  • Data: 2017-01-19 16:48:50
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-01-19 o 16:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Znaczy sie jakis modul, czy bardziej samodzielne urzadzenie ?

    Zależy jak na to patrzeć. Całkiem samodzielne to nie, ale wystarczy
    zasilić i włożyć w obudowę. No i możesz z tym zrobić o wiele więcej, bo
    to praktycznie komputer.

    > Bo jesli chcesz z tego zrobic "swoje urzadzenie", to wytyczne sa chyba

    Jakie wytyczne? Czyje? I co to jest "urządzenie"? Karta sieciowa czy
    cały komputer? Raczej ten adres kojarzy mi się z interfejsem sieciowym,
    a nie z całym gotowym urządzeniem.

    > takie, ze powinienes uzyc MAC przydzielonych tobie.

    Przydzielonych? Chyba kupionych przeze mnie. Za całkiem konkretne
    pieniądze. No i nie - nie tak bardzo. Weź byle laptopa, to Ci się zwykle
    przedstawi paroma firmami. OK, to co ma na płycie to będzie adres
    producenta płyty, każdej karty dołożonej - producenta karty. No to jak
    to miałoby być? A weź teraz peceta z sieciówką na slocie (wiem, teraz
    tego się nie spotka, ale kiedyś owszem). Kto będzie określał kto
    powinien zapewnić adres MAC? Jak dla mnie to ktoś, kto deklaruje że to
    co sprzedaje mogę podłączyć do sieci ethernet powinien to zapewnić, a tu
    gucio. Pewnie, że zawsze można użyć czegoś innego albo kombinować z
    niezgodnością itd, ale tu takie jakieś właśnie praktyki są dziwne. A
    potrafią nawet gotowe obudowy sprzedawać do tego. I zasilacze. Wszystko,
    tylko nie adres MAC. Jak chcesz jedno takie to nie ma problemu, bo i tak
    za routerem będzie, ale z dwoma to już nie za bardzo. No chyba że router
    z tego zrobisz, to już może być dziwnie :)

    Pozdrawiam

    DD