eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowaRe: PROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa
  • Data: 2020-10-08 22:55:12
    Temat: Re: PROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 08/10/2020 22:45, Mirek wrote:
    > Powiem bardziej obrazowo: Jeśli nie chcę, żeby ktoś zobaczył moją d...
    > to ubieram spodnie, a nie chodzę goły po własnym, zamkniętym domu.
    > Zapewne nikt nie będzie się włamywał żeby zobaczyć moją d... , ale
    > zobaczy ją jeśli już tam będzie, a ja będę bez spodni.
    > Tak samo widzę sens szyfrowania danych, które chcę ukryć, a nie
    > puszczanie ich gołych gdziekolwiek.

    Nie da się szyfrować większości rzeczy w lanie bo:
    1) się nie da
    2) straciła by się funkcjonalność

    Po prostu nie wrzucaj obrazu z sypialni do LANu tylko do wydzielonej
    sieci na kablach etnernetowych w ekranie, szyfrując bezpośrednio w
    przetworniku obrazu...

    > Nic, z resztą user-agenta sobie można ustawić dowolnie jeśli się ma
    > wolne oprogramowanie, a nie będące "w obcych rękach" ;)

    Więc jak widzisz, można miec ograniczonee zaufanie bez paranoi i
    funkcjonować w tym świecie. Albo mieć paranoje i szyfrować łaczność po
    sambie z NASem metr dalej. Twój wybór, ale zastanów się dobrze jeśli
    będziesz uważał że wszystko w LANie nalezy szyfrować. Nie da się, a na
    sam koniec ktoś zapyta czy masz zaufanie do firmware w pendrive i znowu
    jesteś w d... Popuść wymagania, nie można wykluczyć że ta czyjaś goła
    d..., jak już wycieknie, będzie tylko jedną z 50 milionów które
    wyciekają codziennie. Nawet jeśli w stringach, to wiedz że nie takie
    d... widywano na necie i nie robi to już żadnego wrażenia na kimkolwiek.
    No chyba że chcesz być politykiem konserwatystów, to wtedy faktycznie
    zdjęcia w stringach warto szyfrować.