  • 1. Data: 2011-10-05 09:49:06
    Temat: Obiektyw astronomiczny
    Od: Obserwator Toruński <o...@g...com>

    Ma się parę szkieł i i się nimi zdjęcia robi.
    Zwykle krótkie dystanse, ale i także nieco dłuższe.
    W słoikarni mej więc są:

    - 70-200 na zwierzę niepłochliwe i ptaki wolno latające
    - 100-400 na zwierzę odleglejsze i ptaki płochliwsze.

    Teraz w jesiennym nastroju zachciało mi się ekstremy:
    naprawdę dłu-u-ugiego szkła! Za psi pieniądz.
    O stosunkowo dobrych parametrach optycznych.
    - Nawet używany.

    I stąd pytanie: jaki obiektyw a s t r o n o m i c z n y
    nadawałby się do fotografii?
    - Odwrócony obraz to nie przeszkoda dla mnie.

    Zdaję sobie sprawę, że nie wymyśliłem prochu:
    p. Wiktor Wołkow od dawna stosuje ten patencik... .
    Widziałem to w tv na własne oczy!

    Gdyby co to jestem dumnym posiadaczem aparatu Canon 400D.

    (...)

    Czy korzystanie ze sprzętu astronomicznego w fotografii
    zostało gdzieś szczegółowo opisane!?

    - Może być w lengłydżu lub (za przeproszeniem) po rosyjsku.

    Za życzliwe podpowiedzi
    już teraz uprzejmie dziękuję

    Pozdrawiam

    Obserwator Toruński
    www.obserwatortorunski.blogspot.com

  • 2. Data: 2011-10-05 10:37:23
    Temat: Re: Obiektyw astronomiczny
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > I stąd pytanie: jaki obiektyw a s t r o n o m i c z n y
    > nadawałby się do fotografii?
    > - Odwrócony obraz to nie przeszkoda dla mnie.

    ta dziedzina fotografii ostatnio mocno sie rozwijajaca nazywa sie "
    digiscoping"
    wrzuc na gogle dostaniesz odpowiedz na swoje pytania.

  • 3. Data: 2011-10-05 10:44:56
    Od: Robert <w...@g...com>

    On 5 Paź, 11:49, Obserwator Toruński <o...@g...com>
    wrote:
> [...]
    > zostało gdzieś szczegółowo opisane!?
    >
    > - Może być w lengłydżu lub (za przeproszeniem) po rosyjsku.

    Z forum nikoniarzy:
    http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=166496
    http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=141959

    Lepsze ciężko będzie znaleźć... no chyba, że za przeproszeniem po
    rosyjsku ;P

  • 4. Data: 2011-10-05 11:08:23
    Od: Obserwator Toruński <o...@g...com>

    > jaki obiektyw astronomiczny nadawałby się do fotografii?

    Za uzyskane odpowiedzi DZIĘKUJĘ!

    a) digiscoping

    Aż się pokraśniałem z wrażenia.
    Termin ten obił mi się parę razy o mózg,
    ale trzeba było impulsu by dotarł skutecznie.
    - Co właśnie się stało!

    b)
    > http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=166496
    > http://forum.nikoniarze.pl/showthread.php?t=141959

    Zanurzam się w to (póki co jeszcze mi) nieznane forum.
    Z wdzięcznością!

  • 5. Data: 2011-10-05 11:25:46
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-10-05 09:49:06 +0000, Obserwator Toruński
    <o...@g...com> said:

    > - Odwrócony obraz to nie przeszkoda dla mnie.

    A tego nie rozumiem. każdy obiektyw daje obraz rzeczywisty odwrócony.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-10-05 12:38:30
    Od: Obserwator Toruński <o...@g...com>

    > A tego nie rozumiem. każdy obiektyw daje obraz rzeczywisty odwrócony.
    Tylko że jeden odwraca mniej a inny drugi bardziej :-)
    Nie objaśnię terminami z optyki, bo znam się na czym innym.

    Z tego co widziałem Pan Wiktor Wołkow posługiwał się
    właśnie takim obiektywem lustrzanym.
    Niestety dokładnego typu nie znam.
    - Żubry u niego na matówce do góry nogami chodzili.

    Ten typ słoika ma jednak spore wady i (pewnie)
    trzeba Mistrzem być, aby takie lustrzane szkło używać.
    - Tamto to chyba było 1000 mm.

  • 7. Data: 2011-10-05 17:05:39
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "Obserwator Toruński" <o...@g...com> wrote in message
    > Ma się parę szkieł i i się nimi zdjęcia robi.

    > Teraz w jesiennym nastroju zachciało mi się ekstremy:
    > naprawdę dłu-u-ugiego szkła! Za psi pieniądz.

    Za psi pieniądz to będą psie wyniki.

    > O stosunkowo dobrych parametrach optycznych.
    > - Nawet używany.
    >
    > I stąd pytanie: jaki obiektyw a s t r o n o m i c z n y
    > nadawałby się do fotografii?

    Czyli kupujesz lunetę astronomiczną (reflektor lub refraktor) i do tego
    przykręcasz aparat. W lunecie soczewkowej światłosiła wynosi około 1:10.
    Czyli potwornie ciemno do normalnej fotografii. Im jaśniejsza tym gorsze
    parametry optyczne.
    No i do tego statyw - tak minimum 20 kilo.

  • 8. Data: 2011-10-05 17:19:33
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 5, 1:05 pm, "Gil" <g...@o...pl> wrote:
> [...]
    > parametry optyczne.
    > No i do tego statyw - tak minimum 20 kilo.

    Oczywiscie minimum 20 kilo zlotych, jesli ma byc w miare dobry.

    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 9. Data: 2011-10-05 17:32:50
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Obserwator Toruński wrote in
    > I stąd pytanie: jaki obiektyw a s t r o n o m i c z n y
    > nadawałby się do fotografii?

    Refraktor ze szkla co najmniej ED, np Celestron 80ED.
    Ewentualnie rosyjskie obiektywy: Rubinar 5.6/500 czy MTO 11CA.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 10. Data: 2011-10-05 18:11:49
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Refraktor ze szkla co najmniej ED, np Celestron 80ED.
    > Ewentualnie rosyjskie obiektywy: Rubinar 5.6/500 czy MTO 11CA.

    Cały pomysł jest bez sensu. Dochodzi jeszcze manualne ostrzenie i może sie
    uda zrobic z 200 metrów liche zdjęcie kwiatka, liścia lub gałązki.
    Bo faunę jednak fotografuje się inaczej.
    Astrofotografia to inna dziedzina fotografii. Sprzęt nie bardzo daje się
    zastosować w dziennej z uwagi na to, że nic ciekawego nie mozna
    sfotografować. A jak uważasz inaczej to daj mi przykład.