-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: anacron <a...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Date: Sat, 20 Apr 2013 10:31:48 +0200
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
Lines: 26
Message-ID: <kktjpk$ms4$1@news.task.gda.pl>
References: <kksfth$248$1@news.task.gda.pl> <kktcg8$qvo$1@dont-email.me>
NNTP-Posting-Host: user19-070.satfilm.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.task.gda.pl 1366446708 23428 77.91.19.70 (20 Apr 2013 08:31:48 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 20 Apr 2013 08:31:48 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:17.0) Gecko/20130329
Thunderbird/17.0.5
In-Reply-To: <kktcg8$qvo$1@dont-email.me>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2489839
[ ukryj nagłówki ]W dniu 20.04.2013 08:29, ZIWK pisze:
> Czopy wału korbowego są oddzielnie od panewek warstwą oleju silnikowego
> - podawanego przez pompę olejową. Obroty pompy a więc i ciśnienie oraz
> ilość oleju są zazwyczaj uzależnione od obrotów wału korbowego (pompa
> jest zwykle napędzana od niego) - jeśli obroty są za niskie to wał
> zamiast "pływać" na warstwie oleju styka się "na sucho" panewką mocno
> trze o nią.
To samo akurat dotyczy chyba silników małych benzynowych, właściwie
wszystkich siników spalinowych? A co z dmumasą (cokolwiek to jest) i
innymi kosztownymi częściami? Pytam o dwumasę, bo mechanik w ASO coś tam
wspominał właśnie o niskich obrotach i dwumasie. Usłyszałem też coś w
stylu, że oszczędzając na paliwie (obrotach) odkładam na remont silnika
i to szybki.
> Wysokoobrotowość współczesnych diesli wynika też z chorego IMHO
> współczesnego trendu do downsizingu
Ale to w jakimś stopniu się sprawdza, 1,4 CRDI z 2012 jeździ o niebo
lepiej niż fiatowski 1,9 JTD sprzed lat (porównuje akurat te, bo stoją
obok siebie na podwórku).
> Te silniki nie mają szans dożyć 500 000km przebiegu :(
Czas pokaże, w moim przypadku to kilka lat.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.04.13 10:55 Robert Rędziak
- 20.04.13 10:59 tá´Ź
- 20.04.13 11:01 Robert Rędziak
- 20.04.13 12:34 Nix
- 20.04.13 13:12 Lisciasty
- 20.04.13 13:31 cef
- 20.04.13 13:30 masti
- 20.04.13 15:37 ZIWK
- 20.04.13 15:41 ZIWK
- 20.04.13 15:51 Przemeq
- 20.04.13 16:20 ZIWK
- 20.04.13 17:35 anacron
- 20.04.13 20:43 Lisciasty
- 20.04.13 20:47 Lisciasty
- 20.04.13 21:02 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=