-
Data: 2010-03-23 09:35:13
Temat: Re: Obniżenie tylko przodu o 50 mm a opór powietrza...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Michał pisze:
> Witam
>
> Takie pytanie. Jest sobie auto. Rozstaw osi 2800 mm (krótka limuzyna)
> ktoś wpada na pomysł że obniży mu tylko przód bo limuzyna stara,
> niemiecka, solidna i przód ma wysoko (dla komfortu).
> Obniżenie wynosi 50 mm więc prawie 2% rozstawu osi.
> Pytanie. Czy takie obniżenie może realnie wpłynąć na zużycie paliwa?
> Jeśli przyjąć wzrost powierzchni czołowej o 2% i jeszcze ciut gorszy Cx
> spowodowany zmianą nachylenia powiedzmy o 3% to mamy prawie 5%...
> Czy potem taki tuning może zamiast katalogowych 250 km/h przystało ledwo
> co 240 km/h osiągać licznikowe a zamiast palić 10 litrów przy 120 km/h
> całe 11?
Jeżeli chodzi o wzrost oporu aerodynamicznego to może mieć to jakiś
wpływ - zmienia się kąt natarcia samochodu, szyba i maska będą nachylone
bardziej pionowo, powiększy się siła dociskająca go do ziemi.
Przy dużych prędkościach pod nisko zawieszonym z przodu podwoziem mogą
pojawiać się jakieś efekty przysysania do nawierzchni spowodowane
powiększającym się ku tyłowi prześwitem (ale tu pewnie dużo zależy od
aerodynamiki podwozia).
Jednak różnica między 240km/h a 250km/h wymagała by około 8% wyższego
oporu aerodynamicznego, a to tak na oko trochę za dużo jak na obniżenie
przodu, no ale kto wie. (mierząc prędkość pamiętaj jeszcze o błędzie
prędkościomierza i istotnym wpływie prędkości i kierunku wiatru)
Aerodynamika samochodu może być dość skomplikowana i lekkie zaburzenie
kąta może już popsuć te wszystkie strugi.
Co do wzrostu zużycia paliwa o 10% przy 1/2 prędkości maksymalnej, to
IMO nie ma takiej możliwości.
Jeżeli prędkość maksymalna spadła z 250 do 240, to zużycie paliwa przy
prędkości maksymalnej wzrosłoby maksymalnie o 4% (zakładając że silnik
jest tak samo obciążony na 100%, zużywa w jednostce czasu tyle samo
paliwa, a samochód jedzie o 4% wolniej). W praktyce przy 240km/h obroty
silnika są niższe i dlatego wzrost zużycia paliwa będzie mniejszy niż te 4%.
Jadąc z połową prędkości maksymalnej, nawet jeżeli efekt zwiększenia
oporu aerodynamicznego się idealnie skaluje, to przy 120km/h zużycie
paliwa może wzrosnąć o maksymalnie 1/4 tego co przy prędkości 2x
wyższej. Czyli będzie to nie więcej niż 1%.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=