-
Data: 2010-04-25 20:52:18
Temat: Re: Odg�os jazdy na wstecznym
Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> Tomasz Pyra napisal(a):
>
> > Proste z�by s� mocniejsze, wi�c moşna zastosowa�
mniejszych rozmiarĂłw
> > ko�a z�bate. Sprawdza si� to dobrze
w�a�nie we wstecznym biegu gdzie
> > musi by� o jedno ko�o wi�cej, a wycie nie zmniejsza
jako� istotnie
> > komfortu jazdy.
> >
> > Pono� w niektórych samochodach pierwszy bieg teş jest na prostych
> > z�bach, ale moşe dlatego şe ko�a z�bate w biegach do
jazdy do przodu
> > mog� by� wi�ksze niş w biegu wstecznym, nie wyje to aş
tak bardzo.
>
> dzi�ki za rzeczow� odpowiedź. Swoj� drog� zawsze
mnie zastanawia�o
> to wycie na wstecznym.
>
> --
> pozdrawiam, Zbylut
> * Usenet news. Learn what you know, share what you don't *
Miły jesteś że podziękowałeś. Ale zapomnij na zawsze co ci kolega odpisał bo to
nieprawda. Zęby skośne mają większa wytrzymałość przy takiej samej szerokości
koła zębatego niż zęby proste. Coś co jest po skosie jest zawsze dłuższe od tego
co jest w poprzek. Wytrzymałość zęba zależy między innymi od jego długości. Niby
oszczędność niewielka bo skośny ząb jest niewiele dłuższy od prostego. Ale jak
fabryka zaoszczędzi na każdej skrzyni biegów kilogram to przy milionie skrzyń
robi się milion kilogramów specjalnej, czyi drogiej stali. Kilogram stali na
koła zębate to jakieś 5 do 8 dolców. Przy okazji zęby skośne ciszej pracują. Nie
napiszę dlaczego bo to dużo pisania i mi się nie chce. Zęby skośne mają wadę bo
wywołują pod obciążeniem siłę osiową. Ale sobie z tym poradzili. Proste zęby
stosuje się przy biegu wstecznym. Do tyłu nie jeździ się szybko i hałas nie jest
z tego powodu uciążliwy. Przy wstecznym jest jeszcze taki myk ze potrzebne jest
dodatkowe trzecie koło zębate żeby zmienić kierunek obrotów walka głównego. Nikt
się nie bawi w super konstrukcje tylko wszyscy robią to tak jak sto lat temu.
Nie synchronizowana jedynka to bardzo stara konstrukcja. Obecnie praktycznie nie
stosowana. Ostatni był chyba 126p. Za takim rozwiązaniem przemawiał kiedyś niski
koszt produkcji. W samochodach z nie synchronizowaną jedynką, bieg ten służył
tylko do ruszania. Jak samochód się turlał to dwójka wystarczała żeby
przyspieszał bez szarpania. Tak była wyliczona. W czasie jazdy na biegach innych
niż jedynka i wsteczny w takiej skrzyni biegów. Koła pierwszego biegu i
wstecznego nie były zazębione. Nie obracały się. Biegi synchronizowane są zawsze
zazębione. Łączy się je w pracujące pary za pomocą sprzęgieł kłowych
wyposażonych w hamulce, najczęściej cierne. Wycie na wstecznym wynika z tego ze
współpracują trzy koła o zębach prostych. Zauważ że w nowym samochodzie wyje
jakby ciszej. Jak skrzynia ma konkretny przebieg to się robi głośniej. Wynika to
z zużycia zębów. Zmieniają się kąty pod jakim współpracują zęby i stąd wycie. Ci
co mięli 126p mogą coś na ten temat powiedzieć. W tym samochodzie po pewnym
przebiegu jedynka robiła się bardzo głośna. A potem zaczynała wyskakiwać. Był to
skutek zużycia prostych zębów na choince i kole pierwszego biegu.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 25.04.10 22:21 J.F.
- 25.04.10 22:55 Adam Płaszczyca
- 25.04.10 22:56 Adam Płaszczyca
- 25.04.10 23:05 kogutek
- 25.04.10 23:10 k...@o...pl
- 26.04.10 02:13 BartekK
- 26.04.10 06:31 MarcinJM
- 26.04.10 09:32 MarcinJM
- 26.04.10 09:57 MarcinJM
- 26.04.10 12:29 kamil
- 26.04.10 14:35 kogutek
- 26.04.10 15:25 [Cichy]
- 26.04.10 15:33 kogutek
- 26.04.10 15:40 Quantifier
- 26.04.10 15:45 Wojciech Borczyk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=