eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa › Re: PROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa
  • Data: 2020-10-08 09:57:16
    Temat: Re: PROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-10-07 o 19:21 +0200, heby napisał:
    > No ale mój komputer też może. Mam nie ufać własnemu komputerowi?

    Nad swoim komputerem panujesz, więc pewnie wiesz co robi, jakie usługi
    na nim działają i podglądasz od czasu do czasu jakie połączenia
    nawiązuje i jakie pakiety wysyła w świat. Przynajmniej ja tak mam, i z
    tego względu swojemu komputerowi ufam dużo bardziej, niż np.
    windowsowemu netbookowi ciotki koleżanki sąsiadki.

    > Idąc tym tropem nie ma sieci zaufanych, nawet loopback należy
    > traktować podejrzliwie i nie zapominać brać tabletek.

    Loopback to jak wyżej - jeśli wiesz co robisz na swoim PC to
    można pokusić się o traktowanie 127.0.0.0/8 jako sieci zaufanej. Tym
    bardziej, że aktywność loopback łatwo sprawdzić (gorzej mieć np.
    pewność co do swojego BIOSu, firmwaru karty sieciowej czy implementacji
    sprzętowego szyfrowania SSD).

    > To czy moje prywatne zdjęcia wyciekną nie jest mi obojętne, ale z
    > tego powodu nie zamierzam nie używać sieci LAN.

    Nie chodzi oczywiście o nie używanie czegoś. Też mam sieć "LAN" w domu
    - wspólną dla wszystkich, włącznie z drukarką, odkurzaczem itp. Żadnego
    własnego firewalla ani IPSa nie mam. Tyle, że traktuję tę sieć tak, jak
    otwarte wifi w McDonaldzie. Jeśli coś w niej majstruję, to staram się
    aby endpointy były na tyle odporne, że mógłbym je bez większych
    obaw wystawić publicznie.

    > Natomaist te materiały, które nie mają prawa wyciekać, są prawidłowo
    > odseparowane i zaszyfrowane i nie jest to zip na hasło z tajnym,
    > ukrytym katalogu, tylko coś troche bardziej skomplikowanego.

    O, i o to mi chodziło. Czyli jednak też jesteś zwolennikiem
    bezpieczeństwa stricte lokalnego, kiedy uważasz, że dane są tego warte.
    Zatem sprawa rozbija się tylko o to, czy dane z tych czujników itp są
    dla kogoś istotne czy nie. Cała ta dyskusja o LANach, VPNach i własnych
    NATach traci sens.

    > Nie oceniaj ludzi tylko dlatago że nie są równie paranoiczni jak Ty,
    > widząc wszędzie zagrożenia, mimo że one są częścią ryzyka z jakim się
    > zgadzają i jakim gotowi są płacić jak-by-co.

    No ale ty też płacisz, zarządzając w domu siecią, własnym routerem,
    VPNami, ACLami itp. Ja tego (już) nie robię, ale uczciwie muszę przyznać
    że też miałem taką fazę w życiu: w piwnicy rack 20U z różnymi serwerami,
    domowy VPN, własna centralka PABX z kilkoma IP phonami, serwer web,
    jabber, mail, ftp... a na styku sieci firewall z IPSem. Na szczęście
    wyleczyłem się z tego. :) Tzn. głównie to życie i brak czasu mnie
    wyleczyło.

    Mateusz