  • Data: 2009-07-16 06:34:48
    Temat: Re: PNK - kolejna nowelizacja
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z drugiej strony spotykam się często na wsiach ze zwyczajem podawania
    > numerów w formie 3- lub 4-cyfrowej. Bo wszystkie numery mają taki sam
    > początek. Skoro chcemy nadal kultywować zjawisko o nazwie "numery
    > geograficzne", to zrekompensujmy związane z tym niedogodności jakąś
    > marchewką. Byłoby nią na przykład danie wszystkim *możliwości*
    > wybierania skróconych numerów. Czasy teraz takie, że centrale by
    > mogły poradzić sobie z numerami o postaci "gwiazdka i dowolna ilość
    > cyfr". Dowolna, czyli taka, jak sobie w danym momencie zażyczy osoba
> [...]

    Już bardzo dawno postulowałem taką uslugę, w której można by wybierać (nawet
    zdefiniowane przez siebie) numery skrócone o poczatek.
    W Międzyzdrojach wszystkie numery zaczynały się (bo teraz jest przenośność
    numerów) od 091 328.
    Ludzie podają sobie numery z formatu lat 80 gdzy ta ostatnia ósemka była
    pierwszą cyfrą numeru i określała Międzyzdroje.
    Np podaje sie nadal numery tak: 80-123 lub 81-345.
    W Międzyzdrojach centrala Strowgera obslugiwała numerację 80, 81 i 82 czyli
    trzy tysiące numerów.
    Jedynka, dwójka czy siódemka na początku numeru oznaczała Świnoujscie (dziś
    091 321, 091 322, 091 327 ale 322 i 327 się porozłaziło ostatnio w ramach
    MSNów i spotyka się w Świnoujsciu, Międzyzdrojach i Wolinie).
    W każdym bądz razie, jeszcze kilka lat temu, gdy dzwoniono tutaj do siebie
    _Z_ telefonów stacjonarnych _NA_ telefony stacjonarne taką uslugę
    postulowałem.
    Są to w okolcy wsie i miasteczka gdzie jest jeden tysiąc loalnych numerów i
    zazwyczaj takie numery do siebie ludzie wybierają.
    Mogli by 3 cyfry a muszą 10. 3 cyfry numeru ale musi być jakiś wyróżnik np
    *.
    Wtedy trzeba wcisnąć cztery razy klawiaturę a nie 10 razy.
    Teraz to chyba powoli mało kto już z telefonu stacjonarnego dzwoni (nawet
    gdy go ma).
    Widzę po sobie. Telefon stoi i czasem na nim odbiorę połączenie. Z rzadka
    zadzwonię na 0-801 czyli na jakąś infolinię, któej nie uda mi się ustalić
    odpowiednika geograficznego (coby zadzwonić z komórki gdzie mam pakiet minut
    w abonamencie, którego albo nie przekraczam albo wychodzę na styk).
    vari