-
Data: 2019-02-05 08:12:30
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 4 Feb 2019 13:05:01 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
>>> Ładujesz tylko do momentu jak napięcie osiągnie 2,7 V/celę i
>>> odłączasz prostownik. Dalsze ładowanie tak dużym prądem zniszczy
>>> akumulator.
>> Czyli juz doszlismy do tego ze C/10 niszczy :-)
> Nie niszczy o ile jest to proces kontrolowany. Czyli klasyczny prostownik o
charakterystyce prądu opadającej. Prąd Q 1/10 trwa tylko do momentu przejścia
siarczanu do elektrolitu, potem ten prąd spada i temat rozwiązany.
>> IMO - tez niszczy, bo czemu mialoby nie niszczyc, tylko znacznie
>> wolniej, wiec istotnie mozna sobie pozwolic na tych pare godzin
>> przeladowania.
>
> Nic wielkiego się nie dzieje. Rozkłada się tylko woda - cała energia na to idzie.
Nieco też na ciepło.
Rozklad wody tez jest szkodliwy, jak nie mozna jej dolac.
Ale my sie obawiamy, ze te banieczki gazu uszkadzaja gąbczastą mase
płyt, o czym chyba kazda instrukcja przestrzega.
http://www.dobreakumulatory.com.pl/content/14-przycz
yny-reklamacji
http://www.yolmar.pl/pl/pomoc_techniczna/co_to_jest_
ciemny.html
>>>> Producenci samochodow jakos wola 14.4V z tendencja do obnizenia do
>>>> 13.8 nawet, producenci specjalizowanych ladowarek pisza raczej o
>>>> 20mA
>>>> w trickle mode. Ewentualnie ładowaniu cyklicznym.
>>
>>>Poczytaj o nowych systemach start-stop i akumulatorach EFB. Obecnie
>>>14,4 V nie jest już takie oczywiste.
>>
>> Bo im wyszlo, ze czeste starty rozladowuja na tyle, ze przy tych 14.0V
>> akumulator nie nadaza uzupelniac ladunku :-)
>
> Ano właśnie! Widzę że dowiedziałeś się :)
Ale to nie jest jakas wiedza tajemna.
A przy okazju z niej wynika, ze 14V wystarcza, jesli nie trzeba
zapalac silnika na kazdych swiatlach :-)
>> Dodaj jakis inteligentny komputer, ktory po miescie moze utrzymywac
>> 14.5V, a w trasie zejdzie na 14.0V ...
>>
> Nawet ponad 15 V potrafią ładować w samochodach S-S.Jak co 100 m w
> ruchu miejskim gaśnie silnik, więc nie ma innej możliwości.
Rozgrzany silnik szybko zapala. 200A*1s = 40s*5A.
> Niskie napięcie uniemożliwiłoby odzyskanie ładunku i akumulator padłby po
> 1 dobie.
W miare rozladowywania akumulator coraz wiekszy prad czerpie nawet z
14.5V.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.02.19 08:42 J.F.
- 05.02.19 08:47 Tomalo
- 05.02.19 09:14 Tomalo
- 05.02.19 09:22 Tomalo
- 05.02.19 09:30 J.F.
- 05.02.19 11:21 J.F.
- 05.02.19 11:43 J.F.
- 05.02.19 15:24 Tomalo
- 05.02.19 16:10 Zenek Kapelinder
- 05.02.19 16:11 Paweł Pawłowicz
- 05.02.19 16:15 Paweł Pawłowicz
- 05.02.19 18:14 J.F.
- 05.02.19 22:27 HF5BS
- 05.02.19 22:29 HF5BS
- 05.02.19 23:43 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-03 Beztłumikowcy
- 2025-01-03 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-03 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-03 [OT] nowe osoby w grupach?
- 2025-01-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-03 Warszawa => Developer .NET (mid) <=