-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!ne
ws.dfn.de!newsfeed.straub-nv.de!newsfeed01.sul.t-online.de!newsfeed00.sul.t-onl
ine.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!npeer03.iad.
highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.i
ad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neos
trada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Newsgroups: pl.sci.fizyka,pl.misc.samochody
Subject: Re: Obniżenie tylko przodu o 50 mm a opór powietrza...
Date: Tue, 23 Mar 2010 09:35:13 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 41
Message-ID: <ho9ukr$ep9$1@atlantis.news.neostrada.pl>
References: <ho9tgj$vgp$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: bfi120.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1269333467 15145 83.28.46.120 (23 Mar 2010
08:37:47 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 23 Mar 2010 08:37:47 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <ho9tgj$vgp$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.fizyka:219443 pl.misc.samochody:2266522
[ ukryj nagłówki ]Michał pisze:
> Witam
>
> Takie pytanie. Jest sobie auto. Rozstaw osi 2800 mm (krótka limuzyna)
> ktoś wpada na pomysł że obniży mu tylko przód bo limuzyna stara,
> niemiecka, solidna i przód ma wysoko (dla komfortu).
> Obniżenie wynosi 50 mm więc prawie 2% rozstawu osi.
> Pytanie. Czy takie obniżenie może realnie wpłynąć na zużycie paliwa?
> Jeśli przyjąć wzrost powierzchni czołowej o 2% i jeszcze ciut gorszy Cx
> spowodowany zmianą nachylenia powiedzmy o 3% to mamy prawie 5%...
> Czy potem taki tuning może zamiast katalogowych 250 km/h przystało ledwo
> co 240 km/h osiągać licznikowe a zamiast palić 10 litrów przy 120 km/h
> całe 11?
Jeżeli chodzi o wzrost oporu aerodynamicznego to może mieć to jakiś
wpływ - zmienia się kąt natarcia samochodu, szyba i maska będą nachylone
bardziej pionowo, powiększy się siła dociskająca go do ziemi.
Przy dużych prędkościach pod nisko zawieszonym z przodu podwoziem mogą
pojawiać się jakieś efekty przysysania do nawierzchni spowodowane
powiększającym się ku tyłowi prześwitem (ale tu pewnie dużo zależy od
aerodynamiki podwozia).
Jednak różnica między 240km/h a 250km/h wymagała by około 8% wyższego
oporu aerodynamicznego, a to tak na oko trochę za dużo jak na obniżenie
przodu, no ale kto wie. (mierząc prędkość pamiętaj jeszcze o błędzie
prędkościomierza i istotnym wpływie prędkości i kierunku wiatru)
Aerodynamika samochodu może być dość skomplikowana i lekkie zaburzenie
kąta może już popsuć te wszystkie strugi.
Co do wzrostu zużycia paliwa o 10% przy 1/2 prędkości maksymalnej, to
IMO nie ma takiej możliwości.
Jeżeli prędkość maksymalna spadła z 250 do 240, to zużycie paliwa przy
prędkości maksymalnej wzrosłoby maksymalnie o 4% (zakładając że silnik
jest tak samo obciążony na 100%, zużywa w jednostce czasu tyle samo
paliwa, a samochód jedzie o 4% wolniej). W praktyce przy 240km/h obroty
silnika są niższe i dlatego wzrost zużycia paliwa będzie mniejszy niż te 4%.
Jadąc z połową prędkości maksymalnej, nawet jeżeli efekt zwiększenia
oporu aerodynamicznego się idealnie skaluje, to przy 120km/h zużycie
paliwa może wzrosnąć o maksymalnie 1/4 tego co przy prędkości 2x
wyższej. Czyli będzie to nie więcej niż 1%.
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=