  • Data: 2009-07-17 04:58:55
    Temat: Re: PNK - kolejna nowelizacja
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 16 Jul 2009 12:43:10 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
    >To chyba źle, że nie były. Znowu ktoś nie pomyślał. Szkoda.

    Pare lat temu bylyby to dosc kosztowne wymogi, a moglo sie wydawac ze
    niepotrzebne.

    >Chyba wspominałem coś o tym, że by się przydała możliwość wybierania
    >numerów również z krajowym kierunkowym.

    Ale jaki krajowy kierunkowy - swobodna przenosnosc numeru w calej Unii
    :-)
    I to oczywiscie bardzo zle ze ktos nie pomyslal ze do centrali trzeba
    zaladowac 10GB ram extra na podreczna translacje numerow :-)

    >Dlaczego za późno? I po co mieszać w to sąsiadów? Zamawiam dla swojej
    >firmy (organizacji, rodziny) setkę numerów i dowolnie rozmieszczam
    >w oddziałach i u teleworkerów w całym kraju. Wewnątrz grupy mamy
    >uproszczone wybieranie, a współpracownicy i kontrahenci mają komfort
    >łatwego kojarzenia numerów.

    Ale to chyba funkcjonuje. Centrex, Komertel .. czy juz zlikwidowali ?
    A i tak musisz miec spory zapas numeracji bo ci sie przestrzen
    sfragmentuje. A i jeszcze wewnatrz firmy bedziesz mial problem, a
    kontrahenci to w sumie i tak likalnym oddzialem gadaja.

    >Telefonia stacjonarna, by się utrzymać, musi mieć jakieś atuty.

    Cena, internet, DDI, a i w sumie to ze wychodzisz z pracy i klienci do
    ciebie nie dzwonia to tez zaleta.

    >Przyjazna numeracja mogłaby być jednym z nich.

    Tylko ze juz nie bardzo sie da wprowadzic.

    >Na te 10 milionów stacjonarnych mamy zarezerwowaną pulę pół miliarda
    >numerów.

    Niestety, ale majac choc jeden ponad te 10mln trzeba rezerwowac 8 cyfr
    i 100mln.

    >W numeracji przeznaczonej dla komórek rezerwa jest niewiekla.
    >To całkiem bez sensu.

    Hm, w sumie jak pomyslec, to zostaje drugie pol miliarda.
    Jest rezerwa :-)

    >A to wynika właściwie z czego?

    A jak uzupelnic numer ?

    J.