  • Data: 2017-02-19 08:01:13
    Temat: Re: Nowy Polski samochód elektryczny
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.02.2017 o 23:30, Lisciasty pisze:

    > Nie bardzo kumam co tam liczysz.

    0,5 PLN za kilowatogodzinę - czyli za 1200 PLN robi się 2400 kwh.

    Trzy miesiące (od końca lisopada) to 2160 godzin

    2400 kwh / 2160k = średnmio 1,1kW

    1.1 kW podzielić 280 mewtrów = 4,6W na metr kwadratowy/.

    Jeśli masz pompy ciepła, to mają one COP (w uproszczeniu tyle razy ile
    mnożysz energię elektyczną) trochę powyżej trzech, ale wtedy jak są
    zupełnie niepotrzebne (przy małej różnicy temperatur). W praktyce będa
    miały ze dwa. Więc żeby spełnic te twoje parametry musiałbyś mieć niezły
    dom pasywny (z tych lepszych) i pompę ciepła - masz?

    Ile cię to kosztowało. Bo żeby było on toppic, ludzie zastanawiają się
    czy warto 3000 wydać, żeby tysiąc rocznie oszczędzić. Ty musiałbyś wydać
    pewnie 100 tysi, żeby oszczędzić trzy tysiace rocznie. Zwróci się po
    trzydzielstu latach (ale tylko jak nie liczysz kosztu pieniądza i nie
    się w tym czasie nie popsuje).

    > Mój dizel pali 9,5 na 100 i bardzo nad tym ubolewam.
    > Aczkolwiek nie wiem, co to ma do mojej chałupy? :>

    Są tu tacy, co im samochody mało palą, bo to dizle. Niektórzy schodzą
    absurdalnie nisko ze spalaniem. Złośliwi twierdzą, że nie którzy pod
    ługiej trasie to muszą paliwa upuszczać. IMHO jesteś tym samym
    przypadkiem. A Myjk będzie.