-
Data: 2010-06-06 13:49:46
Temat: Re: Otwór centruj�cy felgi
Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
news:60b5.00000736.4c0a646a@newsgate.onet.pl...
> Fabryki mają to do siebie ze dostarczają rzeczy nowe z właściwie dobranymi
> luzami. Normalny luz między otworem w feldze a piastą jest na samochód
> bardzo
> duży. Wszystkie inne elementy mechaniczne mają luzy minimum 100 razy
> mniejsze
> niż luz między felgą a piastą. Luz w tym miejscu ma umożliwić
> bezproblemowe
> zdjęcie i założenie koła. Niczemu więcej nie służy. Jeśli tam miało by się
> cokolwiek opierać i przenosić jakiekolwiek siły to piasta była by
> szlifowana na
> wymiar a felga w otworze nie była by malowana a rozwiercana na wymiar.
> Przy
> luzie jaki wynika z tolerancji warsztatowych, czyli dużych. Koło po
> założeniu w
> fabryce dawało by się zdjąć po 2 miesiącach tylko specjalnym ściągaczem.
> Tylko
> śruby ustalają właściwe położenie. Przy połączeniach stożkowych luz
> montażowy
> wynosi 0 i przy luzie wynoszącym zero daje się bezproblemowo rozłączyć.
> Czy Ty
> myślisz ze ja jakiś przygłup jestem i nie potrafię obronić tego co
> wcześniej
> napisałem? Nie tylko małe samochody miały felgi bez otworu centralnego.
> Stosunkowo duży samochód stara Dacia. Miał co prawda otwór w feldze. Ale
> nic w
> niego nie wchodziło. Czyli tak jakby nie miał. Dodatkowo koło było
> przykręcane
> nie w 4 a w 3 miejscach. Jeśli Dacia tak miała to na 100% miało tak sporo
> francuskich samochodów. Dacia to był jakiś klon zrobiony na bazie
> francuskiej
> myśli technicznej. Jak widzisz cały Twój wywód i próba udowodnienia bzdury
> na
> wybiórczo wybranym przykładzie poszły psu pod ogon. Typowy zysk siły na
> śrubie
> to od 50 wzwyż. Dla gwintu jak w śrubie do kół możesz przyjąć 100. Policz
> zatem
> z jaką siłą dociskana jest felga do bębna albo tarczy. Z tej siły i ze
> współczynnika tarcia policz jaka jest potrzeba siła umożliwiająca
> przesunięcie
> się tych dwóch elementów względem siebie. Felgi zawsze są odpowiednio
> ukształtowane. Tam gdzie jest śruba jest wyżej Jak by było równo to do
> przykręcania używało by się zwykłych śrub z podkładkami sprężynowymi.
> Połączenie
> liczyło by się w takim przypadku na tarcie i ścinanie. Przy połączeniu jak
> w
> feldze liczy się śrubę na rozciąganie. Występuje tam składowa zginająca
> ale jest
> tak mała że nie bierze się jej pod uwagę. Przykład ze 126p całkowicie
> chybiony.
> Jakich śrub poskąpił konstruktor kiedy trzyma się tylko na szpilkach albo
> śrubach. Takich M6 co trzymają w czasie zmiany koła w kupie wszystkie
> elementy.
> Tam gdzie są śruby zawszę są jakieś małe wkręty lub śruby. Często pełnią
> rolę
> prowadzenia przy zakładaniu kola. Tam gdzie szpilki małe śrubki są
> czasami.
> Ciekawe czy zrozumiałeś?
Piękna teoria. Ale tylko teoria. Zrób sobie prosty eksperyment - będziesz do
tego miał jeszcze praktykę. Jeśli masz w swoich alufelgach pierścienie
centrujące - wyjmij je. Wystarczy z przednich kół. Przykręć alusy bez tych
pierścieni. Przejedź się samochodem i zobacz, czy nie będziesz miał bicia na
kierownicy - obstawiam, że na 90% tak. I potem zweryfikujesz swoje
teoretyczne poglądy.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.06.10 19:00 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=