: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Panoramy 360 z Alp Sunnmore (Norwegia)
    Date: Mon, 13 Apr 2009 21:14:30 +0200

    see_you wrote:

    >To sprobuj - uwierzysz.
    >400D robilem 70-200/4IS a A900 24-70/2,8.
    >Elka wiadomo - perfekcyjna a Zeiss b. bobry.
    >Na pierwszy rzut oka bylo widac spooora roznice.
    >Ta roznica jak na razie istotna jest w mozliwosciach kadrowania
    >i ewentualnym wydruku,
    >ale KIEDYS beda chyba beda lepsze monitory...(?)

    OK, w pewnych warunkach te 25mpix może coś wnieść. Pozostaje pytanie
    komu to faktycznie potrzebne (z "ciężarem" plików w zestawie).

    >O.K.
    >Ale, albo dazymy do perfekcji, albo uznajemy, ze wczorajsza technologia
    >jest w zupelnosci wystarczajaca i niczego wiecej ludziom nie bedzie
    >potrzeba.
    >Bo np. komu przeszkadzalo CRT, a komu przeszkadzaly filmy maloobrazkowe...?

    Tylko wtedy, kiedy idzie za tym korzystny bilans. Moim zdaniem SACD
    dla konsumenta nie ma przewagi nad płytą CD, a LCD wielokrotnie
    sprawdza się gorzej niż wyrzucony "kineskop". Podobne bywa w
    fotografii.

    >To jest zaleta zakupow przez internet - masz prawo do zwrotu!

    Rozumiem. (BTW, przy zakupie "na fakturę" też?)

> [...]
    >147 DPI to rzeczywiscie odlot (ekstremalny!), ale to trzeba zobaczyc,
    >nie wystarczy sobie wyobrazic. A skalowanie jest bardzo dobre
    >- moze nie perfekcyjne, ale widzialem wiele laptopow z mniejszym
    >natywnym DPI a gorsza jakoscia jak u mnie po skalowaniu...
    >Oczywisie, mam na mysli programowa zmiane wielkosci wyswietlanej
    >czcionki/obrazu a nie zmniejszanie rozdzielczosci ekranu,
    >bo tu wychodzi juz 'mydlo'.
    >Zrozum, ze moge sobie plynnie skalowac tekst do rozmiarow jakie mi
    >odpowiadaja, dlatego o kiepskiej ergonomii nie ma tu mowy - absolutnie!

    Skalowanie "wektorów" jakoś działa (nie idealnie), ale bitmap często
    nie (te w przeglądarkach mogą być prymitywnie interpolowane, a wtedy
    twoja ostrość idzie w diabły). Jeśli uważasz, że to jest fajne, OK.
    Mnie to nie odpowiada (niektóre programy zupełnie źle się
    wyświetlają). Uważam, że zagęsczanie pikseli powinno następować
    powoli, tymczasem taki ekran jest dziś uciążliwy (grafiki na ekran
    projektuje się dla popularnych plamek).

    Grzegorz