eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty. › Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
  • Data: 2013-04-20 16:20:57
    Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Od: ZIWK <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-04-20 10:31, anacron pisze:
    > To samo akurat dotyczy chyba silników małych benzynowych, właściwie
    > wszystkich siników spalinowych? A co z dmumasą (cokolwiek to jest) i
    > innymi kosztownymi częściami? Pytam o dwumasę, bo mechanik w ASO coś tam
    > wspominał właśnie o niskich obrotach i dwumasie. Usłyszałem też coś w
    > stylu, że oszczędzając na paliwie (obrotach) odkładam na remont silnika
    > i to szybki.
    Po pierwsze - zużycie paliwa wcale nie jest najniższe przy najniższych
    obrotach - ale dane o tym nie są powszechnie ujawniane.
    Drgania też nie są najniższe - wyważanie mas w ruchu posuwisto-zwrotnym
    i wirującym jest dość skomplikowane oraz liczone dla konkretnych
    wartości - znów tajemnica firmowa.

    "Dwumasa" czyli dwumasowe koło zamachowe to kolejny patent zwiększający
    kulturę pracy silnika.
    W tradycyjnych konstrukcjach koło zamachowe (stanowiące jednocześnie
    powierzchnię sprzęgła) jest na sztywno połączone z wałem korbowym - to
    proste, tanie i skuteczne rozwiązanie. Wadą jest brak tłumienia
    skrętnych drgań wału i przenoszenie ich na sprzęgło i resztę układu
    napędowego - a więc na cały samochód.
    W nowych konstrukcjach koło zamachowe składa się z dwóch części stali
    połączonych warstwą gumy - podobnie jak w tulejach zawieszenia. Dzięki
    temu koło tłumi drgania - co jest zaletą, ale jest zdarza się
    uszkodzenie gumy i wtedy hałasuje (co jest najmniejszą wadą ale jest
    pewnym objawem) oraz drgania dopiero się przenoszą i na panewki wału i
    na całą konstrukcję.

    Cena koła dwumasowego jest wielokrotnie zawyżona w stosunku do kosztów
    jego produkcji. A wymiana na tyle nieprzyjemna, że sporo osób wybiera
    pewniaka z ASO a nie zamiennik - o to chodzi ;) .

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: