eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a ośRe: Nowe opony, a oś
  • Data: 2011-04-08 06:45:44
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Filip KK <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-04-06 15:16, tom pisze:
    > AL<a...@s...tam> napisał(a):
    >
    >> nie wiem gdzie to sprawdzales - ale osoba, ktora byla Twpim instruktorem
    >> chyba nigdy w rajdach nie startowala (a moze nie bylo zadnej osoby?)
    >
    > Czesc,
    >
    > ja startuje w rajdach i jezeli mam wybor to zawsze lepsze opony zakladam na
    > przod (czy to do jazdy cywilnej czy na rajd). Lepsza przyczepnosc przy
    > ruszaniu, lepsze hamowanie na mokrym (i to jest najwazniejsze w jezdzie
    > cywilnej), a poslizg nadsterowny mozna opanowac jedna reka ziewajac, za to
    > jak wylatujesz podsterowanie to juz za wiele nie mozna zrobic. Nadsterownych
    > poslizgow (chcianych i niechcianych) mialem juz kilka tysiecy na pewno, tych
    > z ktorych nie udalo mi sie wyciagnac auta na rajdzie nie bylo ani jednego, na
    > treningu bylo ich raptem kilka (przypominam na liczbe kilku tysiecy), za to
    > jak auto idzie przodem i pluzy jak dzika swinia to w wiekszosci przypadkow
    > oprocz proby dociazenia przodu lewa noga i lekkiego odkrecenia kierownicy nie
    > pozostaje juz nic innego do zrobienia, podciecie recznym jest ryzykowne bo
    > jednak lepiej juz wywalic przodem w przeszkode. Na rajdach jeszcze ani razu
    > nie wylecialem przez nadsterownosc, za przez podsterownosc juz zwiedzalem
    > otoczenie. Obecna zime musialem przejezdzic z nowymi zimowkami na przodzie i
    > starym shitem na tyle (w cywilnym autku do spokojnej jazdy), nie mialem
    > absolutnie zadnego problemu z wyjechaniem z parkingow, ruszeniem pod gorke
    > etc, nie mialem zadnego problemu z hamowaniem na sliskim, auto nie lecialo
    > przodem ani razu, za to tyl uciekal kilkadziesiat razy, ale wystarczyl szybki
    > ruch kierownicy o kilkanascie stopni w przeciwna strone i auto jechalo prosto
    > bez zadnego stresu, jak ktos ma podstawowe odruchy to sobie poradzi z
    > nadsterownoscia (oczywiscie przy rozsadnych predkosciach ale nie przypuszczam
    > zeby ktos kto ma lyse kapcie z tylu atakowal zakrety na pelnej k*** jak to
    > sie mowi w zargonie rajdowym :), a pozbawianie sie w przyczepnosci osci ktora
    > napedza i hamuje auto jest dla mnie kretynizmem. Wiekszosc ludzi sie naczyta
    > ze lepsze opony na tyl, nigdy nie bedzie jezdzic z predkoscia powodujaca
    > jakikolwiek poslizg, a jak przyjdzie do awaryjnego hamowania na mokrym to
    > przyladuja w auto przed nimi bo stare kondony z przodu :) Oczywiscie
    > najlepiej jak auto ma 4 dobre opony bo jest neutralne, ale na listosc
    > nadsterownosc latwa do opanowania vs podsterownosc, brak trakcji i slabe
    > hamowanie to wybor jest chyba oczywisty. Btw wszyscy znajomi ktorzy sie
    > sciagaja zakladaja lepsze kapcie na przod (ale wiekszosc ma 4 dobre opony
    > wiadomo :) ).
    >
    Amen.

    Nic dodać, nic ująć.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: