-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
From: Filip KK <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowe opony, a oś
Date: Fri, 08 Apr 2011 06:45:44 +0200
Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 44
Message-ID: <inm3sk$3ha$5@news.net.icm.edu.pl>
References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inenpn$q9$3@inews.gazeta.pl>
<tyqixdzyv04j$.dlg@lepper.institute.com> <inet11$hl7$1@inews.gazeta.pl>
<3zdgueoiwiht$.dlg@lepper.institute.com> <inf30b$7ok$1@inews.gazeta.pl>
<q...@l...institute.com> <inf3po$9pi$1@inews.gazeta.pl>
<8...@l...institute.com> <inf5r8$h31$1@inews.gazeta.pl>
<inhp3c$k5c$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-78-83-115.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1302237908 3626 89.78.83.115 (8 Apr 2011 04:45:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Apr 2011 04:45:08 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
In-Reply-To: <inhp3c$k5c$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361030
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-04-06 15:16, tom pisze:
> AL<a...@s...tam> napisał(a):
>
>> nie wiem gdzie to sprawdzales - ale osoba, ktora byla Twpim instruktorem
>> chyba nigdy w rajdach nie startowala (a moze nie bylo zadnej osoby?)
>
> Czesc,
>
> ja startuje w rajdach i jezeli mam wybor to zawsze lepsze opony zakladam na
> przod (czy to do jazdy cywilnej czy na rajd). Lepsza przyczepnosc przy
> ruszaniu, lepsze hamowanie na mokrym (i to jest najwazniejsze w jezdzie
> cywilnej), a poslizg nadsterowny mozna opanowac jedna reka ziewajac, za to
> jak wylatujesz podsterowanie to juz za wiele nie mozna zrobic. Nadsterownych
> poslizgow (chcianych i niechcianych) mialem juz kilka tysiecy na pewno, tych
> z ktorych nie udalo mi sie wyciagnac auta na rajdzie nie bylo ani jednego, na
> treningu bylo ich raptem kilka (przypominam na liczbe kilku tysiecy), za to
> jak auto idzie przodem i pluzy jak dzika swinia to w wiekszosci przypadkow
> oprocz proby dociazenia przodu lewa noga i lekkiego odkrecenia kierownicy nie
> pozostaje juz nic innego do zrobienia, podciecie recznym jest ryzykowne bo
> jednak lepiej juz wywalic przodem w przeszkode. Na rajdach jeszcze ani razu
> nie wylecialem przez nadsterownosc, za przez podsterownosc juz zwiedzalem
> otoczenie. Obecna zime musialem przejezdzic z nowymi zimowkami na przodzie i
> starym shitem na tyle (w cywilnym autku do spokojnej jazdy), nie mialem
> absolutnie zadnego problemu z wyjechaniem z parkingow, ruszeniem pod gorke
> etc, nie mialem zadnego problemu z hamowaniem na sliskim, auto nie lecialo
> przodem ani razu, za to tyl uciekal kilkadziesiat razy, ale wystarczyl szybki
> ruch kierownicy o kilkanascie stopni w przeciwna strone i auto jechalo prosto
> bez zadnego stresu, jak ktos ma podstawowe odruchy to sobie poradzi z
> nadsterownoscia (oczywiscie przy rozsadnych predkosciach ale nie przypuszczam
> zeby ktos kto ma lyse kapcie z tylu atakowal zakrety na pelnej k*** jak to
> sie mowi w zargonie rajdowym :), a pozbawianie sie w przyczepnosci osci ktora
> napedza i hamuje auto jest dla mnie kretynizmem. Wiekszosc ludzi sie naczyta
> ze lepsze opony na tyl, nigdy nie bedzie jezdzic z predkoscia powodujaca
> jakikolwiek poslizg, a jak przyjdzie do awaryjnego hamowania na mokrym to
> przyladuja w auto przed nimi bo stare kondony z przodu :) Oczywiscie
> najlepiej jak auto ma 4 dobre opony bo jest neutralne, ale na listosc
> nadsterownosc latwa do opanowania vs podsterownosc, brak trakcji i slabe
> hamowanie to wybor jest chyba oczywisty. Btw wszyscy znajomi ktorzy sie
> sciagaja zakladaja lepsze kapcie na przod (ale wiekszosc ma 4 dobre opony
> wiadomo :) ).
>
Amen.
Nic dodać, nic ująć.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.11 06:52 Filip KK
- 08.04.11 07:01 Filip KK
- 08.04.11 07:24 Filip KK
- 08.04.11 07:51 Kuba \(aka cita\)
- 08.04.11 08:07 Kuba \(aka cita\)
- 08.04.11 08:11 Kuba \(aka cita\)
- 08.04.11 14:27 xs
- 08.04.11 18:15 Pete
- 08.04.11 20:49 JAM
- 08.04.11 20:49 Tomasz Pyra
- 08.04.11 20:54 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 20:57 Tomasz Pyra
- 08.04.11 21:03 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 21:20 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 21:33 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D