  • 1. Data: 2020-10-02 21:04:49
    Temat: PROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    strzelił mi do głowy pomysł, aby zrobić sobie termometr z kilkoma
    czujnikami. w sensie rano - czujnik na zachodzie - wieczorem na
    wschodzie. tak mam mieszkanie że inaczej się nie da. Odczyt temperatury
    na kompie lub telefonie, z poziomu przeglądarki www. żadnych
    instalowanych programów na kompie/telefonie, żadnych serwerów w chinach
    itp. Wyobrażam sobie że "strona www" z 2 temperaturami (lub jeszcze z
    wilgotnością i ciśnieniem) zmieści się w pamięci mikrokontrolera.
    Jak to prosto zrealizować? Wgrać i mieć - też moze być, ale wolałbym
    żeby to było bardziej toporne, mniej zaawansowane, ale żebym rozumiał
    każdą linię kodu i sposób działania.
    Trochę ogarniam arduino, ale nie wiem czy nie jest za słabe. Od rana
    czytam o wemos d1 mini. jest gotowy projekt (z 1 termometrem) na YT, ale
    autor (filmu) nie ogarnia co się dzieje. Jak zobaczyłem ile tam jest
    lini programu to mi ręce opadły. Większość poradników kończy się
    "połączeniem" z domoticzem, lub innymi dużymi projektami.
    Czy da sie to ogarnąć w jakiś prosty sposób?
    ToMasz

  • 2. Data: 2020-10-02 21:41:34
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    ToMasz wrote on 02.10.2020 21:04:
> [...]
    > Jak to prosto zrealizować? Wgrać i mieć - też moze być, ale wolałbym
    > żeby to było bardziej toporne, mniej zaawansowane, ale żebym rozumiał

    Najprościej na ESP32. Jest do tego kupa gotowych płytek, soft.

> [...]
    > "połączeniem" z domoticzem, lub innymi dużymi projektami.
    > Czy da sie to ogarnąć w jakiś prosty sposób?

    Prostota zależy od twojej wiedzy i prędkości nauki. Jak jesteś zupełnie
    zielony, nie miałeś styczności z sieciami, stosem TCP/IP, protokołem
    http itp. to zajmie ci trochę czasu ogarnięcie wszystkiego.

    Tutaj jest chyba w miarę łopatologicznie wszystko opisane:
    https://randomnerdtutorials.com/esp32-ds18b20-temper
    ature-arduino-ide/

  • 3. Data: 2020-10-02 23:18:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/10/2020 21:41, Zbych wrote:
    > Najprościej na ESP32.

    Podpowiem dokładniej: po kupieniu WeMos D1 Uno, wrzuceniu Tasmoty, nic
    nie trzeba robić. Tasmota ma wbudowany serwer www oraz implementacje dla
    DS1820.

    Uzywając Tasmoty jako gotowego oprogramowania.

  • 4. Data: 2020-10-02 23:25:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/10/2020 21:04, ToMasz wrote:
    > strzelił mi do głowy pomysł, aby zrobić sobie termometr z kilkoma
    > czujnikami.

    Więc w koszerny sposób:
    a) kupujesz Pi3/Pi4
    b) instalujesz na Pi Home Assistanta / Hassio
    c) kupujesz lub robisz czujniki na DS1820 + ESP8266 (np. WeMos +
    Tasmota), zero elementów dodatkowych, tylko druty.

    Dlaczego tak? Ano dlatego że pół godziny później odkryjesz co to jest
    MQTT a od tego tylko milimetr do sonoff z tasmotą i za 2 miesiące nie
    tylko temperaturę będziesz czytał na telefonie, ale i sterował lodówką,
    migał światłami, sterował roomba, wyświetlał monitoring na chromecast,
    sterował falownikiem, lampkami choinkowymi itd itp.

    Więc nie rób tego byle jak, tylko od razu uderz w HomeAssistanta i
    najlepiej bezobsługowego gotowca na Pi z Hassio.

    Wersja minimum: ESP8266 + tasmota oraz darmowy serwer MQTT, np.
    shiftr.io, będziesz miał na telefonie/komputerze co chcesz. Ale szybko
    będziesz chciał więcej.

    PS. Zaraz ktoś będzie narzekał że Domoticz lepszy. Religia ;)

  • 5. Data: 2020-10-03 00:44:22
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.10.2020 o 21:04, ToMasz pisze:
> [...]
    > "połączeniem" z domoticzem, lub innymi dużymi projektami.
    > Czy da sie to ogarnąć w jakiś prosty sposób?

    Gotowiec.
    https://allegro.pl/oferta/th10-sonoff-z-termometrem-
    wilgotnosc-nowy-wlacznik-9743478762

    Use SUPLA, Luke :)

    Mam 2 takie termometry WiFi (Sonoff-Supla) na działce i banglają na
    akumulatorze zasilanym z panela solarnego. Dostęp przez www, chmurę, apkę.

    --
    LordBluzg(R)

  • 6. Data: 2020-10-04 17:34:22
    Od: M M <m...@g...com>

    > Gotowiec.
    > https://allegro.pl/oferta/th10-sonoff-z-termometrem-
    wilgotnosc-nowy-wlacznik-9743478762

    Z ciekawości - czy takie coś potrafi realizować jakąś funkcję logiczną zależną od
    temperatury i wilgotności jednocześnie? Np. włącz obciążenie gdy temperatura wyższa
    od progu i wilgotność niższa od progu - sterowanie chłodzenia przez zraszanie wodą,
    która odparowuje pobierając ciepło. Szkoda lać wody jak jest zimno (nie trzeba wtedy
    chłodzić) lub wilgotno (wtedy słabo odparowuje). Czy wtedy konieczne bedą 2 sztuki
    dla temperatury i wilgotności z osobna, lub jakieś inne rozwiązanie?

  • 7. Data: 2020-10-04 22:29:07
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.10.2020 o 17:34, M M pisze:
> [...]
    dla temperatury i wilgotności z osobna, lub jakieś inne rozwiązanie?

    ZTCW to "sceny" są dostępne w apce "ewelink" ale osobiście nie
    testowałem tego z ewelinkiem. Ja używam sonoff z Supla i sceny możesz
    sobie tworzyć dowolnie np na https://supla.fracz.com oczywiście po
    uprzednim wgraniu supla do sonoffa lub zakupu gotowca. poczytaj
    https://forum.supla.org/
    --
    LordBluzg(R)

  • 8. Data: 2020-10-05 08:43:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.10.2020 o 22:29, LordBluzg(R) pisze:
    >>> https://allegro.pl/oferta/th10-sonoff-z-termometrem-
    wilgotnosc-nowy-wlacznik-9743478762

    Ty się pytaj czy to potrafi cokolwiek bez serwera w chinach.
    Niby mi to nie przeszkadza, ale dostałem (do naprawy) ostatnio kamerę,
    uruchomiłem, zresetowałem, połączyłem do swojego wifi, zainstalowałem
    apkę i dostałem komuninkat, ze ta konkretna kamera jest sparowana z
    innym adresem email i mam spadać na drzewo.
    tak więc polecam pod rozwagę to co ja robię - czyli samodzielne
    ogarnięcie tematu, i o ile tylko się da - przez przeglądarkę, albo
    systemy, aplikacje nie związane z chińskimi serwerami
    ToMasz

  • 9. Data: 2020-10-05 09:33:39
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.10.2020 o 08:43, ToMasz pisze:

    wilgotnosc-nowy-wlacznik-9743478762

    > Ty się pytaj czy to potrafi cokolwiek bez serwera w chinach.

    Jeśli uznasz, że serwery Amazona są w Chinach :)

    Inna sprawa, że poleciłem Tobie Supla dla Sonoff. Możesz skorzystać z
    serwerów obecnych w kraju/gdziekolwiek albo postawić sobie własny.
    Chcesz sobie pisać skrypty? Żaden problem, wystarczy że ogarniesz łatwy
    temat. Chcesz wgrać własne modyfikacje? Bez problemu. Widać, że nie
    kliknąłeś w żaden link, który podałem, spróbuj tutaj, po co mam to
    przepisywać na grupę?

    https://www.supla.org/pl/faq

> [...]
    > apkę i dostałem komuninkat, ze ta konkretna kamera jest sparowana z
    > innym adresem email i mam spadać na drzewo.

    W Sonoff/ewelink (fabrycznie) nie ma takiej sytuacji. Jeśli urządzenie
    było podpięte pod jakiś adres email, po resecie ustalasz własny.

    > tak więc polecam pod rozwagę to co ja robię - czyli samodzielne
    > ogarnięcie tematu, i o ile tylko się da - przez przeglądarkę, albo
    > systemy, aplikacje nie związane z chińskimi serwerami

    j/w

    --
    LordBluzg(R)

  • 10. Data: 2020-10-05 18:37:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jeśli uznasz, że serwery Amazona są w Chinach :)
    co za różnica? Nie chcę być zależny od jakiegokolwiek serwera.
    > Inna sprawa, że poleciłem Tobie Supla dla Sonoff. Możesz skorzystać z
    > serwerów obecnych w kraju/gdziekolwiek albo postawić sobie własny.
    nie chce stawiać serwera! żeby sprawdzać temperaturę?
> [...]
    > temat. Chcesz wgrać własne modyfikacje? Bez problemu. Widać, że nie
    > kliknąłeś w żaden link, który podałem, spróbuj tutaj, po co mam to

    i o ile mój mózg
    to jeszcze da radę ogarnąć, to zrobie to sam. tak abym umiał każdą linię
    kodu skomentować po swojemu.

    > W Sonoff/ewelink (fabrycznie) nie ma takiej sytuacji. Jeśli urządzenie
    > było podpięte pod jakiś adres email, po resecie ustalasz własny.
    wiem, mam 2 sonoffy, ale konto trzeba mieć, hasło podać, pamiętać je.
    przecież nie podam takiego samego jak w banku.
    Idea inteligentnego domu jest zajebista. tyle że ja mam bliżej do...
    kotła co, niz do telefonu, którym miałbym sterować kotłem. Nie mam
    potrzeby robienia takich kombinacji, choć akurat właśnie zastanawiam się
    czy właśnie jakaś automatyzacja pracy pieca (wykraczająca poza 1
    przekaźnik sonoffa) mogła by mi się przydać.

    ToMasz