  • 1. Data: 2011-10-04 16:15:27
    Temat: do 300-400zł - do filmowania :)
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Czy w ten cenie dostanę jakiś sensowny kompakcik robiący przyzwoite filmy? Full
    HD oczywiście zbędne, 720p wystarczy.

    Bardziej prosiłbym o wskazanie marek, gdzie ta funkcja nie jest potraktowana po
    macoszemu i filmy wychodzą przyzwoicie. :) Dosyć ważna jest możliwość
    nagrywania dźwięku przy zoomowaniu.

    Obecnie to Benq C1060, 720x400, 16:9, zoom 3x. Nagrywa ok. 1MB/sek.

  • 2. Data: 2011-10-04 20:20:50
    Temat: Re: do 300-400zł - do filmowania :)
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-04 18:15, r...@k...pl pisze:
    > Czy w ten cenie dostanę jakiś sensowny kompakcik robiący przyzwoite filmy? Full
    > HD oczywiście zbędne, 720p wystarczy.

    Przyjrzyj się tańszym Canonom. Ja z obrazu(720p) w Samsungu WB600 nie
    jestem tak zadowolony, jak z Canona A640(VGA). Na zoomowanie w trakcie
    nagrywania nie masz chyba co liczyć w tym przedziale cenowym, chyba że
    jakieś ostatnie nowinki się pokazały, które to mają, a ja przespałem.

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    http://www.glosujinaczej.pl/

  • 3. Data: 2011-10-05 09:12:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Oct 2011, r...@k...pl wrote:

    > Czy w ten cenie dostanę jakiś sensowny kompakcik robiący przyzwoite filmy?

    Nie wiem, ale mogę sugerować na co patrzeć: jak aparat wyróżnia się
    "dobrą kompresją", to go sobie odpuść.
    Spotyka się różnice w kompresji > 4x i to później widać :]

    > Full HD oczywiście zbędne, 720p wystarczy.
    > Obecnie to Benq C1060, 720x400, 16:9, zoom 3x. Nagrywa ok. 1MB/sek.

    Uważasz że to dobrze czy źle?
    ;)
    Bo aparaty które mają "co lepsze" opinie nt jakości filmu
    (brak artefaktów) zużywają raczej 3MB/s (dla 720 i to tylko 24..25 fps)
    Do sprawdzenia np. na dpreview:
    http://www.dpreview.com/reviews/Q42010highendcompact
    group/page17.asp
    Nic za darmo.
    W tańszym aparacie można oczekiwać większego "zużycia" pamięci
    dla osiągnięcia porównywalnej jakości (bo kompresja wymaga mocy
    procesora, pytanie czy w tańszym będzie mocniejszy - acz
    to może się zdarzyć)
    Niestety jest standardowy dylemat: szukający tanich aparatów
    chcieliby jeszcze żeby im pół godziny wlazło na gigabajtową
    kartę. No to producenci idą w tę stronę :(
    Może gdzieś znajdziesz filmik z aparatu który rozważasz.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-10-05 18:09:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 5 Oct 2011 11:12:58 +0200, w <Pine.WNT.4.64.1110051047240.2676@quad>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(-a):

    > Uważasz że to dobrze czy źle?
    > ;)

    Patrząc na obraz -- tak sobie :).

    > Bo aparaty które mają "co lepsze" opinie nt jakości filmu
    > (brak artefaktów) zużywają raczej 3MB/s (dla 720 i to tylko 24..25 fps)

    25fps wystarczy, brak artefaktów raczej ważny, więc liczę się z 3MB/s.

    > Może gdzieś znajdziesz filmik z aparatu który rozważasz.

    Na razie żadnego nie rozważam -- właśnie liczę na wskazanie kierunków, np.
    Canon kręci dobre filmy, a Nikon -- zbyt ciemne itp.

    Na opiniach ze skąpca itp. raczej nie polegam ;).

  • 5. Data: 2011-10-06 17:15:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 04 Oct 2011 22:20:50 +0200, w <j6fpqt$du$2@news.onet.pl>, "Paweł W."

> [...]
    > nagrywania nie masz chyba co liczyć w tym przedziale cenowym, chyba że
    > jakieś ostatnie nowinki się pokazały, które to mają, a ja przespałem.

    Znalazłem sobie takie urządzenia:
    - Canon SX130IS (zoom opt. 16x)
    - Panasonic TZ7

    Oba gdzieś ok. >600zł.
    Jest jeszcze Kodak Z981. Cena taka sama, choć może być niedługo niższa ;).
    Ma nawet zoom 24x, nie wiem jak można tak filmować, no ale ma.

    Zoomują podczas filmowania i to z dźwiękiem. Choć w przypadku Panasonic
    zoomowanie trochę słychać w micu.

  • 6. Data: 2011-10-06 17:28:18
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-06 19:15, r...@k...pl pisze:

    > Znalazłem sobie takie urządzenia:
    > - Canon SX130IS (zoom opt. 16x)
    > - Panasonic TZ7

    Nie poradzę ci, bo nigdy nie miałem w ręku żadnego Panasonica. Co do
    Canonów, to te, które znam, filmowanie miały niezłe. Przykładowe filmiki
    możesz sobie znaleźć na www.cameralabs.com na pewno starsze wersje
    dawały całkiem przyzwoite filmiki.

    > Zoomują podczas filmowania i to z dźwiękiem. Choć w przypadku Panasonic
    > zoomowanie trochę słychać w micu.

    Jak chcesz mieć dobry dźwięk, to i tak musisz go nagrać zewnętrznym
    mikrofonem i przeważnie innym urządzeniem. Dźwięk nagrywany przez aparat
    może ci posłużyć co najwyżej do synchronizacji nagranego oddzielnie
    dźwięku z filmem.

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    http://www.glosujinaczej.pl/

  • 7. Data: 2011-10-06 18:17:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 06 Oct 2011 19:28:18 +0200, w <j6kofd$v4q$1@news.onet.pl>, "Paweł W."

    > Nie poradzę ci, bo nigdy nie miałem w ręku żadnego Panasonica. Co do
    > Canonów, to te, które znam, filmowanie miały niezłe. Przykładowe filmiki
> [...]

    A dzięki, sprawdzę.
    Na razie poszukałem prób na jutubie -- z reguły wystaczy wpisać np."TZ7 zoom
    video" i można sobie oglądać.

> [...]
    > mikrofonem i przeważnie innym urządzeniem. Dźwięk nagrywany przez aparat
    > może ci posłużyć co najwyżej do synchronizacji nagranego oddzielnie

    Wystarczy mi taki micowy :).

    A nawiasem jak oni kombinują z tymi aparatami.

    A to owszem zoom jest... ale po przegooglowaniu okazuje się, że:
    a) zoom jest cyfrowy
    b) zoom jest, ale trzeba ustawić przed fimowaniem i zmieniać nie można
    c) inne

    PS. To jakiś ogólny limit, że wersje "for Europe" mają ograniczenie nagrywania
    do 15 minut? (tak się "chwali" Panasonic).

  • 8. Data: 2011-10-07 07:51:14
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-10-04 22:20, "Paweł W." pisze:

> [...]
    > nagrywania nie masz chyba co liczyć w tym przedziale cenowym, chyba że
    > jakieś ostatnie nowinki się pokazały, które to mają, a ja przespałem.

    Mój staruszek Fuji s6500fd, ma w pełni dostępny zoom podczas kręcenia.
    Ale to tylko VGA, nie HD. Choć o dość sensownej jakości.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 9. Data: 2011-10-07 17:00:24
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-06 20:17, r...@k...pl pisze:

    > A nawiasem jak oni kombinują z tymi aparatami.
    >
    > A to owszem zoom jest... ale po przegooglowaniu okazuje się, że:
    > a) zoom jest cyfrowy
    To nie jest taka zła opcja. Weź pod uwagę, że dysponujesz matrycą o
    bardzo dużej rozdzielczości w stosunku do wymagań filmu FullHD. Jeśli
    polegałoby to na stopniowym 'kropowaniu' obrazu z matrycy do faktycznej
    fizycznej rozdzielczości 1920x1080, to i tak ze współczesnych matryc
    uzyskujesz kilkukrotny zoom.

    > b) zoom jest, ale trzeba ustawić przed fimowaniem i zmieniać nie można
    Co by się dźwięk silnika nie nagrał. W starych Canonach można było to
    obejść przy pomocy CHDK, czy można w nowych - musiałbyś wygóglać to
    sobie sam lub poszukać na canon-board.

    > c) inne

    > PS. To jakiś ogólny limit, że wersje "for Europe" mają ograniczenie nagrywania
    > do 15 minut? (tak się "chwali" Panasonic).

    Tak, jest to ograniczenie na Europę - wszystko co potrafi nagrać więcej
    minut filmu niż określają to przepisy w UE jest obłożone wyższą akcyzą
    jako kamera, a nie aparat.

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/