-
Data: 2019-02-05 08:42:04
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 4 Feb 2019 13:33:08 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
>>> Poczytaj czym się różni praca cykliczna akumulatora a czym praca buforowa.
>>
>> Ale czy nalezy cyklicznie ladowac samochodowy akumulator pracujacy
>> buforowo ? :-)
>
> Akumulator w samochodzie pracuje cyklicznie a nie buforowo.
To chyba w Melexie.
Jesli ja mrozna zima potrzebuje powiedzmy 50A*5s na grzanie swiec i
400A*3s na uruchomienie diesla, czyli razem 0.4Ah, to to zdecydowanie
nie jest praca cykliczna.
A na pewno nie taka, po ktorej mozna ladowac 14h nawet malym pradem.
Wiecej zuzyje autoalarm przez noc.
>>> Dobrze skonstruowany prostownik ma tak dobrane trafo, że nie da się
>>> uzyskać więcej niż 16 V. Mój BR 12/10 daje 15,3-16 V w zależności
>>> od stanu akumulatora. Chociażby nie wiem jak długo byś ładował
>>> więcej nie uzyskasz.
>>
>> 15.3V brzmi bardziej rozsadnie :-)
>
> Nie wiem co w tym rozsądnego. To tylko zwykła elektrochemia. Brak
> możliwości uzyskania odpowiedniej przewodności elektrolitu
> powoduje, że napięcie wyżej nie wzrośnie.
Ale prad znacznie mniejszy niz przy 16V, to i zniszczenie w
akumulatorze mniejsze :-)
>>>>> Kup sobie normalny prostownik i sprawdź
>>>>
>>>> Mam normalny, trafo i mostek, po pierona coś więcej.
>>>> Napisałem, że będzie rosło TEORETYCZNIE nieskończenie.
>>>> Wiadomo, że zachodzący proces i ustalony prąd na 0,1Q zatrzyma w praktyce
>>>> napięcie na jakimś tam poziomie nieco ponad 16V. Jego pobijanie byłoby dalej
>>>> możliwe do jeszcze jakiegoś poziomu (wspomniał ktoś o 18V) i potem już
>>>> nastąpi stop wymuszony gotowaniem elektrolitu. Czyli energia pójdzie w
>>>> ciepło i już wyżej nie pobije. Szkoda na sprawnym aku robić takie próby, co
>>>> się będzie dziać jak napięcie będzie rosło nawet do 18V.
>>>
>>> Wytłumacz mi jak transformator o napięciu jałowym na poziomie 13 V może podnieść
napięcie akumulator do nieskończoności? No dobra, chociażby nawet do 18 V ?
>>> To jakaś nowa elektrotechnika?
>>
>> Do nieskonczonosci to nowa, ale 18V to normalna - srednie napiecie
>> 13V, szczytowe 18V.
>
> Zapomniałeś, odjąć spadki napięcia na uzwojeniu oraz na diodach
> prostowniczych i przewodach łączących prostownik z baterią. Zatem
> już jesteś przynajmniej o 2 V niżej. :)
To juz napiecie zmierzone po diodach.
Owszem, bez obciazenia, wiec jak akumulator bedzie ciagnal prad, to
napiecie bedzie mniejsze ... no ale wlasnie to ciagniecie pradu w
stanie naladowanym jest problemem.
Przy stabilizowanym 14.5V ustaliby sie prad jakis maly, tu ciagle
prostownik bedzie wpychal wiecej.
>>>> Nic nie mylę, jasno punktuję aku w stanie jałowym, a aku pod obciążeniem.
>>>> U mnie na jałowym (jałowy, znikome obciążenie prądami podtrzymania "zabawek"
>>>> elektronicznych i alarmem ~15mA) jest po długim staniu (2 tygodnie, gdzie
>>>> prostownik aku widział wcześniej rok temu i krótkie przejazdy po góra 10km)
>>>> jak pisałem 11,6V (nie uważam tego za naładowanie lecz stan bliski końcu
>>>> wyładowania) i odpala - z bólem ale zaskoczy. Tak więc mamy dwie szkoły.
>>>
>>> Nie ma żadnych 2 szkół. Akumulator w stanie jałowym o napięciu 11,6 V to jest
całkowicie rozładowany.
>>> Jego elektrolit to praktycznie czysta woda.
>>
>> Bez przesady z tym elektrolitem. Jest w nim spory nadmiar kwasu.
>
> W rozładowanym w 100% jest czysta H2O.
https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/uk
lad-elektryczny/318511,Pomiar-gestosci-elektrolitu-o
cena-stanu-akumulatora.html
czysta woda ma gestosc 1.1 g/cm^3 ?
>> Jakby byla czysta woda, to by mu zamarzla na mrozie.
> Rozładowany zamarza kilku st poniżej zera. :)
A czysta woda zamarza w 0C, a nie klka stopni ponizej - to jest ta
roznica :-)
>>>>> Że akumulator o napięciu 10,5 V to nie uruchomi żadnego pojazdu.
>>>> U mnie pod obciążeniem rozrusznikiem spada wtedy nawet 8V (w końcu
>>>> rozładowany aku od więcej stania niż długiego jeżdżenia),
>>
>>> Jak w czasie kręcenia rozrusznikiem napięcie spada do 8 V to znaczy
>>> że masz uszkodzony akumulator, albo rozrusznik, albo akumulator
>>> jest praktycznie rzecz biorąc wyładowany. Może być też kombinacja
>>> ww. Nie opowiadaj bajek.
>>
>> Ale zapala :-)
>
> Rożnica taka, że ja nie wierzę w bajki a ty tak :)
Ale co tu bajki, ja widuje podobnie.
tzn 10.5V bez obciazenia to istotnie za malo,
ale jak duzy diesel startuje, to napiecie siada mocno nawet na
naladowanym aku.
http://www.dobreakumulatory.com.pl/mynews.php?newsId
=10
EN (Norma europejska EN50342.1 2006, poprzednio EN 60095-1)
Test wykonywany jest również w temperaturze -18°C. Wymagania EN
podzielone są jednak na dwa poziomy EN1 i EN2. EN1 ? Akumulator musi
zapewnić napięcie 7,5 V po 10 sekundach, następnie po 10 sekundach
przerwy akumulator jest dalej rozładowywany prądem o wartości 0,6 x
prąd początkowy i musi wytrzymać na tym etapie 73 sekundy, co daje
całkowity czas rozładowania 90 sekund (przy założeniu, że początkowy
etap rozładowania równy jest 16,7 sekundy (10s/0,6). EN2 ? podobnie
jak w EN1, z tym, że drugi etap rozładowania do 6,0 V akumulator musi
wytrzymać przez 133 sekundy, co daje całkowity czas rozładowywania 150
sekund. Stosunek prądów rozładowania w obu metodach zależy znacznie od
konstrukcji akumulatora i producenta.
DIN (standard niemiecki przy -18°C)
Całkowicie naładowany akumulator jest rozładowywany do napięcia 6 V
przy znamionowym prądzie probierczym. Napięcie musi wynosić minimum 9
V po 30 sekundach, a czas do osiągnięcia napięcia 6 V musi wynosić
przynajmniej 150 sekund.
SAE (standard amerykański ? powszechnie stosowany w Wielkiej Brytanii)
Jest to test rozruchu według wymagań SAE (Zrzeszenie Inżynierów
Samochodowych). Test określa, że akumulator w temperaturze -18°C
będzie dostarczać przez 30 sekund prąd równy prądowi rozruchowemu przy
zimnym silniku, przy napięciu powyżej 7,2 V dla akumulatorów 12V oraz
3,6 V dla akumulatorów 6 V.
I widac ktos liczy, ze przy tych 6V auto jeszcze zapali - po 2
minutach krecenia rozrusznikiem :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.02.19 08:47 Tomalo
- 05.02.19 09:14 Tomalo
- 05.02.19 09:22 Tomalo
- 05.02.19 09:30 J.F.
- 05.02.19 11:21 J.F.
- 05.02.19 11:43 J.F.
- 05.02.19 15:24 Tomalo
- 05.02.19 16:10 Zenek Kapelinder
- 05.02.19 16:11 Paweł Pawłowicz
- 05.02.19 16:15 Paweł Pawłowicz
- 05.02.19 18:14 J.F.
- 05.02.19 22:27 HF5BS
- 05.02.19 22:29 HF5BS
- 05.02.19 23:43 Zenek Kapelinder
- 06.02.19 07:43 Tomalo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo