eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdgłos jazdy na wstecznym › Re: Odgłos jazdy na wstecznym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
    dca.giganews.com!nntp.giganews.com!postnews.google.com!news2.google.com!npeer03
    .iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!n
    x01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news
    .neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
    ail
    Date: Sun, 25 Apr 2010 16:57:35 +0200
    From: BartekK <s...@N...org>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
    Thunderbird/3.0.4
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
    References: <hqnd66$dbr$1@inews.gazeta.pl> <hqv2rg$f00$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@N...zzz>
    <4bd3768d$0$2602$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4bd3768d$0$2602$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 24
    Message-ID: <4bd458f1$0$2585$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.31.34
    X-Trace: 1272207601 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2585 83.18.31.34:60032
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2275236
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-04-25 00:54, Tomasz Pyra pisze:
    > Skośne zęby są słabsze, wymagają więc zastosowania solidniejszych kół i
    > taki bieg zajmuje więcej miejsca w skrzyni.
    Dodatkowo: przekładnia zbudowana na skośnych zębach służy do kręcenia
    się w jedną stronę, ponieważ siły działające na koła są też "w osi" -
    zębatki pod wpływem siły przekazywanej przez przekładnię chcą się
    przesuwać (zgodnie ze skosem zębów) na swoich osiach, i dla kierunku tej
    siły są odpowiednie łożyskowania/oparcie zrobione. (tzn można by zrobić
    taką w obie, ale wymagałoby to większej komplikacji mechaniki)

    > Ponoć w niektórych samochodach pierwszy bieg też jest na prostych
    > zębach, ale może dlatego że koła zębate w biegach do jazdy do przodu
    > mogą być większe niż w biegu wstecznym, nie wyje to aż tak bardzo.
    No np w maluchu (i nie, nie ma to nic wspólnego z brakiem synchronizacji
    jedynki w maluchu) ;) A ogólnie w konstrukcjach, gdzie bieg pierwszy ma
    wspólne zębatki ze wstecznym - takie małe uproszczenie
    mechaniczno-materiałowe, ale wymagające by zębatki "1" i "R" były ze
    sobą kompatybilne...


    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: