-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
dca.giganews.com!nntp.giganews.com!postnews.google.com!news2.google.com!npeer03
.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!n
x01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news
.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
ail
Date: Sun, 25 Apr 2010 16:57:35 +0200
From: BartekK <s...@N...org>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
Thunderbird/3.0.4
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Odgłos jazdy na wstecznym
References: <hqnd66$dbr$1@inews.gazeta.pl> <hqv2rg$f00$1@mx1.internetia.pl>
<s...@N...zzz>
<4bd3768d$0$2602$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4bd3768d$0$2602$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 24
Message-ID: <4bd458f1$0$2585$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.31.34
X-Trace: 1272207601 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2585 83.18.31.34:60032
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2275236
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-04-25 00:54, Tomasz Pyra pisze:
> Skośne zęby są słabsze, wymagają więc zastosowania solidniejszych kół i
> taki bieg zajmuje więcej miejsca w skrzyni.
Dodatkowo: przekładnia zbudowana na skośnych zębach służy do kręcenia
się w jedną stronę, ponieważ siły działające na koła są też "w osi" -
zębatki pod wpływem siły przekazywanej przez przekładnię chcą się
przesuwać (zgodnie ze skosem zębów) na swoich osiach, i dla kierunku tej
siły są odpowiednie łożyskowania/oparcie zrobione. (tzn można by zrobić
taką w obie, ale wymagałoby to większej komplikacji mechaniki)
> Ponoć w niektórych samochodach pierwszy bieg też jest na prostych
> zębach, ale może dlatego że koła zębate w biegach do jazdy do przodu
> mogą być większe niż w biegu wstecznym, nie wyje to aż tak bardzo.
No np w maluchu (i nie, nie ma to nic wspólnego z brakiem synchronizacji
jedynki w maluchu) ;) A ogólnie w konstrukcjach, gdzie bieg pierwszy ma
wspólne zębatki ze wstecznym - takie małe uproszczenie
mechaniczno-materiałowe, ale wymagające by zębatki "1" i "R" były ze
sobą kompatybilne...
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 25.04.10 19:06 Zbylut
- 25.04.10 19:17 J.F.
- 25.04.10 19:42 BartekK
- 25.04.10 20:52 kogutek
- 25.04.10 22:21 J.F.
- 25.04.10 22:55 Adam Płaszczyca
- 25.04.10 22:56 Adam Płaszczyca
- 25.04.10 23:05 kogutek
- 25.04.10 23:10 k...@o...pl
- 26.04.10 02:13 BartekK
- 26.04.10 06:31 MarcinJM
- 26.04.10 09:32 MarcinJM
- 26.04.10 09:57 MarcinJM
- 26.04.10 12:29 kamil
- 26.04.10 14:35 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=