-
Data: 2013-04-20 16:20:57
Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Od: ZIWK <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2013-04-20 10:31, anacron pisze:
> To samo akurat dotyczy chyba silników małych benzynowych, właściwie
> wszystkich siników spalinowych? A co z dmumasą (cokolwiek to jest) i
> innymi kosztownymi częściami? Pytam o dwumasę, bo mechanik w ASO coś tam
> wspominał właśnie o niskich obrotach i dwumasie. Usłyszałem też coś w
> stylu, że oszczędzając na paliwie (obrotach) odkładam na remont silnika
> i to szybki.
Po pierwsze - zużycie paliwa wcale nie jest najniższe przy najniższych
obrotach - ale dane o tym nie są powszechnie ujawniane.
Drgania też nie są najniższe - wyważanie mas w ruchu posuwisto-zwrotnym
i wirującym jest dość skomplikowane oraz liczone dla konkretnych
wartości - znów tajemnica firmowa.
"Dwumasa" czyli dwumasowe koło zamachowe to kolejny patent zwiększający
kulturę pracy silnika.
W tradycyjnych konstrukcjach koło zamachowe (stanowiące jednocześnie
powierzchnię sprzęgła) jest na sztywno połączone z wałem korbowym - to
proste, tanie i skuteczne rozwiązanie. Wadą jest brak tłumienia
skrętnych drgań wału i przenoszenie ich na sprzęgło i resztę układu
napędowego - a więc na cały samochód.
W nowych konstrukcjach koło zamachowe składa się z dwóch części stali
połączonych warstwą gumy - podobnie jak w tulejach zawieszenia. Dzięki
temu koło tłumi drgania - co jest zaletą, ale jest zdarza się
uszkodzenie gumy i wtedy hałasuje (co jest najmniejszą wadą ale jest
pewnym objawem) oraz drgania dopiero się przenoszą i na panewki wału i
na całą konstrukcję.
Cena koła dwumasowego jest wielokrotnie zawyżona w stosunku do kosztów
jego produkcji. A wymiana na tyle nieprzyjemna, że sporo osób wybiera
pewniaka z ASO a nie zamiennik - o to chodzi ;) .
--
/\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\
Następne wpisy z tego wątku
- 20.04.13 17:35 anacron
- 20.04.13 20:43 Lisciasty
- 20.04.13 20:47 Lisciasty
- 20.04.13 21:02 J.F.
- 20.04.13 21:27 Franlik
- 20.04.13 21:52 Lisciasty
- 20.04.13 22:32 RoMan Mandziejewicz
- 20.04.13 22:34 Franlik
- 20.04.13 22:38 Franlik
- 20.04.13 22:46 DoQ
- 20.04.13 22:52 DoQ
- 20.04.13 22:58 Franlik
- 20.04.13 23:05 DoQ
- 20.04.13 23:31 RoMan Mandziejewicz
- 21.04.13 01:23 Michoo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Najnowsze wątki
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=