eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOtwór centrujący felgiRe: OtwĂłr centrujÄ�cy felgi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: OtwĂłr centrujÄ&#65533;cy felgi
    Date: Sun, 6 Jun 2010 13:49:46 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 70
    Message-ID: <hug1r2$a1q$1@news.onet.pl>
    References: <s...@d...wkurw.org>
    <6...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1275824802 10298 91.150.222.21 (6 Jun 2010 11:46:42 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 6 Jun 2010 11:46:42 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2286258
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:60b5.00000736.4c0a646a@newsgate.onet.pl...

    > Fabryki mają to do siebie ze dostarczają rzeczy nowe z właściwie dobranymi
    > luzami. Normalny luz między otworem w feldze a piastą jest na samochód
    > bardzo
    > duży. Wszystkie inne elementy mechaniczne mają luzy minimum 100 razy
    > mniejsze
    > niż luz między felgą a piastą. Luz w tym miejscu ma umożliwić
    > bezproblemowe
    > zdjęcie i założenie koła. Niczemu więcej nie służy. Jeśli tam miało by się
    > cokolwiek opierać i przenosić jakiekolwiek siły to piasta była by
    > szlifowana na
    > wymiar a felga w otworze nie była by malowana a rozwiercana na wymiar.
    > Przy
    > luzie jaki wynika z tolerancji warsztatowych, czyli dużych. Koło po
    > założeniu w
    > fabryce dawało by się zdjąć po 2 miesiącach tylko specjalnym ściągaczem.
    > Tylko
    > śruby ustalają właściwe położenie. Przy połączeniach stożkowych luz
    > montażowy
    > wynosi 0 i przy luzie wynoszącym zero daje się bezproblemowo rozłączyć.
    > Czy Ty
    > myślisz ze ja jakiś przygłup jestem i nie potrafię obronić tego co
    > wcześniej
    > napisałem? Nie tylko małe samochody miały felgi bez otworu centralnego.
    > Stosunkowo duży samochód stara Dacia. Miał co prawda otwór w feldze. Ale
    > nic w
    > niego nie wchodziło. Czyli tak jakby nie miał. Dodatkowo koło było
    > przykręcane
    > nie w 4 a w 3 miejscach. Jeśli Dacia tak miała to na 100% miało tak sporo
    > francuskich samochodów. Dacia to był jakiś klon zrobiony na bazie
    > francuskiej
    > myśli technicznej. Jak widzisz cały Twój wywód i próba udowodnienia bzdury
    > na
    > wybiórczo wybranym przykładzie poszły psu pod ogon. Typowy zysk siły na
    > śrubie
    > to od 50 wzwyż. Dla gwintu jak w śrubie do kół możesz przyjąć 100. Policz
    > zatem
    > z jaką siłą dociskana jest felga do bębna albo tarczy. Z tej siły i ze
    > współczynnika tarcia policz jaka jest potrzeba siła umożliwiająca
    > przesunięcie
    > się tych dwóch elementów względem siebie. Felgi zawsze są odpowiednio
    > ukształtowane. Tam gdzie jest śruba jest wyżej Jak by było równo to do
    > przykręcania używało by się zwykłych śrub z podkładkami sprężynowymi.
    > Połączenie
    > liczyło by się w takim przypadku na tarcie i ścinanie. Przy połączeniu jak
    > w
    > feldze liczy się śrubę na rozciąganie. Występuje tam składowa zginająca
    > ale jest
    > tak mała że nie bierze się jej pod uwagę. Przykład ze 126p całkowicie
    > chybiony.
    > Jakich śrub poskąpił konstruktor kiedy trzyma się tylko na szpilkach albo
    > śrubach. Takich M6 co trzymają w czasie zmiany koła w kupie wszystkie
    > elementy.
    > Tam gdzie są śruby zawszę są jakieś małe wkręty lub śruby. Często pełnią
    > rolę
    > prowadzenia przy zakładaniu kola. Tam gdzie szpilki małe śrubki są
    > czasami.
    > Ciekawe czy zrozumiałeś?

    Piękna teoria. Ale tylko teoria. Zrób sobie prosty eksperyment - będziesz do
    tego miał jeszcze praktykę. Jeśli masz w swoich alufelgach pierścienie
    centrujące - wyjmij je. Wystarczy z przednich kół. Przykręć alusy bez tych
    pierścieni. Przejedź się samochodem i zobacz, czy nie będziesz miał bicia na
    kierownicy - obstawiam, że na 90% tak. I potem zweryfikujesz swoje
    teoretyczne poglądy.

    Jurand.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: