eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNorwegia włączyła UKF FM › Re: Norwegia włączyła UKF FM
  • Data: 2017-01-19 15:23:12
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-01-19 o 14:00, Jarosław Sokołowski pisze:

    >> I ileśtam % zasobów muszą udostępnić operatorom alternatywnym.
    >> Ale nie wszystkie. Pewnie dziwnym zbiegiem okoliczności udostępnili
    >> tylko ADSLe, a wszystkich swoich przekrosowali na VDSLa.
    >
    > VDSL mają dopiero od sierpnia. Nie podejrzewam, by sami z siebie
    > kogoś przekrosowali. Bo jak niby? Przecież w większości przypadków
    > router nie chwyci.
    >
    A co za problem przekrosować na porty VDSLowe i powłączac na nich
    modulacje ADSL?
    Dla klienta przerwa może 10 minut i ma neta z powrotem, a port zajęty ;)

    >
    > A była teza, że i w Netii można VDSL. Można, o ile się jest nowym.
    >
    To już jakieś zawiłości proceduralne.
    Bo co innego możliwości teoretyczne, co innego procedury.
    I pewnie o to się dochodzisz z helpdeskiem, że coś można, a oni, że nie.

    Gdy jeszcze robiłem z Netii, to nie dało się dodać stałego IP dla
    klienta Home, musiała być co najmniej jednoosobowa działalność.
    Fizycznie żaden problem, bo to to samo łącze, te same zasady dostępu i
    logowania.
    Obecnie już da się dodać podusługę stałego IP dla usługi Home.
    Da się, tylko to wymaga czasu.

    >> Kiedyś w czasach TP pojawił się operator alternatywny Orange,
    >> który podpisał umowę ramową z TP i zabierał porty na zasadach BSA.
    >> Prawnie genialne, kasa i tak zostaje w firmie. A inni jak Netia
    >> czy GTS dostają jeszcze mniej portów do dyspozycji.
    >> Teściu tak migrował, z neostrady TP do Orange_alternative. Potem
    >> rozwiązał z nimi umowę i podpisał już z Orange_native operatorem
    >> (bo w międzyczasie TP nazwę zmieniła.
    >
    > Zatem błędna może być nawet teza, że Pomarańczowa Alternatywa, to
    > krasnoludki! To spryciarze i kombinatorzy.
    >
    Tak jak wszędzie, to po prostu firma, która kombinuje jak może, żeby
    zmaksymalizowac zysk i utrudnić życie konkurencji w świetle prawa.


    >>>> No jak się machnęli i wysłali z osobistej, to błąd w sztuce.
    >>> Nie "się machnęli", robili to w pełni świadomie.
    >>
    >> Nie znasz zasad prowadzenia korespondencji z klientami, ja tak.
    >> Oceniałem ich rozmowy telefoniczne, za to jest minus w ocenie.
    >
    > Mnie też potem prosili o ocenę rozmów i korespondencji mailowej.
    > Plusy były za fachowość.
    >
    Ankiety są wysyłane do losowo wybranych klientów.
    Najczęściej jest albo 1 albo 5. W zależności od tego, czy klient doszedł
    swego, czy mu się nie udało, bez oceny merytorycznej. "Jak net mi nadal
    nie działa, bo burze, powodzie, to dam 1, niech sobie ulżę."
    Tylko że taka ocena uderza tylko i wyłącznie w osobe, która prowadziła
    korespondencję i nie ma żadnego wpływu na stan twojego łącza. Sporo osób
    chętnie wzięłoby drabinę, śrubokręt i zrobiła raz, a porządnie łącze,
    które monterzy w terenie tylko łatają.
    Po głowie dostaje konsultant na infolinii za czyjąś fuszerkę.

    Jeśli oceniałeś za fachowość, pomimo, że twoja sprawa utknęła, to znów
    jesteś w gronie tych nielicznych.


    I to nie jest tak, że bronie tego jednego przedsiębiorcy.
    Po prostu każdy dział obsługi klienta obrywa za błędy innych działów,
    czy w banku, czy w ubezpieczeniach, czy w telekomunikacji. Bo jaki wpływ
    ma np. konsultant na powszechne podwyżki OC? Żadne, a po głowie dostanie
    że złodzieje, że klient idzie do kogoś innego itp.

    > Rynek to bezustanna krwawa walka. Jeśli ktoś poznał sposób osiągnięcia
    > przewagi nad konkurencją, nie chwali się publicznie swoimi metodami.
    >
    A przetrwa ten, który jest krok przed innymi.

    >>> Takie groźby nie są bezpodstawne -- Netia musi sobie z tego zdawać
    >>> sprawę, bo większość ich klientów to uciekinerowie z tepsy, których
    >>> tamtejszy dział nie był w stanie zatrzymać.
    >>
    >> Skoro znasz strukturę klientów Netii, to OK.
    >
    > Za czasów RP Telekom moje znawstwo było większe, a teraz chodziło
    > mi wyłącznie o ten segment (whateverDSL).
    >
    Stare czasy wspominasz, sporo od tego czasu się zmieniło.

    >> Ja za to wiem, że mają sporo własnej infrastruktury, nie tylko
    >> ADSLowej, ale i ETTH, FTTH, radiolinie, światłowody. I uwierz mi,
    >> bez klientów WLR i BSA ten wózek też będzie jechać.
    >
    > Raporty ostatnio przeglądałem przeszło rok temu. Chyba moje wrażenia
    > co do właściwości trakcyjnych nie były aż tak entuzjastyczne.
    >
    Akcje kupiłeś, czy nadmiar wolnego czasu, że raporty finansowe czytasz?


    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: