-
Data: 2011-04-08 06:45:44
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-04-06 15:16, tom pisze:
> AL<a...@s...tam> napisał(a):
>
>> nie wiem gdzie to sprawdzales - ale osoba, ktora byla Twpim instruktorem
>> chyba nigdy w rajdach nie startowala (a moze nie bylo zadnej osoby?)
>
> Czesc,
>
> ja startuje w rajdach i jezeli mam wybor to zawsze lepsze opony zakladam na
> przod (czy to do jazdy cywilnej czy na rajd). Lepsza przyczepnosc przy
> ruszaniu, lepsze hamowanie na mokrym (i to jest najwazniejsze w jezdzie
> cywilnej), a poslizg nadsterowny mozna opanowac jedna reka ziewajac, za to
> jak wylatujesz podsterowanie to juz za wiele nie mozna zrobic. Nadsterownych
> poslizgow (chcianych i niechcianych) mialem juz kilka tysiecy na pewno, tych
> z ktorych nie udalo mi sie wyciagnac auta na rajdzie nie bylo ani jednego, na
> treningu bylo ich raptem kilka (przypominam na liczbe kilku tysiecy), za to
> jak auto idzie przodem i pluzy jak dzika swinia to w wiekszosci przypadkow
> oprocz proby dociazenia przodu lewa noga i lekkiego odkrecenia kierownicy nie
> pozostaje juz nic innego do zrobienia, podciecie recznym jest ryzykowne bo
> jednak lepiej juz wywalic przodem w przeszkode. Na rajdach jeszcze ani razu
> nie wylecialem przez nadsterownosc, za przez podsterownosc juz zwiedzalem
> otoczenie. Obecna zime musialem przejezdzic z nowymi zimowkami na przodzie i
> starym shitem na tyle (w cywilnym autku do spokojnej jazdy), nie mialem
> absolutnie zadnego problemu z wyjechaniem z parkingow, ruszeniem pod gorke
> etc, nie mialem zadnego problemu z hamowaniem na sliskim, auto nie lecialo
> przodem ani razu, za to tyl uciekal kilkadziesiat razy, ale wystarczyl szybki
> ruch kierownicy o kilkanascie stopni w przeciwna strone i auto jechalo prosto
> bez zadnego stresu, jak ktos ma podstawowe odruchy to sobie poradzi z
> nadsterownoscia (oczywiscie przy rozsadnych predkosciach ale nie przypuszczam
> zeby ktos kto ma lyse kapcie z tylu atakowal zakrety na pelnej k*** jak to
> sie mowi w zargonie rajdowym :), a pozbawianie sie w przyczepnosci osci ktora
> napedza i hamuje auto jest dla mnie kretynizmem. Wiekszosc ludzi sie naczyta
> ze lepsze opony na tyl, nigdy nie bedzie jezdzic z predkoscia powodujaca
> jakikolwiek poslizg, a jak przyjdzie do awaryjnego hamowania na mokrym to
> przyladuja w auto przed nimi bo stare kondony z przodu :) Oczywiscie
> najlepiej jak auto ma 4 dobre opony bo jest neutralne, ale na listosc
> nadsterownosc latwa do opanowania vs podsterownosc, brak trakcji i slabe
> hamowanie to wybor jest chyba oczywisty. Btw wszyscy znajomi ktorzy sie
> sciagaja zakladaja lepsze kapcie na przod (ale wiekszosc ma 4 dobre opony
> wiadomo :) ).
>
Amen.
Nic dodać, nic ująć.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.11 06:52 Filip KK
- 08.04.11 07:01 Filip KK
- 08.04.11 07:24 Filip KK
- 08.04.11 07:51 Kuba \(aka cita\)
- 08.04.11 08:07 Kuba \(aka cita\)
- 08.04.11 08:11 Kuba \(aka cita\)
- 08.04.11 14:27 xs
- 08.04.11 18:15 Pete
- 08.04.11 20:49 JAM
- 08.04.11 20:49 Tomasz Pyra
- 08.04.11 20:54 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 20:57 Tomasz Pyra
- 08.04.11 21:03 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 21:20 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 21:33 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe