  • Data: 2017-01-19 17:13:57
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    >No ale po co flash w scalaku kontrolera ethernetu? Ja stawiam na to,
    >że w takich jest przepalanka, a gdy ethernet jest tylko dodatkiem do
    >procesora, to może korzystać z flasha (choć też nie musi). Procesory
    >Pentium Intela kiedyś miały numer seryjny, ale Unia ich pogoniła z
    >takimi pomysłami. Nie wiem jaką technologią to było zrobione.

    Dawno temu przy kontrolerze NE2000 zawsze stala malutka kostka Eeprom
    I2c.
    Przy innych kontrolerach podobnie, ale nie zawsze.

    Teraz technika poszla naprzod - to moze byc juz zaszyta w firmware
    urzadzenia, czy eeprom procka, skoro i tak jest, a potrzeba chocby do
    PnP.

    Swoja droga - nigdy nie analizowalem driverow/dokumentacji - kontroler
    sam sobie odczytywal te kostke, czy to obowiazkiem drivera bylo
    skorzystac z interfejsu I2C, odczytac numer i zapisac do rejestrow
    kontrolera.

    J.