  • 1. Data: 2009-04-09 11:11:47
    Temat: Drukarka termosublimacyjn
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Mam zwykła atramentówkę (HP c4480) kupioną w sumie tylko po ot, by od czas do
    czasu coś wkolorze wydrukować. Ale... skusiło mie drukownaie od czasu do czasu
    kilku/kilkunastu zdjęć (takie szybkie odbitki po wyprawie ze znajomymi) i
    wyszło na to, że (jak się zresztą spodziewałem) koszty takiej zabawy sa
    kosmiczne. Dlatego wpadłęm na pomysł, który chcę tu zweryfikowac: to takich
    incydentalnnych wydruków jak opisałem dobra byłaby drukarka termosublimacyjna,
    bo koszt takiej odbitki będzie na poziomie 1-1.30 zł.
    Porśba o poradę: która z termosublimacyjnych drukarek będzie njatańsza w
    eksploatacji przy zadoalającej jakości ?
    Myślę o Canon SELPHY CP530, drukarka 200 zł, papier po 110-160 zł za 108
    arkuszy. NIe wiem, jak jest u innych producentów...
    PS.
    1. Czym się rózni papier CP 108 IP od CP 108 IN ?
    2. A może inny producent /model? W cp 530 brakuje mi trochę wyświetlacza ale
    można drukować z komputera. Myślę jeszcze o cp760 (nawet bez kompa, na imprezie
    u znajomych mozna fotki drukować) ale czy arto doładąć 230 zł za wyświetlacz?
    chyba raczej nie....

  • 2. Data: 2009-04-09 11:21:18
    Temat: Re: Drukarka termosublimacyjn
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marek wrote:

> [...]
    > Myślę o Canon SELPHY CP530, drukarka 200 zł, papier po 110-160 zł za 108
    > arkuszy. NIe wiem, jak jest u innych producentów...

    Mam taką i jest przyzwoita. Tylko musisz zainstalować sobie profil od Mikołaja
    Tutaka.
    Jedyny problem to to, że jest dość czuła na balans bieli i jasność. Jeżeli choć
    trochę kolory uciekną w zieleń albo niebieski, to na wydruku jest to wyraźnie
    widoczne, podobnie jak zbyt ciemne zdjęcie.

  • 3. Data: 2009-04-09 11:29:44
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > imprezie
    > u znajomych mozna fotki drukować) ale czy arto doładąć 230 zł za

    O drukowaniu prosto z karty zapomnij - nie jest źle ale lepiej jest z kompa
    po podpięciu profilu ICC.
    Kolorki stają się lepsze i fotki nie wychodzą tak ciemne jak z ustawień
    domyślnych drukareczki.

    CP 108 IP - o ile pamietam to tył wygląda jak pocztówka
    CP 108 IN - ma zwykłe logo Canon jak na papierach z labu

    JDJ

  • 4. Data: 2009-04-15 08:45:07
    Od: m...@p...onet.pl

    > Mam taką i jest przyzwoita. Tylko musisz zainstalować sobie profil od
    Mikołaja
    > Tutaka.
    Możesz napisac o tym więcej ?
    > Jedyny problem to to, że jest dość czuła na balans bieli i jasność.
    Hm.. to będzie do fotek z V1, a v1 przy automacie czasem trochę kłamie z
    balansem bieli. Czy na wydruku widać zaburzenia bardziej, niz na ekranie ?

    Jak z tym problemem radzą sobie inne drukarki termosublimacyjne ?

  • 5. Data: 2009-04-15 09:24:21
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    m...@p...onet.pl wrote:
    > Mikołaja
    > Możesz napisac o tym więcej ?

    http://www.mikolaj.tutak.waw.pl/colorprofiles/canon-
    cp740-sRGB-cm2c-ep-v4.1.icm

    Działa na pewno dobrze z moją 530.

    > Hm.. to będzie do fotek z V1, a v1 przy automacie czasem trochę kłamie z
    > balansem bieli. Czy na wydruku widać zaburzenia bardziej, niz na ekranie ?

    Moim zdaniem tak. Wystarczy lekko zazielenić błękit nieba i na wydruku wyjdzie
    wyraźnie zielonkawe, choć na monitorze jeszcze tego nie widać (tylko próbnik
    pokaże w tym miejscu dominację zielonego). Pewnie wynika to z mocno ograniczonej
    przestrzeni barwnej takiej drukarki.

    > Jak z tym problemem radzą sobie inne drukarki termosublimacyjne ?

    Nie wiem.

  • 6. Data: 2009-04-15 11:34:40
    Od: Marx <M...@n...com>

    m...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > balansem bieli. Czy na wydruku widać zaburzenia bardziej, niz na ekranie ?
    >
    > Jak z tym problemem radzą sobie inne drukarki termosublimacyjne ?
    no ale to nie problem drukarki... V1 czasem zaniebieszcza , to ogolnie
    znany blad firmware opisany nawet na dpreview.
    Mozna to latwo skorygowac np w PS, nie jest to zadaniem drukarki
    Marx

  • 7. Data: 2009-04-15 12:50:38
    Od: m...@p...onet.pl

    > no ale to nie problem drukarki... V1 czasem zaniebieszcza , to ogolnie
    > znany blad firmware opisany nawet na dpreview.
    > Mozna to latwo skorygowac np w PS, nie jest to zadaniem drukarki

    NIe da sie ukryć :)
    Zastanawiam się tylko, na ile ten zły balans bieli będzie wyeksponowany, i czy
    tak samo wyeksponuje go każda drukarka termosublimacyjna (zakładma wydruk
    zdjęcia "jakie jest")

  • 8. Data: 2009-04-15 12:59:55
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    m...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > tak samo wyeksponuje go każda drukarka termosublimacyjna (zakładma wydruk

    Wydruk "jakie jest" może dać słabe efekty. Ja np. jesli coś drukuję, to wolę na
    zapas podkręcić ekspozycję i ocieplić WB żeby mieć pewność że nie będzie problemów.

  • 9. Data: 2009-04-15 20:36:13
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-04-15 11:24:21 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

> [...]
    > (tylko próbnik pokaże w tym miejscu dominację zielonego). Pewnie wynika
    > to z mocno ograniczonej przestrzeni barwnej takiej drukarki.

    Raczej wynika to z kulawego toru zarządzania barwą.

    de Fresz