    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: [OT] Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    <s...@f...lasek.waw.pl> <ne0t1q$ur9$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <ne2174$p6n$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <ne4ki1$mfl$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <57061bfe$0$687$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <57062b2f$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <neap34$817$1@dont-email.me>
    <o...@h...linksys>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <neb13u$3rm$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <neb4hk$g47$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <nedfpf$bkb$1@dont-email.me>
    Date: Sun, 10 Apr 2016 14:44:53 +0200

    Pan AlexY napisał:

    >>> http://demotywatory.pl/4634558/Jesli-Twoja-pensja-wy
    starcza-tylko-na-mieszkanie-dojazd-do

    > 1. teoretyzujesz

    Tak. I nawet nie zamierzam postulować, by moje teorie jednym dekretem
    zostały z dnia nadzień wprowadzone w życie. Choćby nie wiem jak one
    spójne były i słuszne, i nie wiem jak zbawienne w skutkach się wydawały.

    > 2. nikt nic nie dostaje od społeczeństwa (z wyjątkiem pasożytów
    > czerpiących socjal i więźniów), chyba masz problem ze zrozumieniem
    > zasad działania obecnego rynku,

    Obecnie działa to tak, że mnóstwo społecznych zasobów idzie na "tworzenie
    miejsc pracy". Co i rusz można przeczytać, ile to pieniędzy rząd któregoś
    z krajów przeznaczył na zmniejszenie bezrobocia, ile stanowisk powstało
    dzięki wsparciu jakiegos funduszu budżetowego. To, że ma to przynieść
    więcej chleba, kiełbasy, tkaniny bawełnianej na koszule, nikogo teraz
    nie interesuje. A przecież przez całą historię ludzkości, do niedawna,
    było odwrotnie -- ludzkość chciała mieć, ale nie narobić się przy tym.

    Pomarzyć, rzecz miła. A tamte marzenia zdawały się czymś nierealnym,
    więc tym bardziej z lubością się im oddawano. Dzisiaj każdy, kto ma
    pojęcie o współczesnym świecie, dobrze wie, że siedem miliardów ludzi
    nie może przez osiem godzin dziennie pracować jak pszczółki, bo by nam
    tę Ziemię zepsuli do reszty.

    > może zatrzymałeś się na etapie feudalizmu?

    Jednak nie. Zauważam tylko, że myślenie pochodzące z tamtych czasów
    już dzisiaj nie wystarcza.

    > 3. godzimy się bo nie mamy wpływu a nie ma dość silnej grupy by
    > coś z tym zrobić.

    Całe szczęście, że nie macie -- bo przy takim podejściu tu by kamień
    na kamieniu nie został.

    Jarek

    --
    Za brudny syrop -- pachnący miód | [...] Zostaw nasze ludzkie
    stosunki produkcji są proste | zalety i wady