eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
  • Data: 2013-04-20 10:31:48
    Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Od: anacron <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 20.04.2013 08:29, ZIWK pisze:
    > Czopy wału korbowego są oddzielnie od panewek warstwą oleju silnikowego
    > - podawanego przez pompę olejową. Obroty pompy a więc i ciśnienie oraz
    > ilość oleju są zazwyczaj uzależnione od obrotów wału korbowego (pompa
    > jest zwykle napędzana od niego) - jeśli obroty są za niskie to wał
    > zamiast "pływać" na warstwie oleju styka się "na sucho" panewką mocno
    > trze o nią.

    To samo akurat dotyczy chyba silników małych benzynowych, właściwie
    wszystkich siników spalinowych? A co z dmumasą (cokolwiek to jest) i
    innymi kosztownymi częściami? Pytam o dwumasę, bo mechanik w ASO coś tam
    wspominał właśnie o niskich obrotach i dwumasie. Usłyszałem też coś w
    stylu, że oszczędzając na paliwie (obrotach) odkładam na remont silnika
    i to szybki.

    > Wysokoobrotowość współczesnych diesli wynika też z chorego IMHO
    > współczesnego trendu do downsizingu

    Ale to w jakimś stopniu się sprawdza, 1,4 CRDI z 2012 jeździ o niebo
    lepiej niż fiatowski 1,9 JTD sprzed lat (porównuje akurat te, bo stoją
    obok siebie na podwórku).

    > Te silniki nie mają szans dożyć 500 000km przebiegu :(

    Czas pokaże, w moim przypadku to kilka lat.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: