  • 211. Data: 2014-10-13 22:35:50
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <X...@1...0.0.1>
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik XX YY f...@g...com ...

    > Ale to juz zostało tutaj wyjasnione...
    > Sony...

    DOMAIN NAME: sony.pl
    registrant type: individual

    W sumie, na studiach mieliśmy kumpla o ksywie Sony... ;->

    --
    Jacek Politowski

  • 212. Data: 2014-10-13 22:56:13
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-13 14:46, Budzik wrote:
    > Nie dorosłem do obecnych czasów. :)))
    > Z jednej strony firmy wydają miliardy dolarów na marketing i budowanie

    Akurat Sony jest zupełną "elitą" jeśli chodzi o nakłady na marketing.
    I robi to bardzo dobrze, skoro ludzie wchodzą w system bez obiektywów
    i jeszcze potem Ci na forum tłumaczą, że to nawet lepiej, że ich nie ma!
    Że są adaptery. I że focus peaking jest dużo lepszy niż AF. Po co komu
    AF?
    Oczywiście każdy system ma jakichś fanboyów, ale w Sony to jest zjawisko
    masowe.

    Jeszcze w dawnych czasach świetności VAIO Sony zupełnie nie kryło się
    z tym, że najbardziej chcą konkurować z (i najbardziej naśladują) Apple.

    > pozytywnego wizerunku firmy, z drugiej strony strona sony mająca w oczach
    > przecietnego konsumenta byc wsparciem dla produktów sony takim wsparciem
    > jest tylko teoretycznie, a zgodnie z prawem nie ponosi zadnej
    > odpowiedzialnosci.

    W oczach konsumenta strona może być czymkolwiek. W oczach firmy
    strona ma przyciągnąć klienta i takiego np. Marka przyciągnęła.
    Marek się zawiódł, ale myślisz, że odejdzie od Sony? Ja sądzę, że
    jeszcze kupi obiektyw FF. :)

    > Kto pamięta, ile kilka lat temu osób zrezygnowało z zakupu roweru Giant po
    > tym jak giant Polska odmowiło kilku osobom reklamacji z tytułu pękających
    > ram? Merida do dzis cieszy się z tej decyzji :)

    No dobra. Ale gdzie Giant i jego rozpoznawalność w Polsce, a gdzie Sony.

    Poza tym rowery różnych firm się praktycznie nie różnią. Nie podoba
    Ci się Giant, to kupujesz Treka i zmienia się głównie logo.

    Rynek aparatów jest zupełnie inny. Aparaty się różnią. A rynek
    aparatów systemowych to już w ogóle ewenement, bo kupujesz jakiś
    produkt na lata i on Ci ogranicza kolejne wybory.
    Wyobraź sobie, że do roweru Giant pasują tylko opony Giant. Albo
    że do karty graficznej ASUS pasuje tylko monitor ASUS. Wtedy te
    rynki wyglądałyby zupełnie inaczej.

    Pomyśl, jak wyglądałby rynek foto, gdyby wszyscy korzystali z jednego
    bagnetu... :)

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 213. Data: 2014-10-13 23:47:56
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-13 o 22:56, Piotr Kosewski pisze:

    > Akurat Sony jest zupełną "elitą" jeśli chodzi o nakłady na marketing.
    > I robi to bardzo dobrze, skoro ludzie wchodzą w system bez obiektywów
    > i jeszcze potem Ci na forum tłumaczą, że to nawet lepiej, że ich nie ma!

    A o czym piszesz teraz? Nie ma obiektywów do Sony? To zdjęcia robiłem
    samą puszką do tej pory? :-D

    > W oczach konsumenta strona może być czymkolwiek. W oczach firmy
    > strona ma przyciągnąć klienta i takiego np. Marka przyciągnęła.

    Ty chyba na serio masz mnie za nierozgarniętego... Sądzisz, że kryterium
    wyboru gałęzi sprzętu była dla mnie atrakcyjność strony WWW????
    Aż z ciekawości sprawdziłem Canona i Nikona... zrozumiałem skąd takie
    Twoje podejrzenie. Faktycznie Nikon słabo wypada a Canon nawet nie
    działa pod IE11 (menu górne).

    A dlaczego wybrałem akurat Sony? Początkowo ze względu na przelicznik
    ceny do jakości a obecnie ze względu na technologię SLT, EVF, ruchomy
    monitor LCD w 3D przy jednocześnie sensownej dynamice - mimo, że
    alternatywny Nikon D800 mógłby okazać się tańszym rozwiązaniem.

    > Marek się zawiódł, ale myślisz, że odejdzie od Sony? Ja sądzę, że
    > jeszcze kupi obiektyw FF. :)

    A pamiętasz wątek o obiektywach? Prosiłem o poradę co do wyboru w
    konkretnym celu właśnie. No i już mam Tamrona 24-70 f/2.8 bo
    preferowanej Sigmy 24-105 f/4 się nie doczekałbym.

    Nie obrażam się na sprzęt czy markę jako taką - to by było infantylne -
    lecz na postępowanie tej firmy względem klientów.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 214. Data: 2014-10-13 23:55:43
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-13 23:47, Marek pisze:

    > Ty chyba na serio masz mnie za nierozgarniętego...

    A jak nazwać kogoś, kto przez 2 lata rzekomo nie wiedział jaki ma obiektyw?

    --
    marcin

  • 215. Data: 2014-10-14 00:17:28
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-13 01:00, Budzik wrote:
    > Lepsze czyli takie mające lepsza organizację pracy, lepiej wyszkolony
    > personel i dzieki temu nie popełniające błedów ktore powoduja tak ogromne
    > straty finansowe.

    Cały wątek sprawiasz wrażenie osoby uważającej, że firma powinna się
    troszczyć o klientów.
    Teraz piszesz, że miarą "dobroci" firmy jest organizacja pracy.
    Dopuszczasz wariant, że lepsza organizacja pracy to także efektywniejsze
    radzenie sobie z klientami?
    Np. gdyby sony.pl miało lepszą organizację, to czy uważasz, że
    poprawiliby stronę?
    Bo ja uważam, że lepiej przeszkoliliby call center i żadej ludek tam
    by nie powiedział Markowi "przepraszam, poprawimy".

    > Zgoda. Tym bardziej firma sony mogłaby podejsc do tematu troche bardziej
    > pro konsumencko.

    Czemu?
    I za co? Sony ledwo przędzie, a Ty byś chciał, żeby jeszcze naiwnym
    klientom kasę oddawali. W tej chwili dla nich każdy sprzedany obiektyw
    to chwila istnienia dłużej.
    Marka już złowili. Wcisnęli mu korpus za 8000 zł. Musiałby go zniszczyć,
    żeby Sony straciło na takim ruchu. A korpus (szczególnie tej klasy)
    na rynku to zawsze o jeden klient więcej w systemie. Marek może się
    obrazić na Sony i sprzedać mi ten aparat za 1000 zł. Ja chętnie kupię
    kilka szkieł Sony i jestem klientem mniejawanturującymsię. :)

    > A błedy opracowników nie? Ciekawe...

    Pracowników też, ale w granicach rozsądku. Na pewno Sony nie zabezpiecza
    się przed tym, że musiałoby zwrócić kasę za milion obiektywów po
    precedensie z Markiem i jego DT-problemem.

    > A od błedu pracownika to nie?

    Są dużo niższe sumy ubezpieczenia (poza OC zarządu, ale to inna bajka).

    > Masakra, to co piszesz to jakis marketingowy bełkot.
    > Kompatybilny to bardzo jasne okreslenie.

    Tak?
    No to ponownie Cię pytam, czy nieuszczelniony obiektyw jest kompatybilny
    z A99.

    Albo przesuwając się bardziej w absurd: czy biały obiektyw jest
    kompatybilny z czarnym korpusem?

    > Zostało juz udowodnione ze strona sony wprowadzała w błąd.

    Dowód przez przykład?

    > Na pudełku od dysku twardego?
    > Hmm, własciwie zawsze kupowałem w przeźroczystej folii albo w sreberku na
    > ktorym takich informacji nie było.

    To są na naklejce na dysku.
    A jak nigdzie nie ma, to Twój problem.

    > ROTFL ciesze sie, ze sam smiejesz sie z tego argumentu.

    Nie śmieję się z argumentu. Wiele firm nie ma stron - co w tym dziwnego?

    > A teraz sprowadzasz rozmowe ad absurdum?

    Nie jestem pewien, czy rozumiesz zwrot "ad absurdum".
    W każdym razie nie miałem zamiaru tego robić.

    > I co? Wina konsumenta, bo przeciez bank nie moze wziac na siebie tak duzej
    > odpowiedzialnosci...

    Obowiązuje Cię ten dokument, który dostałeś przy podpisywaniu umowy,
    a nie ten, który widziałeś na stronie.
    Ten na stronie wcale nie musiał być nieaktualny, gdy decydowałeś się
    na zakup. Produkt mógł się zmienić w nocy.

    > Sam napisałes wyzej ze włascicielsko jeden. Nic wiecej nie potrzeba.

    Nie ma czegoś takiego jak "właścicielsko jeden". To są dwa podmioty.
    Do tego zarejestrowane w innych krajach.

    Ja jestem w 1/x właścicielem PZU, ale moją jedyną odpowiedzialnością
    są pieniądze, które zainwestowałem. Nic więcej.

    Sony może mieć 100% udziałów w Sony Europe. Ale tylko te 100% udziałów
    reprezentuje jego odpowiedzialność. Jeśli Sony Europe popełni jakiś
    ogromny błąd, dostanie miliard zł kary albo będzie musiało oddać
    milion obiektywów, to najwyżej upadnie i Sony straci te 100%
    zainwestowanych pieniędzy - nic więcej.

    > Tylko nie pisz, ze nie bierzesz odpowiedzialnosci, bo bład moze rozłozyc
    > firme.
    > Co konsumenta to obchodzi!?!?

    A nie obchodzi?

    Myślę, że klienci Sony nie chcieliby, żeby ta firma upadła. Mają jakieś
    puszki w systemie, jakieś gwarancje itp.
    Przykład banków jest chyba jeszcze bardziej oczywisty. Nikomu (poza
    konkurencją i też nie całą) nie opłaca się upadek banku.

    > Pozazdroscic czasu.

    Czasu?
    Wybór obiektywu (z dobrym przeglądem rynku, recenzji itp.) zajmuje
    mi np. 10h. To chyba nie jest duży koszt, skoro będę go używał
    kilkadziesiąt razy dłużej.

    Ile czasu Marek poświęcił na wybór obiektywu?
    A ile czasu poświęcił na pisanie w tym wątku?

    Poza tym takie przeglądanie ofert to prosta, reklaksująca po
    pracy czynność (jak pisanie na usenet, czytanie wiadomości).

    > Ale ok, masz tam podane multum danych.
    > Skad je wziałes?

    Z Internetu. A własne opinie mam z doświadczeń ze sprzętem.

    > W ilu miejscach sprawdziłes kazda liczbę?

    Nie sprawdzam "każdej liczby". Np. w lodówce ważna
    jest dla mnie przede wszystkim głośność. Ten parametr biorę ze
    specyfikacji na stronie producenta (a nie np. ze strony Saturna czy
    naklejki na sprzęcie w salonie, bo tam właśnie może być błąd). A potem
    czytam ze 3 recenzje, jakieś losowe komentarze klientów, idę do sklepu
    posłuchać i mam wyrobioną opinię. Starczy.
    I znowu: taki "research" to kilka godzin roboty, a lodówki będę słuchał
    30h w tygodniu przez 5-10 lat. Moim zdaniem warto przemyśleć zakup.

    > A mówimy o sprzecie za >1000zł.
    > A pokaz jak kupujesz np. duzy proszek do prania...
    > Tez robisz tabelke?

    Sprawdzony, ten sam od lat (OMO z Lidla). Nie muszę robić tabelek.
    Jakbym się lodówki kupowało co 2 miesiące, to też miałbym wyrobioną
    opinię i nie musiałbym się przejmować.

    > Teraz mylisz kompatybilnosc z podobnymi własciwosciami?

    Ja mylę?

    > To ze opona jest kompatybilna z danym samochodem nie oznacza ze tu i tu
    > moge nadmuchać 3 atmosfery...

    Kolejny ciekawy przykład.
    A co jeśli opona pozwala na 3 atmosfery, a felga na 6? Czy oponę można
    nazwać kompatybilną? Przecież właśnie o tym rozmawiamy w wątku!

    Czy relacja "kompatybilności" w Twoim rozumieniu jest symetryczna?
    Inaczej mówiąc: czy "obiektyw jest kompatybilny z korpusem" czy
    "obiektyw i korpus są kompatybilne"?

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 216. Data: 2014-10-14 01:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Kosewski p...@m...nowhere ...

> [...]
    > Dopuszczasz wariant, że lepsza organizacja pracy to także
    > efektywniejsze radzenie sobie z klientami?

    Oczywiście.

    > Np. gdyby sony.pl miało lepszą organizację, to czy uważasz, że
    > poprawiliby stronę?

    Ale tu nie ma nic do oceny.
    Jest bład trzeba poprawić.

    > Bo ja uważam, że lepiej przeszkoliliby call center i żadej ludek tam
    > by nie powiedział Markowi "przepraszam, poprawimy".

    Wszystko zalezy od sytuacji.
    Model w którym nigdy nie przyznajemy klientowi racji to nie jest dobry
    model.

    > Czemu?
    > I za co? Sony ledwo przędzie, a Ty byś chciał, żeby jeszcze naiwnym
    > klientom kasę oddawali. W tej chwili dla nich każdy sprzedany obiektyw
    > to chwila istnienia dłużej.

    Nie rozumiem tej argumentacji.
    Mam wrazenie ze amber gold do konca miało podobne przeswiadczenie.
    Rozumiem, ze tak działa rynek, nei rozumiem tylko jak ktos mógłby takiej
    argumentacji bronic.
    No chyba ze z tego nabijania w butelkę zyje...

> [...]
    > zabezpiecza się przed tym, że musiałoby zwrócić kasę za milion
    > obiektywów po precedensie z Markiem i jego DT-problemem.

    Ale dlaczego milionowi?
    Sytuacja Marka jest niestandardowa.

> [...]
    > bajka).

    > Tak?
    > No to ponownie Cię pytam, czy nieuszczelniony obiektyw jest

    A ja ci ponownie odpowiadam - to ze koło jest kompatybilne z samochodem nie
    oznacza, ze mozesz pompować auto do 3 atmosfer...
    To tylko oznacza, ze mozesz jezdzic samochodem w pełnym zakresie mozliwości
    auta.
    Jeżeli chcesz miec jakies odstepstwa - dajesz dodatkowe opisy, np. piszesz
    ze opona jest kompatybilna ale w zakresie predkosci do 180km/h.

    > Albo przesuwając się bardziej w absurd: czy biały obiektyw jest
    > kompatybilny z czarnym korpusem?

    kompatybilnosc kojarzy ci sie z wyglądem?
    Mnie zdecydowanie z działaniem.

    > Dowód przez przykład?

    > To są na naklejce na dysku.
    > A jak nigdzie nie ma, to Twój problem.

    Własnie nie problem, bo jest strona, ktora to wszystko opisuje.

    > Nie śmieję się z argumentu. Wiele firm nie ma stron - co w tym
    > dziwnego?

    Nic. Jeżeli firma nie ma strony, to nikt nie bedzie reklamował produktu na
    podstawie jego opisu na tej stronie. Proste.
    Ale jak strona jest to należy dbać o jej zawartośc.
    (cały czas przy założeniu ze strona sony.pl należy finalnie do sony, bo
    ktos tu pisał, ze to jakas prywatna własnosc w co nie chce mi sie jednak
    pisac...)

    > Nie jestem pewien, czy rozumiesz zwrot "ad absurdum".
    > W każdym razie nie miałem zamiaru tego robić.

    Bo piszesz o swiadomym kupowaniu towaru niepełnowartosciowego a potem
    reklamowaniu jako pełnowartosciowego. Absurdalne i bez podstaw prawnych...

    > Obowiązuje Cię ten dokument, który dostałeś przy podpisywaniu umowy,
    > a nie ten, który widziałeś na stronie.
    > Ten na stronie wcale nie musiał być nieaktualny, gdy decydowałeś się
    > na zakup. Produkt mógł się zmienić w nocy.

    :)
    ja jestem z pokolenia banków internetowych wiec...

> [...]
    > ogromny błąd, dostanie miliard zł kary albo będzie musiało oddać
    > milion obiektywów, to najwyżej upadnie i Sony straci te 100%

    Moim zdaniem o wiele wiecej bo zapominasz o renomie firmy.

    > A nie obchodzi?
    >
    > Myślę, że klienci Sony nie chcieliby, żeby ta firma upadła. Mają
    > jakieś puszki w systemie, jakieś gwarancje itp.

    Czyli chcesz powiedziec, ze klienci godzą sie na nieuznawanie ich
    reklamacji po to aby firma sony mogła bez problemu obsługiwac ich
    gwarancje?
    Touche!

    > Przykład banków jest chyba jeszcze bardziej oczywisty. Nikomu (poza
    > konkurencją i też nie całą) nie opłaca się upadek banku.

    A jednak nie widziałem nikogo kto dobrowolnie daruje bankowi nieprawidłowo
    pobraną kase.

    > Czasu?
    > Wybór obiektywu (z dobrym przeglądem rynku, recenzji itp.) zajmuje
    > mi np. 10h. To chyba nie jest duży koszt, skoro będę go używał
    > kilkadziesiąt razy dłużej.

    Ok. ale zakupów robi sie duzo wiecej.
    Nie zawsze da się dokonać optymalnego wyboru, choc przyznaje, tez chciałbym
    miec zawsze takie przekonanie.

    > Ile czasu Marek poświęcił na wybór obiektywu?
    > A ile czasu poświęcił na pisanie w tym wątku?
    >
    > Poza tym takie przeglądanie ofert to prosta, reklaksująca po
    > pracy czynność (jak pisanie na usenet, czytanie wiadomości).

    Zgoda :)
    Ale to nie moze byc argument przy odrzucaniu reklamacji: nie uznajemy, bo
    bład był tylko w jednym miejscu, mogł Pan poswiecic wiecej czasu i
    informację sprawdziić w kilku innych miesjcach i serwisach. skoro Pan tego
    nie zrobił - nie możemy uznać reklamacji. Bład widzimy i poprawimy.

> [...]
    > czytam ze 3 recenzje, jakieś losowe komentarze klientów, idę do sklepu
    > posłuchać i mam wyrobioną opinię. Starczy.

    A sprawdzasz czy ta strona na pewno jest stroną producenta?
    A nie stroną jakiejs "podfirmy" w strukturze producenta?
    Skad to wiesz?

    Bo przyznaje, że nie przyszłoby mi do głowy, ze strona sony.pl nie jest
    stroną produceta...

> [...]
    > A co jeśli opona pozwala na 3 atmosfery, a felga na 6? Czy oponę można
    > nazwać kompatybilną? Przecież właśnie o tym rozmawiamy w wątku!

    Jeżeli szukam opony do swojego auta, gdzie pompuje opony powiedzmy w
    zakresie 2,2-2,5atm to jezeli opona miałaby miec max 2atm to zdecydowanie
    oczekiwałbym ze nie pojawi sie w jakims zestawieniu jako kompatybilna.

    Odpowiadając na pytanie - zalezy co jest normalne dla takiej opony.
    Sa takie samochodowe opony, ktore pompuje sie do 6atm?
    Jeżeli do roweru szosowego opona miałby wytrzymac 3 atm, to to z pewnoscią
    nie byłaby pełna zgodnosć.

    > Czy relacja "kompatybilności" w Twoim rozumieniu jest symetryczna?
    > Inaczej mówiąc: czy "obiektyw jest kompatybilny z korpusem" czy
    > "obiektyw i korpus są kompatybilne"?

    Odnoszac przykład do samochodu - to ze opona daje mozliwosc jechania 180
    nie musi oznaczac, ze samochód jest w stanie osiągnąć taką predkośc.

  • 217. Data: 2014-10-14 09:57:15
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-14 01:59, Budzik pisze:

    > Bo piszesz o swiadomym kupowaniu towaru niepełnowartosciowego a potem
    > reklamowaniu jako pełnowartosciowego. Absurdalne i bez podstaw prawnych...

    Ale wątkotwórca właśnie tak zrobił. Kupił obiektyw aps-c w zestawie z
    puszką aps-c i potem chciał, aby Sony mu wymieniło szkło na
    pełnoklatkowe udając poszkodowanego, że niby przed zakupem sprawdzał
    kompatybilność na podstronie, która nie istniała wtedy. Zwykła próba
    wyłudzenia i oszustwa.

    > Ok. ale zakupów robi sie duzo wiecej.
    > Nie zawsze da się dokonać optymalnego wyboru, choc przyznaje, tez chciałbym
    > miec zawsze takie przekonanie.

    Serio wierzysz w to, że wybiera się obiektyw na podstawie jakiejś
    tabelki, gdzie masz tylko oznaczenie SAL1650 i miniaturkę zdjęcia? Gdzie
    nie ma nawet światłosiły podanej? Nie sprawdził byś chociaż podstawowych
    parametrów technicznych kupowanego obiektywu jak właśnie światłosiła,
    gabaryty, waga, średnica filtra, minimalna odległość ostrzenia itd.?
    Przecież to zajmuje 2 minuty, a żeby to zrobić wystarczy na stronie
    sony.pl wejść w kartę obiektywu i tam już jest wyraźnie zaznaczone, że
    to szkło jest aps-c.

    --
    marcin

  • 218. Data: 2014-10-14 10:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik mt f...@i...pl ...

> [...]
    > pełnoklatkowe udając poszkodowanego, że niby przed zakupem sprawdzał
    > kompatybilność na podstronie, która nie istniała wtedy.

    Pytałem czy ktos sprawdził daty.
    Czy rzeczywiscie było tak, ze jak marek kupował obiektyw to aparatu A99 nie
    było jeszcze na rynku?

    > Zwykła próba
    > wyłudzenia i oszustwa.

    Kto tu juz chamsko dogadywał o psuciu rynku - nadal znizamy sie do tego
    poziomu?

    > Serio wierzysz w to, że wybiera się obiektyw na podstawie jakiejś
    > tabelki, gdzie masz tylko oznaczenie SAL1650 i miniaturkę zdjęcia?

    Wierze, ze sprawdzenie parametru w takim miejscu sprawia ze nie sprawdzam
    go jeszcze w innych miejscach.
    Zwłaszcza, jak wybieram obiektyw na teraz a wykorzystanie go w przyszłosci
    to tylko mgliste marzenie.

> [...]
    > wystarczy na stronie sony.pl wejść w kartę obiektywu i tam już jest
    > wyraźnie zaznaczone, że to szkło jest aps-c.

    Byc moze. Ale ja nie jestem tak dobrym detektywem jak Ty. ;-)

  • 219. Data: 2014-10-14 11:25:01
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-14 10:59, Budzik pisze:

    > Pytałem czy ktos sprawdził daty.
    > Czy rzeczywiscie było tak, ze jak marek kupował obiektyw to aparatu A99 nie
    > było jeszcze na rynku?

    No przecież sam żalący się napisał taką chronologię zdarzeń, że A99
    pojawił się jak już miał A77 z 16-50, naprawdę nie potrafisz przeczytać
    ze zrozumieniem jego pierwszego postu?

    > Kto tu juz chamsko dogadywał o psuciu rynku - nadal znizamy sie do tego
    > poziomu?

    A jak nazwiesz świadome podawanie nieprawdy w korespondencji z Sony
    celem osiągnięcia korzyści majątkowej w postaci rabatu czy wymiany
    obiektywu?

> [...]
    > go jeszcze w innych miejscach.
    > Zwłaszcza, jak wybieram obiektyw na teraz a wykorzystanie go w przyszłosci

    Ale przecież w tej tabeli kompatybilności pod A99 nie ma żadnych
    parametrów obiektywu poza oznaczeniem SAL1650, po którym co najwyżej
    można się domyśleć ogniskowej i nic więcej. Kupiłbyś szkło za ponad 2
    tys. zł tylko na podstawie danych, które są tutaj?
    http://www.sony.pl/support/pl/content/cnt-comp/SLT-A
    99V/list?f=prd-dime-lns-amount-zoom

    > Byc moze. Ale ja nie jestem tak dobrym detektywem jak Ty. ;-)

    Naprawdę nie trzeba być Einsteinem, żeby się domyśleć pewnych rzeczy.
    Tym bardziej, że Marek potrafi rozróżniać szkła aps-c od ff, czego
    dowodem jest jego komentarz w wątku niżej o doradzaniu obiektywu, gdzie
    w kontekście obiektywu stałoogniskowego napisał:
    "Tak na marginesie: za 500zł tylko do APSC widziałem. Do FF znalazłem
    tylko 1.4 za 1100zł."
    Chodziło o stałki o ogniskowej 50 mm do A99. Skąd wiedział, że 50/1.8
    jest do aps-c a 50/1.4 do ff, skoro w tabeli kompatybilności oba szkła
    są również oznaczone jako w pełni kompatybilne z A99?

    --
    marcin

  • 220. Data: 2014-10-14 11:36:31
    Od: Marek <p...@s...com>

    Czytam Waszą dyskusję i chciałbym Ci podrzucić argumentów.

    Piotr nie bierze pod uwagę, że firma posiada ubezpieczenie OC zazwyczaj.
    W przypadku gdy zalicza wpadkę, idzie to z OC. Tak więc Sony gdyby
    chciało cokolwiek zrobić w mojej sprawie, to:

    1. Najprawdopodobniej w ogóle nie poszłoby to z ich pieniędzy.
    2. A jeśli nawet z ich pieniędzy, to pewnie marże mają 3-cyfrowe więc
    nie straciliby lecz zyskali mniej gdybym dopłacił np. połowę wartości
    obiektywu nowego.

    Do Piotra: nie trzymajmy się tak infantylnych reakcji. Szkoda czasu na
    takie rozmyślania. Z aparatu jestem bardzo zadowolony. Ze szkieł jakie
    posiadam - również.

    > kompatybilnosc kojarzy ci sie z wyglądem?
    > Mnie zdecydowanie z działaniem.

    Tu chciałbym wyjaśnić kwestię - być może doczytałeś to w mojej dyskusji,
    ale nie zaszkodzi przypomnieć. Wyrażenie "kompatybilność" chyba
    niepotrzebnie uczestniczy w Waszej dyskusji. Użyłem tego sformułowania w
    wątku otwierającym gdyż chciałem skrócić zdanie a wywołało to tylko
    zamieszanie. Sprostowałem potem. Sony w cytowanym linku nie używa
    wyrażenia "kompatybilność" lecz "zgodny z ograniczeniami" albo
    "całkowicie zgodny". W/g oficjalnego emaila jakiego otrzymałem z Sony,
    jeden i drugi typ obiektywów da się użyć (jest kompatybilny) lecz zgodny
    z ograniczeniami oznacza m.in. że obiektyw pracuje w APSC (więcej jest
    różnic niż ta jedna). Błąd polega na tym, że wszystkie obiektywy (w
    cytowanym linku) są w pełni zgodne mimo iż ich część de facto nie jest.

    W tym wątku, mimo mojego sprostowania, próbowano mi udowadniać, że
    obiektywy DT są kompatybilne i nie mam podstaw do składania reklamacji
    :-) Słowo "kompatybilność" zdominowało więc dyskusję.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek