eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: anacron <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Date: Sat, 20 Apr 2013 10:31:48 +0200
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 26
    Message-ID: <kktjpk$ms4$1@news.task.gda.pl>
    References: <kksfth$248$1@news.task.gda.pl> <kktcg8$qvo$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: user19-070.satfilm.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1366446708 23428 77.91.19.70 (20 Apr 2013 08:31:48 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 20 Apr 2013 08:31:48 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:17.0) Gecko/20130329
    Thunderbird/17.0.5
    In-Reply-To: <kktcg8$qvo$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489839
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 20.04.2013 08:29, ZIWK pisze:
    > Czopy wału korbowego są oddzielnie od panewek warstwą oleju silnikowego
    > - podawanego przez pompę olejową. Obroty pompy a więc i ciśnienie oraz
    > ilość oleju są zazwyczaj uzależnione od obrotów wału korbowego (pompa
    > jest zwykle napędzana od niego) - jeśli obroty są za niskie to wał
    > zamiast "pływać" na warstwie oleju styka się "na sucho" panewką mocno
    > trze o nią.

    To samo akurat dotyczy chyba silników małych benzynowych, właściwie
    wszystkich siników spalinowych? A co z dmumasą (cokolwiek to jest) i
    innymi kosztownymi częściami? Pytam o dwumasę, bo mechanik w ASO coś tam
    wspominał właśnie o niskich obrotach i dwumasie. Usłyszałem też coś w
    stylu, że oszczędzając na paliwie (obrotach) odkładam na remont silnika
    i to szybki.

    > Wysokoobrotowość współczesnych diesli wynika też z chorego IMHO
    > współczesnego trendu do downsizingu

    Ale to w jakimś stopniu się sprawdza, 1,4 CRDI z 2012 jeździ o niebo
    lepiej niż fiatowski 1,9 JTD sprzed lat (porównuje akurat te, bo stoją
    obok siebie na podwórku).

    > Te silniki nie mają szans dożyć 500 000km przebiegu :(

    Czas pokaże, w moim przypadku to kilka lat.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: