-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <a...@t...no1>
<q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<0...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<8...@g...com>
<5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5c511d0f$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5c51f84d$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<6...@4...net>
<3...@g...com>
<72it1mlj5gu2$.n8lq6x96tysp.dlg@40tude.net>
<8...@g...com>
<9op9bi2m4wn7$.eqpgiratrbi8.dlg@40tude.net>
<8...@g...com>
In-Reply-To: <8...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Date: Mon, 4 Feb 2019 12:25:59 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 48
Message-ID: <5c58218d$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.108.9
X-Trace: 1549279629 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 491 83.26.108.9:56776
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3982
X-Received-Body-CRC: 3781726753
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740722
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:856ab75c-57a8-483d-9907-5e5901271fb9@go
oglegroups.com...
>> > Chodzi o przeładowanie, te punkty mówią o nieprawidłowej
>> > eksploatacji. Akumulator można przeładować. Nie stosując
>> > prawidłowego ograniczenia prądu 1/10 pojemności a zamiast tego
>> > prąd
>> > Q=1 i za długi czas ładowania uszkodzi baterię. Zacznie się
>> > rozpad
>
>> Zaloze sie, ze nie chodzi im o prad C/1, bo i skad taki - ze
>> spawarki?
>> Tylko wlasnie cos rzedu C/10, ale za dlugo.
>Tylko, że w normalnym prostowniku C/10 jest na początku ładowania,
>przez góra 8-10h, potem on spada do C/100 i taki prąd jest względnie
>bezpieczny.
>Możesz zostawić na dłużej i nic akumulatorowi się nie stanie. Jak
>masz prostownik/ładowarkę, która stale daje C/10 to musisz
>kontrolować stan naładowania!
> Ładujesz tylko do momentu jak napięcie osiągnie 2,7 V/celę i
> odłączasz prostownik. Dalsze ładowanie tak dużym prądem zniszczy
> akumulator.
Czyli juz doszlismy do tego ze C/10 niszczy :-)
U ciebie jak pisales jest pod koniec 800mA ... podejrzewam, ze to
troche wiecej niz C/100, chyba, ze masz aku 80Ah czy wiecej.
IMO - tez niszczy, bo czemu mialoby nie niszczyc, tylko znacznie
wolniej, wiec istotnie mozna sobie pozwolic na tych pare godzin
przeladowania.
>> Producenci samochodow jakos wola 14.4V z tendencja do obnizenia do
>> 13.8 nawet, producenci specjalizowanych ladowarek pisza raczej o
>> 20mA
>> w trickle mode. Ewentualnie ładowaniu cyklicznym.
>Poczytaj o nowych systemach start-stop i akumulatorach EFB. Obecnie
>14,4 V nie jest już takie oczywiste.
Bo im wyszlo, ze czeste starty rozladowuja na tyle, ze przy tych 14.0V
akumulator nie nadaza uzupelniac ladunku :-)
Dodaj jakis inteligentny komputer, ktory po miescie moze utrzymywac
14.5V, a w trasie zejdzie na 14.0V ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.19 13:16 J.F.
- 04.02.19 15:37 Paweł Pawłowicz
- 04.02.19 16:50 gienek
- 04.02.19 17:53 Zenek Kapelinder
- 04.02.19 21:45 Tomalo
- 04.02.19 21:58 Tomalo
- 04.02.19 22:33 Tomalo
- 04.02.19 22:26 Tomalo
- 04.02.19 22:05 Tomalo
- 04.02.19 22:09 J.F.
- 04.02.19 22:35 Zenek Kapelinder
- 04.02.19 22:52 Janusz
- 05.02.19 08:01 J.F.
- 05.02.19 08:12 J.F.
- 05.02.19 08:42 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!
- 2025-01-16 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-15 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-15 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=