  • Data: 2009-07-17 18:00:34
    Temat: Re: PNK - kolejna nowelizacja
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Każdy średnio inteligentny szympans byłby w stanie wygenerować tablicę
    > przejść z numeracji dziewięciocyfrowej na siedmiocyfrową. Tylko... po co?

    Szympansy mają słabą pamięć, wolą zapamiętywać 7 cyfr niż 9. Mają też
    ograniczoną sprawność manualną i są leniwe.

    > Zmiana 10 milionów numerów odbiła by się "pewnym echem" w świadomości
    > społeczeństwa, pewnie wszystkiemu by była winna albo Platforma albo PiS
    > albo prezydent (papieża chwilowo wykluczam).

    Więc można było zostawić zero jako dziesiątą cyfrę wyróżniającą wybieranie
    "w starym stylu". Po jakimś czasie, gdyby się okazało, że niezgrabnych
    sklerotycznych szympansów jest znacznie więcej niż manualnie sprawnych
    i obdarzonych fantastyczna pamięcią ludzi, można by było o starym stylu
    zapomnieć.

    > Ciekawy byłby wynik badań, jaki procent numerów jest wybierany z ręki,
    > a jaki - memory - fajnd - Siara. Obstawiam, że Siara ma przewagę.

    Ja nawet nie wiem co to ta Siara.

    > A powtórne użycie tej samej numeracji jest zawsze ryzykowne, IMO lepej
    > pozostawić ją leżącą odłogiem i nie przydzielać nowym użyszkodnikom.

    Kiedyś po zakończeniu starej umowy i zawieraniu nowej, nawet u tego
    samego operatora, dostawało się inny numer. Wieloletnia praktyka
    doprowadziła do tego, że odłogiem leżą wielkie obszary numeracji.
    Powszechnie dostępna możliwość przenoszenia numerów, to nie tylko
    wygoda dla osób ceniących sobie stabilizację. To również oszczędność
    numeracji.

    > Zawsze się może tak zdarzyć, że numer po agencji towarzyskiej dostanie
    > przewodniczący lokalnego Koła Przyjaciół Telefonii wRodzinie.

    Zawsze trzeba widzieć jasne strony każdej rzeczy. Będzie to znakomita
    okazja, by niejedną zbłąkaną owieczkę łagodnymi słowami sprowadzić
    z ciernistej drogi grzechu na łono rodziny.

    > Z pojemności N-cyfrowego zakresu numeracyjnego. 5 cyfr to teoretycznie
    > 100 tysięcy, ale odliczając 1, 9 i 0 zostaje już 70 tys.

    Ale co to ma wspólnego z regionalizacją?

    --
    Ale wy, łobuzy, niczego się nie tego nie nauczycie. Ja jestem za tym, aby was
    wszystkich powystrzelać. Czy dobrze mnie rozumiecie? Stwierdzam to z tego oto