eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.eu07.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfee
    d.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Date: Tue, 2 Oct 2018 21:32:10 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 36
    Message-ID: <pp0h3r$np3$1@node1.news.atman.pl>
    References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl> <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1538508731 24355 89.69.207.111 (2 Oct 2018 19:32:11 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Oct 2018 19:32:11 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.0
    In-Reply-To: <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640780
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-10-02 o 15:05, ks pisze:


    > Na oko moim zdaniem: masz disela 270km, więc ogólnie masz 50% więcej
    > mocy niż 300km w benzynie. Musisz mieć moment +-600nm,

    Trafiony - 570

    Dla mnie relacja KM/Nm to czarna magia. Czytałem parę dyskusji na ten
    temat w efekcie czego rozumem jeszcze mniej niż przed przeczytaniem.
    Gdzieś napisali obrazowo, że KM to przyspieszenie a Nm to siła uciągu.
    Zilustrowali to ciągnikiem, który jest silny ale przyspieszenie ma
    zerowe. No to ja mam diesla, który ma 2x więcej Nm niż KM więc
    powinienem przyspieszać jak traktor. Jakim cudem zatem masę 1800kg
    rozpędzam do setki poniżej 7s? Nie mam pojęcia.

    > benzynowka 300km
    > ma moment pewnie +-400nm (moment=moc/obroty, so 270/4000 300/7000). Ale
    > przy 150km/h Ty musialeś już mieć wrzucony 4 bieg końcówka, a raczej
    > początkowy środek 5, tak czy siak miałeś praktycznie max momentu, a gość
    > kończył właśnie trójeczkę na max swojego meomentu. Jak wrzucił 4, to
    > wpadał z obrotami w swój mniejszy moment, więc słabiej przyspieszał, a
    > Twoje auto ciągnęło na 5 równo dalej. Doszli byście do 200, to by Cię
    > zaczął dochodzić, bo on by nabrał mocy,

    Doszliśmy, przekroczyliśmy ... i wymiękał coraz bardziej. O tym właśnie
    piszę.

    > a Tobie by się kończyły powoli
    > obroty na 5, i wtedy ewentualnie jak byś wrzucił 6 i znowu gościa odszedł.

    U mnie akurat koniec jest na 5tce. Niestety 4matic tak ma.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: