  • Data: 2009-07-15 23:55:39
    Temat: Re: PNK - kolejna nowelizacja
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > No w zasadzie masz racje - czasy takie ze juz nie musi.
    > Ale poki byly stare proste centrale, to kazda zachcianka byla
    > kosztowna.

    Nie mówimy teraz o historii.

    > ale w sumie po co ? pakujesz aparat i wyjezdzasz z kraju ze chcesz
    > miec wszystkie numery w jednym formacie ? :-)

    A co w tym dziwnego? Dzięki polityce cenowej naszego wiodącego
    operatora, termin "telefonia stacjonarna" jest dla mnie prawie
    równoznaczny z terminem "VoIP". Przy takim założeniu jeżdżenie
    z aparatem to rzecz zupełnie naturalna.

    > Ale sam chcesz sobie jeszcze dolozyc 0048, najwyrazniej dla wygody :-)

    Cieszę się, że zostało to wyraźnie powiedziane. To jest bardzo wygodne,
    taka możliwość *różnego* wybierania numerów. Nikt (na przykład przybysz
    ze stron dalekich) nie musi analizować numeru, zastanawiać się co jest
    kierunkowym i jakim, oraz kiedy należy taki kierunkowy pominąć.

    Z drugiej strony spotykam się często na wsiach ze zwyczajem podawania
    numerów w formie 3- lub 4-cyfrowej. Bo wszystkie numery mają taki sam
    początek. Skoro chcemy nadal kultywować zjawisko o nazwie "numery
    geograficzne", to zrekompensujmy związane z tym niedogodności jakąś
    marchewką. Byłoby nią na przykład danie wszystkim *możliwości*
    wybierania skróconych numerów. Czasy teraz takie, że centrale by
    mogły poradzić sobie z numerami o postaci "gwiazdka i dowolna ilość
    cyfr". Dowolna, czyli taka, jak sobie w danym momencie zażyczy osoba
    wybierająca numer. A gwiazdka oznacza tu część wspólna numeru
    wywołującego i wywoływanego.

    > W sumie sie czasem przydaje. Spogladasz na numer i wiesz, o Ustrzyk,
    > musi na kwatere ..

    Przydają się różne rzeczy, ale czasem jedno przydawanie jest
    w sprzeczności z innym. Rozróżnianie sieci komórkowych na
    podstawie początku numeru można uznać za przydatne. Ale
    możliwoś zmiany operatora i pozostanie przy starym numerze
    jest przydatne jeszcze bardziej. Mogę zrezygnować z możliwości
    rozpoznawani kwatery w Ustrzykach po numerze, o ile będzie to
    oznaczało ogólnie krótsze numery (i tańsze rozmowy).

    --
    Jarek