  • 21. Data: 2011-10-05 20:47:10
    Temat: Re: Obiektyw astronomiczny
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "J." <j...@i...pl> wrote in message
    news:2ca0.000001a9.4e8cb913@newsgate.onet.pl...
    > Polecam przejrzenie stron dystrybutorów sprzętu astro, w dziale refraktory
    > APO/ED/semi-apo, oczywiście same tuby optyczne tzw. OTA
    > Tańsza wersja to jakiś achromatyczny refraktor 80-90mm z ogniskową 900mm -
    > koszt kilkuset złotych, tylko trzeba by wymieniać w nim wyciąg, by
    > powiesić
    > lustrzankę.

    No i tak się znasz, a na koniec polecasz refraktor o swiatłosile 1:10.
    Juz lepszy będzie do zainteresowań autora jakiś obiektyw lustrzany Falcon
    albo Samyang 500mm MC IF f/6,3 Mirror
    http://www.samyang.pl/produkt,61,kategoria,1,samyang
    _500mm_mc_if_f63_mirror
    za psie pieniądze jak chce autor. Tzn około 600 zł.
    Albo Samyang 800mm MC IF f/8 Mirror Za ok 800 zł.
    Statyw można sobie zrobić z rurek. Głowicę lepiej kupic jakąs za 100 zł.
    Obiektywy mocowane bezpośrednio do obiektywu. Luneta albo wyciągi
    niepotrzebne.

  • 22. Data: 2011-10-05 20:54:19
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 5, 4:47 pm, "Gil" <g...@o...pl> wrote:
    > "J." <j...@i...pl> wrote in message

    > No i tak si znasz,  a na koniec polecasz refraktor o swiat osile 1:10.
    > Juz lepszy b dzie do zainteresowa autora jaki obiektyw lustrzany Falcon
    > albo Samyang 500mm MC IF f/6,3 Mirrorhttp://www.samyang.pl/produkt,61,kategoria,1,s
    amyang_500mm_mc_if_f63_...
    > za psie pieni dze jak chce autor. Tzn oko o 600 z .
    > Albo Samyang 800mm MC IF f/8 Mirror Za ok 800 z .
    > Statyw mo na sobie zrobi z rurek. G owic lepiej kupic jak s za 100 z .
    > Obiektywy mocowane bezpo rednio do obiektywu. Luneta albo wyci gi
    > niepotrzebne.

    Pocerowac, posklejac na smarki - zeby cie gilami nie obrazic - i
    bedzie git, jak przystalo na zielona wyspe.

    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 23. Data: 2011-10-05 20:58:58
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2011-10-05 22:47, Gil pisze:

> [...]
    _500mm_mc_if_f63_mirror
    > za psie pieniądze jak chce autor. Tzn około 600 zł.
    > Albo Samyang 800mm MC IF f/8 Mirror Za ok 800 zł.

    Parę postów wyżej o tym pisałem.

    > Statyw można sobie zrobić z rurek. Głowicę lepiej kupic jakąs za 100 zł.

    Jak mówił towarzysz Stalin: żiełaju uspiechow.

    > Obiektywy mocowane bezpośrednio do obiektywu.

    Do statywu, jak rozumiem?
    Żaden z tych obiektywów nie ma mocowania do statywu.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 24. Data: 2011-10-05 21:10:45
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "Zygmunt Dariusz" <z...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...

    Pocerowac, posklejac na smarki - zeby cie gilami nie obrazic - i
    bedzie git, jak przystalo na zielona wyspe.

    Widzisz chlopie, lubie ci, za to piszesz o polityce i marnosci Polaków.
    Ale jak przenosisz to na majsterkowanie domowe to juz przesadzasz.
    Wiesz ile w USA jest obserwatoriów domowych? Kopuly z dykty, klejone zywica
    poliestrowa. Ludzie radza ludziom jak to zrobic.
    W niektórych sa nawet tory odkupione ze zlomu do wyprowadzania 50-kilowego
    montazu z szopy obserwacyjnej na stanowisko obserwacyjne w ogródku.
    To wlasnie pomysly z USA majsterkowiczów maja u nas teraz zastosowanie
    dzieki wiekszej dostepnosci sprzetu.
    Pomysl chlopie zanim napiszesz.
    Pozdrawiam.

  • 25. Data: 2011-10-05 21:18:08
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 5, 4:58 pm, Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl> wrote:

    g_500mm_mc_if_f63_...

    > Par post w wy ej o tym pisa em.

    > Jak m wi towarzysz Stalin: ie aju uspiechow.

    > Do statywu, jak rozumiem?
    > aden z tych obiektyw w nie ma mocowania do statywu.

    Nie musi miec - do tego sa specjalne mocowania i jak najbardziej
    mocowac obiektyw do statywu.

  • 26. Data: 2011-10-05 21:33:26
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wrocDOTpl> wrote in message

    > Do statywu, jak rozumiem?

    Obiektyw do aparatu - i nie mamy cięzkiej lunety !!
    Eliminujemy tu całą niepotrzebną - astrografię - oprócz dobrego statywu.
    Przepraszam za błąd.

  • 27. Data: 2011-10-05 21:58:10
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 5, 5:10 pm, "Gil" <g...@o...pl> wrote:
> [...]
    > bedzie git, jak przystalo na zielona wyspe.
    >
    > Widzisz chlopie, lubie ci, za to piszesz o polityce i marnosci Polak w.

    Szczerosc za szczerowsc - tez cie lubie.
    Wszystko co pisze tez pisze szczerze, bo u mnie ,"prawda drozsza od
    pieniedzy".

    > Ale jak przenosisz to na majsterkowanie domowe to juz przesadzasz.

    A skad ty to wiesz, ze przesadzam?
    Jestem urodzonym majsterkowiczem i jest to moje pierwsze najwieksze
    hobby.
    Od dziecinstwa majsterkowalem.
    Majac 11 lat zbudowalem sobie wlasnej konstrukcji powiekszalnik,
    wykorzystujac aparat kliszowy Kodak synchro z jego mieszkiem i ukladem
    optycznym.
    Kolumne zbudowalem z deski a glowice z wielkiej puszki po marmoladzie.
    Calosc dzialala znakomicie przez kilka lat a potem odkupil ja odemnie
    okoliczny fotograf.
    Zajmowalem sie reperacja starych zabytkowych zegarow i zegarkow.
    Zajmowalem sie rekonstrukcja zabytkowych staroci i robie to do
    dzisiejszego dnia.

    > Wiesz ile w USA jest obserwatori w domowych?  Kopuly z dykty, klejone zywica
    > poliestrowa. Ludzie radza ludziom jak to zrobic.
    > W niekt rych sa nawet tory odkupione ze zlomu do wyprowadzania 50-kilowego
    > montazu z szopy obserwacyjnej na stanowisko obserwacyjne w ogr dku.
    > To wlasnie pomysly z USA majsterkowicz w maja u nas teraz zastosowanie
    > dzieki wiekszej dostepnosci sprzetu.
    > Pomysl chlopie zanim napiszesz.

    Dodam, ze bywaly gieldy dla takich zapalencow i na nich bywalem.
    Mam kolege sasiada, ktory tym sie zajmuje i uczyl sie u mnie podstaw
    fotografii, zeby wykorzystac ja do swego celu.
    Potem zaczal fotografowac ptaki.
    W pracy mialem kolege fotografa ktory tez zajmowal sie astronomia i
    czasami zapraszal nas na obserwowanie roznych zjawisk astronomicznych.
    Jakies 6 czy 7 lat temu, zebralismy sie u niego aby ogladac jakas
    koniunkcje z marsa z jakas inna planeta.
    Zeby dokupic pilnie jakies elementy potrzebne mu do tego celu,
    sprzedal szybko i tanio wspanialy motocykl warty kilkanascie tysiecy
    dolarow.
    Robilem mu swoim aparatem cyfrowym, zdjecie tego motocykla do
    ogloszenia.
    szanuje ludzi majacych dryg do majsterkowania.
    Sam z siebie zartuje do znajomych, ze poskladam wszystko za pomoca
    cerowania i sklejania - doslownie - na gila i tasme do duktow.
    Mozesz mi nie wierzyc, ale nie dbam o to, wazne ze to prawda o ktorej
    wiedza moi znajomi i nazywaja mnie zlota racza - nie myl ze "zlotym
    palcem".

  • 28. Data: 2011-10-05 22:19:32
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    >"Zygmunt Dariusz" <z...@g...com> wrote in message
    qh.googlegroups.com...
    >Mozesz mi nie wierzyc, ale nie dbam o to, wazne ze to prawda o ktorej
    >wiedza moi znajomi i nazywaja mnie zlota racza - nie myl ze "zlotym
    >palcem".

    To nikogo tu nie obchodzi.
    Piszesz na polska grupe to troche uwazaj co piszesz.
    Zlota raczka - jak sam sie okresliles - wpisuje sie do dziesiatek tysiecy
    polskich emigrantów co szukali szczescia daleko, a dlatego zlota raczka byli
    bo sie wychowali w Polsce. Ty moze nie. Niczego Polsce nie zawdzieczasz,
    nawet zlotej raczki.

  • 29. Data: 2011-10-06 05:38:33
    Temat: Obiektyw astronomiczny - Podsumowanie
    Od: Obserwator Toruński <o...@g...com>

    Dziękuję wszystkim tym którzy wsadzili mnie na rower
    którym teraz już sam pojadę w kierunku poszukiwanej przez mnie wiedzy.

    W krótkim czasie otrzymałem tak dużą ilość nowej dla mnie wiedzy,
    że muszę nieco wyhamować i sam wziąć się do umysłowej roboty,
    abym wiedział czy naprawdę warto w ten interes wchodzić... .

    Dziękując za pomoc uprzejmie życzę
    pięknych i poruszających zdjęć
    bo w końcu po to na grupie
    robi się cały ten jazz!

    Pozdrawiam

    Obserwator Toruński
    www.obserwatortorunski.blogspot.com

  • 30. Data: 2011-10-06 09:00:24
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 05.10.2011 XX YY <f...@g...com> napisał/a:

    > ta dziedzina fotografii ostatnio mocno sie rozwijajaca nazywa sie "
    > digiscoping"
    > wrzuc na gogle dostaniesz odpowiedz na swoje pytania.

    U mnie to wyglada np tak: http://sergiusz.com/tele.jpg

    Newton 150mm + przejściówka zrobiona z bagnetu od popsutego kita 18-55
    (niestety przejściówka jest aps-c) i nabita na nią tuleja o odpowiedniej
    średnicy wewnętrznej (ciasny wymiar tulei bagnetu) i zewnętrznej (pod
    uchwyt okularu). Powiększenie regulowane barlowami i odległością matrycy
    od soczewki.

    Tylko co masz na myśli pisząc tanio? Teleskop to licz od 1500zł - poniżej
    raczej nie polecam szukać. Przejściówkę jak widać można zrobić samemu
    mając popsuty obiektyw i zamawiając część za 20zł w dowolnym zakładzie
    ślusarskim. Więc w sumie koszt porównywalny z przyzwoitą stałką usm.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".