-
Data: 2019-02-05 08:01:32
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 4 Feb 2019 13:26:28 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
>>>> RoMan zniszczyl akumulator w 14*24h, a co bedzie jak bedziesz
>>>> przeladowywal po 14h, 24 razy ?
>>
>>>A kto i po co miałby ładować naładowany akumulator?
>>
>> No jak to kto ? Ty !
>
> Nic mi o tym nie wiadomo. Ja doładowuję okresowo, jak zachodzi taka potrzeba.
> Nigdzie nie pisałem o takich praktykach jak podajesz.
Masz uszkodzony alternator czy duze zapotrzebowanie na prad ?
Bo juz chyba uzgodnilismy, ze akumulator w samochodzie to jest tak w
80% naładowany.
>>>To po pierwsze. Natomiast po drugie, po co ktoś miałby to robić 14h
>>>po 24 razy?
>> 14h to sam robisz, jesli zostawiasz aku na ladowaniu przez 15h.
>>
>> A 24 razy sie uzbiera w dwa lata, jesli ladujesz co miesiac :-)
>
> Ja tak nie postępuję. Nigdzie niczego takiego nie pisałem.
> Przeinaczasz informację jakie podawałem na swoją modłę. Po to aby
> się powygłupiać i niby coś mi udowodnić. Choć nie bardzo wiem co a
> i tym bardziej po co.
>
>>>Jakieś niestworzone historie wypisujesz.
>>>Moim zdaniem, zasada jest taka, że akumulator należy doładować jak
>>>jest rozładowany.
>>
>> To juz nie wierzysz Volvo ? "przy kazdej okazji" :-)
>
> Przy każdej okazji nie znaczy codziennie. To znaczy, jak jest taka możliwość a
przede wszystkim potrzeba.
Przy kazdej okazji moze oznaczac i dwa razy dziennie.
I to co innego niz "w razie potrzeby".
>>>Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie ładował przez 14 godzin
>>>naładowanej baterii.
>>
>> To czesciesz schodzisz i kontrolujesz napiecie, czy masz automatyczny
>> prostownik ?
>
> Zwykły prostownik, klasyczny. Sam się kontroluję. Wieczorem podłącze rano zanim
wyjadę do pracy odłączę. Ot cała procedura.
Czyli trwa to 8-14h, w zaleznosci od tego jak rozumiemy "wieczorem" i
"pracy".
A akumulator jednak wczesniej mial te ~14V ladowania w samochodzie ..
>>>> > Normalny prostownik jednak zachowuje się
>>>> > inaczej niż nowoczesne ładowarki. Po podłączeniu początkowo przez
>>>> > dobrych parę godzin płynie duży prąd o wartości 1/10 a po tym
>>>> > czasie jak napięcie wzrasta prąd ten maleje do kilkuset mA.
>>>
>>>> RoMan mial wlasnie "normalny prostownik". Spadlo jak widac do 2A.
>>
>>>Widocznie akumulator był zepsuty!
>>
>> Byl dobry, zepsul sie po ładowaniu .
>
> Był zepsuty wcześnie. Tak uważam. Normalne jednorazowe ładowanie nie jest w stanie
uszkodzić akumulatora. Musiał mieć jakąś wadę.
To trwalo 2 tygodnie.
Roman podlaczyl i zapomnial.
Ale sugerujemy, ze to samo mozna zrobic ładujac naladowany akumulator
24 razy po 14h.
Bo ze to jest szkodliwe, to sie chyba zgodzimy, przeciez sa zapisy w
instrukcjach "nie przekraczac 14.5V w instalacji".
>>>Każdy może sobie to sprawdzić. Jest to objaw sprawności akumulatora.
>>>Jak akumulator ciągle pobiera za duży prąd, to są dwie opcje.
>>>Uszkodzony (zużyty w znacznej części) akumulator, albo wadliwy
>>>prostownik.
>>
>> Mierze napiecie - 15V powiedzmy.
>> Fakt, ze w szczytach prostownik ma wiecej i w szczytach ciagle
>> pompuje.
>>
>> No coz, za pare lat, a moze za miesiac, kupie nowe aku, to napisze jak
>> to wyglada na takim prosto ze sklepu :-)
>
> O tak zrób! Porównamy i wymienimy doświadczenia.
>Kup baterię z korkami.
To akurat moze byc trudne :-(
>Tanie i znakomite są ukraińskie AMEGA ale inne też są dobre, np. krajowe Autopart z
Mielca.
Wolalbym takie dostepne w sklepie gdzies we Wroclawiu.
>> Chyba zaden rozruchowy nie ma szczelnej konstrukcji.
>> Watpie tez te "rekombinacje" w akumulatorze, bo wodor tak latwo nie
>> rekombinuje.
>> Musi byc chyba jakis katalityczny dopalacz ..
>
> Nie ma, to tylko kwestia wieczka, gdzie elektrolit się wykrapa i
> wraca do zbiornika. Poczytaj na stronach producentów. Oni to
> pokazują na schematach jak takie wieczka są zbudowane.
To zawroci aerozol elektrolitu ktory powstaje przy okazji gazowania,
moze skropli parujaca wode, ale nie zrekombinuje wodoru i tlenu.
takie "korki" potrzebujesz
https://www.sbsbattery.com/products-services/by-prod
uct/battery-maintenance-safety-accessories/vent-caps
-etc/bi-directional-recombination-vent-caps.html
>>>> > Taki prąd w żadnym wypadku nie spowoduje awarii akumulatora o
>>>> > pojemności 72 Ah.
>>>> Przez 14h nie. a przez 240 ?
>>>Nie wiem. Sam sobie odpowiedz co będzie jak zechcesz ładować
>>>akumulator przez 240h. Nigdy nie słyszałem aby ktokolwiek coś takiego
>>>robił.
>>
>> RoMan sobie odpowiedzial, zreszta stosowne zastrzezenie w gwarancji
>> jest.
>
> To nie jest prawidłowa eksploatacja - tak czy owak.
Nie jest.
Ale takie comiesieczne doładowywanie jest ?
>>>Pytanie nonsensowne. Odpowiedź na nie, chyba zna jedynie jego
>>>autor.:)
>>
>> No ale jesli doszliszmy juz do tego, ze 240h jest niebezpieczne,
>> to zachodzi pytanie czy 24 przeładowania po 10h sa rownie
>> niebezpieczne ...
>
> Nie wiem. Telefon do producenta akumulatora wyjaśni sprawę.
Przeciez cytowalem instrukcje tej ukrainskiej Westy :-)
>> 500mA ... zakladajac, ze idzie w gazowanie, rozklada ok 0.22 mola wody
>> w 24h.
>> 4 cm^3 w kazdej celi na dobe.
>> To tak po wycieczce do Hiszpanii i z powrotem trzeba juz troche tej
>> wody dolac.
>>
>> Moze dlatego obnizyli napiecie.
>
> NIe obniżyli. Dalej standard jest od dziesięcioleci 14,4 V. Jak pisałem.
A w praktyce to 13.9 u siebie widze ..
>Odpowiednia konstrukcja wieczka zapewnia wykraplanie się w nim elektrolitu i powrót
do naczynia akumulatora.
Ale ja tu o elektrolizie, i zaloze sie, ze nie masz w wieczku
katalitycznego dopalacza.
>>>Niemniej jednak nie można powiedzieć że jest całkowicie obojętny. Po
>>>prostu wpisuje się w naturalny proces zużycia akumulatora.
>>>Natomiast dużo szybciej zużyje się akumulator permanentnie
>>>niedoładowywany albo przechowywany w stanie częściowego naładowania.
>>>Wielokrotnie szybciej się zużyje.
>>
>> U mnie przy ~13.9V w 4 lata. A i to nie wiadomo z czyjej winy ...
>>
>> Przy czym te 13.9V to wydaje mi sie naladowany ...
>>
> Za niskie napięcie, szczególnie w jesienno-zimowej porze nie może
> skutecznie naładować baterii i ta się pomału zasiarcza i tym o to
> sposobem wystarczyło jej tobie na 4 lata.
Moze, ale jak sprawdzic czy to taka przyczyna ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.02.19 08:12 J.F.
- 05.02.19 08:42 J.F.
- 05.02.19 08:47 Tomalo
- 05.02.19 09:14 Tomalo
- 05.02.19 09:22 Tomalo
- 05.02.19 09:30 J.F.
- 05.02.19 11:21 J.F.
- 05.02.19 11:43 J.F.
- 05.02.19 15:24 Tomalo
- 05.02.19 16:10 Zenek Kapelinder
- 05.02.19 16:11 Paweł Pawłowicz
- 05.02.19 16:15 Paweł Pawłowicz
- 05.02.19 18:14 J.F.
- 05.02.19 22:27 HF5BS
- 05.02.19 22:29 HF5BS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?