  • Data: 2017-02-18 16:58:24
    Temat: Re: Nowy Polski samochód elektryczny
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.02.2017 o 14:36, Lisciasty pisze:

    > Od końca listopada do teraz wyszło nam jakieś 1200zł, za grzanie
    > chaty (240 m2 użytkowej + 60 m2 nieogrzewanej w bryle budynku),
    > wraz z "rozruchem" zimnego nowego domu w listopadzie.
    > A jeszcze muszę toto docieplić i mostki polikwidować :>

    Prądem? 2400 kwh. na trzy miesiące - 24*90=2160godziny.

    średnio 1,1Wh. Podzielić przez 240 wychodzi 4,6W/m2. Nawet jak to pompa
    ciepła i pomnożysz razy 3 (taką mają sprawność, wtedy jak są
    niepotrzebne, to znaczy na zewnątrz jest tak samo ciepło jak wewnątrz;),
    to masz chyba jakiś niesamowity budynek.

    > W 2 tysiącach na sezon grzewczy spokojnie
    > się człowiek zmieści. A grzanie wody da rodziny 2+3 wychodzi póki co
    > na poziomie 40-50 zeta miesięcznie.

    Dwa metry ciepłej wody na miesiąc dla 5 osób? 10000/30/5 - 66 litów na
    łba - no jak nie ma wanny, to może się udać;)

    Ale ogólnie to mi się wydaje, że to tak jak z dizlami, co rzeczywiście
    palą 5l w długich trasach, ale niektórym i w mieście jak jadą do pracy
    po 5 km to palą po 4, bo oni oszczędnie;)

    Shrek