  • 201. Data: 2014-10-13 19:10:40
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-13 18:57, Budzik pisze:
    > Użytkownik mt f...@i...pl ...

    > Ile razy mozna tez powtarzac, ze na stronie jest kilka miejsc w ktorych coś
    > jest o tym obiektywie wspomniane.
    > W miejscu ktore Marek akurat znalazł było napisane o płenej zgodnosci - nie
    > o czesciowej, jak to jest w innych miejscach gdzie mowa o aps-c. O pełnej.
    > Zdarza się. Sony.pl potwierdziło błąd i obiecało sprostować.

    To powiedz jakim cudem inni kupują właściwe obiektywy na bagnet A i nie
    mają takich problemów? Jakim cudem użytkownicy Nikonów też nie mają
    problemów z rozróżnieniem DX i FX? Wreszcie jakim cudem ktoś, kto
    posiada obiektyw 2 lata nie wie, na jaki format matrycy on jest, gdzie
    informacja taka jest chociażby w instrukcji? Jakim cudem ktoś, kto
    twierdzi że wie, co oznacza DT twierdzi również, że nie zauważył tego
    określenia i plącze się w opowiadaniu historii, a samo oznaczenie DT
    jest m.in. na obiektywie, stronie tytułowej instrukcji i na kartonie
    szkła, które rzekomo posiada od dwóch lat?

    --
    marcin

  • 202. Data: 2014-10-13 19:31:21
    Od: mt <f...@i...pl>

    na www. Ale w PL nikt ci nie da odszkodowania.

    > Mozesz za to oddac obiektyw i otrzymac zwrot pieniedzy poniewaz towar jest
    niezgodny z umowa, a dokladnie z zapewnieniami producenta co do jego wlasciwosci -
    art 4 par 3 i 4 ustawy o szcegolnych... i tak dalej.

    I nigdzie indziej też mu nikt nie odda pieniędzy za jego własną głupotę.
    Tu masz niemiecką witrynę Sony:
    http://www.sony.de/support/de/content/cnt-comp/SLT-A
    99V/list?f=acc-lens
    Tam też masz zaznaczoną pełną kompatybilność, Niemcy też oszukują?
    Spróbuj tam zgłosić taki przypadek to również cię wyśmieją.

    --
    marcin

  • 203. Data: 2014-10-13 19:44:54
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-03 16:10, Marek pisze:

> [...]
    > Japonii więc sprzedaż wiąże się ze znaczną stratą. Ja nie zamierzałem
    > niczego sprzedawać - kupowałem pod planowany w przyszłości zakup Full
    > Frame teże samej firmy. Tak swoją reklamację argumentowałem. Liczyłem na
    > to, że zaproponują mi rozwiązanie typu "ok, my zrobiliśmy błąd na
    > stronie, Ty wyszyastałeś wskutek tego kasę na niekompatybilny, my
    > napisaliśmy w regulaminie strony, że nie odpowiadamy za jakiekolwiek
    > błędy więc możesz nam skoczyć, ale w ramach trzymania relacji z klientem
    > proponujemy 20% rabat na zakup nowego obiektywu bo i tak na tym zarobimy".

    Znowu kłamiesz, jak kupowałeś A77 z 16-50, to jeszcze nie było A99
    (przynajmniej sam tak twierdziłeś na początku), więc jak mogłeś
    sprawdzać z tabelą kompatybilności dla tego aparatu? Chciałeś po prostu
    w chamski sposób wyłudzić kasę od Sony.

    > Najwyraźniej Sony ma w głębokiej d... swoich klientów. Przynajmniej w PL.

    W Niemczech też oszukują?
    http://www.sony.de/support/de/content/cnt-comp/SLT-A
    99V/list?f=prd-dime-lns-amount-zoom

    --
    marcin

  • 204. Data: 2014-10-13 19:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik mt f...@i...pl ...

    > http://www.sony.de/support/de/content/cnt-comp/SLT-A
    99V/list?f=acc-lens
    > Tam też masz zaznaczoną pełną kompatybilność, Niemcy też oszukują?

    Mysle, ze zawartośc merytoryczna tych stron to po prostu kopia jakiegoś
    ogólnego zródła danych...

  • 205. Data: 2014-10-13 19:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik mt f...@i...pl ...

    > To powiedz jakim cudem inni kupują właściwe obiektywy na bagnet A i
    > nie mają takich problemów?

    To jest Twój argument koronny?
    Nieźle...
    Zamiast odniesc sie do argumentów, mozna i tak...

> [...]
    > jest m.in. na obiektywie, stronie tytułowej instrukcji i na kartonie
    > szkła, które rzekomo posiada od dwóch lat?

    A ty jak czesto przygladasz sie kartonowi od kupionego sprzetu?

  • 206. Data: 2014-10-13 20:13:54
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-13 19:59, Budzik pisze:

    > A ty jak czesto przygladasz sie kartonowi od kupionego sprzetu?

    Napis DT widnieje też na górnej części obiektywu, którym rzekomo
    fotografował przez 2 lata. Instrukcji też nie przeglądał?

    Nie widzisz, że ta cała historia jest grubymi nićmi szyta i facet chciał
    wyłudzić rabat od Sony?
    Najpierw kupił A77 z 16-50, w reklamacji do Sony rzekomo napisał, że
    kupował go z myślą o ff i sugerował się tabelą kompatybilności A99. Nie
    mógł tego zrobić, bo A99 nie było jeszcze wtedy na rynku!
    Potem rzekomo kupił jeszcze jakiegoś SAL80F18. Nie ma takiego obiektywu
    w Sony. Gość plączę się w historii co chwilę samemu sobie przecząc.
    Naprawdę uważasz, że przez 2 lata można nie wiedzieć jaki ma się
    obiektyw? Ponadto kupował to ponoć w innym sklepie niż sony.pl. Tam też
    na 99% była informacja, że obiektyw jest do aps-c, przynajmniej
    wszystkie mi znane sklepy o tym informują. Co więcej, po zakupie A99
    miał jeszcze 10 dni na zwrot towaru, też nie sprawdził czy aparat działa
    z obiektywem?

    --
    marcin

  • 207. Data: 2014-10-13 20:33:17
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-10-13 11:50, Marek pisze:

    > 10% i rośnie - to nie jest mój główny kierunek działań zdecydowanie.

    Liczyłem na inną odpowiedź, ale może źle zrozumiałem,
    że fotografia jest częścią jednolitej działalności.
    Odpowiedź "10%" sugeruje, że to oddzielna gałąź.
    Nie nalegam na rozwinięcie.

    JD

  • 208. Data: 2014-10-13 21:32:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-13 o 20:33, JD pisze:

    > Liczyłem na inną odpowiedź, ale może źle zrozumiałem,
    > że fotografia jest częścią jednolitej działalności.
    > Odpowiedź "10%" sugeruje, że to oddzielna gałąź.
    > Nie nalegam na rozwinięcie.

    Nie wyczułem o co w zasadzie pytasz. Fotografia była moją pasją kiedyś,
    potem długa przerwa i obecnie od 2 lat nastąpił powrót do niej bo ceny
    sprzętu spadły a jakość wzrosła.

    Zawodowo z kolei zajmowałem się tematyką odmienną, może lekko zbliżoną
    (informatyka, grafika, internet szeroko rozumiany). W tej chwili
    fotografia staje się powoli drugą nitką w biznesie. Jednakże nie
    potrafię odpowiedzieć na ile te dwa kierunki łączą się.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 209. Data: 2014-10-13 21:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik mt f...@i...pl ...

    > Napis DT widnieje też na górnej części obiektywu, którym rzekomo
    > fotografował przez 2 lata. Instrukcji też nie przeglądał?

    Nie wiem, moze nie przeglądał.
    Kiedya miałem maniere przegladania instrukcji, od jakiegos czasu robie to
    jednak bardzo rzadko, za duzo tam pierdołów.

    > Nie widzisz, że ta cała historia jest grubymi nićmi szyta i facet chciał
    > wyłudzić rabat od Sony?

    Nie widze.
    Pierwszy arguemen w te strone padł dopiero bodaj dzis, gdy ktos stwierdził,
    ze kupujac obiektyw nie mogł sprawdzic czy pasuje do A99 bo tego jeszcze
    nie było na rynku.
    To by wiele zmieniało w kontekscie opowiadania Marka ale...

    > Najpierw kupił A77 z 16-50, w reklamacji do Sony rzekomo napisał, że
    > kupował go z myślą o ff i sugerował się tabelą kompatybilności A99. Nie
    > mógł tego zrobić, bo A99 nie było jeszcze wtedy na rynku!

    Ja tego tak nie odczytałem.
    Kupił obiektyw z mysla o przyszłym zakupie body.
    DAty. Sprawdził ktos?

    > Potem rzekomo kupił jeszcze jakiegoś SAL80F18. Nie ma takiego obiektywu
    > w Sony.

    A to nie chodziło o jakas niekonsekwencje w nazewnictwie?

    > Gość plączę się w historii co chwilę samemu sobie przecząc.
    > Naprawdę uważasz, że przez 2 lata można nie wiedzieć jaki ma się
    > obiektyw?

    Uwazam ze mozna nie wiedziec czy działa czy nie działa w sposób oczekiwany
    z obdy którego sie nie ma....

    > Ponadto kupował to ponoć w innym sklepie niż sony.pl.

    So?

    > Tam też
    > na 99% była informacja, że obiektyw jest do aps-c, przynajmniej
    > wszystkie mi znane sklepy o tym informują.

    Jak szukał informacji u zródła (czyli na sony.pl) to potem juz w sklepie
    mogł dokładnie nie czytac tego samego - nic w tym dziwnego nei widze.
    Sam ostatnio kupowałem kompakt.
    Czytałem o nim na kilku stronach, po czym wszedłem na ceneo, wybrałem
    model, wszedłem do sklepu i kupiłem. Bez dokładnego czytania co napisane w
    sklepie - wiedziałem o jaki model mi chodzi.

    > Co więcej, po zakupie A99
    > miał jeszcze 10 dni na zwrot towaru, też nie sprawdził czy aparat działa
    > z obiektywem?

    Kiedy on chce A99... Tylko ze do niego chce obiektyw spełniajacy kryteria.
    Tak ja rozumiem tę sprawę...

  • 210. Data: 2014-10-13 22:17:15
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-13 21:59, Budzik pisze:

    > Nie wiem, moze nie przeglądał.
    > Kiedya miałem maniere przegladania instrukcji, od jakiegos czasu robie to
    > jednak bardzo rzadko, za duzo tam pierdołów.

    Zapis o tym, że obiektyw jest na aps-c jest pierwszym zdaniem w
    instrukcji. Ponadto ponoć wie, że szkła DT są na cropa, a to oznaczenie
    widnieje również na samym obiektywie:
    http://www.optyczne.pl/aparaty_image/7684_son16-50_1
    .jpg

> [...]
    > nie było na rynku.
    > To by wiele zmieniało w kontekscie opowiadania Marka ale...

    Ja stwierdziłem, że nie mógł tego zrobiuć jak wczytałem się dokładniej w
    tą całą historię.

    > Ja tego tak nie odczytałem.
    > Kupił obiektyw z mysla o przyszłym zakupie body.
    > DAty. Sprawdził ktos?

    Przeczytaj jego pierwszy post. Najpierw kupił A77 z 16-50. Potem na
    rynku pojawił się A99, po jakimś czasie stwierdził, że będzie na niego
    odkładać kasę, natomiast w reklamacji do Sony napisał, że kupował A77 z
    16-50 z myślą o pełnej klatce, co było niemożliwe w kontekście A99, gdyż
    sam stwierdził, że ten aparat pojawił się później, jak miał już A77 z 16-50

    > A to nie chodziło o jakas niekonsekwencje w nazewnictwie?

    Nie wiem, najbliższe temu jest 85/2.8, a ten obiektyw kryje pełną klatkę.

> [...]
    > model, wszedłem do sklepu i kupiłem. Bez dokładnego czytania co napisane w
    > sklepie - wiedziałem o jaki model mi chodzi.

    Po pierwsze czytałeś na kilku stronach, ale mniejsza o to, bo nawet na
    samej stronie Sony nigdzie nie jest napisane, że ten obiektyw kryje ff,
    jest tylko enigmatyczna kompatybilność, natomiast w każdym innym miejscu
    (w tym na stronie Sony) jest wyraźnie, że szkło kryje aps-c. Ponadto w
    każdym sklepie w nazwie produktu jest DT, a on ponoć wie co to oznacza.

    > Kiedy on chce A99... Tylko ze do niego chce obiektyw spełniajacy kryteria.
    > Tak ja rozumiem tę sprawę...

    No to niech sprzeda tego 16-50 tak jak sprzedał A77 i nie wmawia bajek,
    że kupował 16-50 z myślą o ff. Używał tego szkła na aps-c i dlaczego
    Sony miałoby mu kasę zwracać?

    --
    marcin