    Date: Mon, 13 Oct 2014 22:17:15 +0200
    From: mt <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    <543c1667$0$18090$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>

    W dniu 2014-10-13 21:59, Budzik pisze:

    > Nie wiem, moze nie przeglądał.
    > Kiedya miałem maniere przegladania instrukcji, od jakiegos czasu robie to
    > jednak bardzo rzadko, za duzo tam pierdołów.

    Zapis o tym, że obiektyw jest na aps-c jest pierwszym zdaniem w
    instrukcji. Ponadto ponoć wie, że szkła DT są na cropa, a to oznaczenie
    widnieje również na samym obiektywie:
    http://www.optyczne.pl/aparaty_image/7684_son16-50_1
    .jpg

    > Nie widze.
    > Pierwszy arguemen w te strone padł dopiero bodaj dzis, gdy ktos stwierdził,
    > ze kupujac obiektyw nie mogł sprawdzic czy pasuje do A99 bo tego jeszcze
    > nie było na rynku.
    > To by wiele zmieniało w kontekscie opowiadania Marka ale...

    Ja stwierdziłem, że nie mógł tego zrobiuć jak wczytałem się dokładniej w
    tą całą historię.

    > Ja tego tak nie odczytałem.
    > Kupił obiektyw z mysla o przyszłym zakupie body.
    > DAty. Sprawdził ktos?

    Przeczytaj jego pierwszy post. Najpierw kupił A77 z 16-50. Potem na
    rynku pojawił się A99, po jakimś czasie stwierdził, że będzie na niego
    odkładać kasę, natomiast w reklamacji do Sony napisał, że kupował A77 z
    16-50 z myślą o pełnej klatce, co było niemożliwe w kontekście A99, gdyż
    sam stwierdził, że ten aparat pojawił się później, jak miał już A77 z 16-50

    > A to nie chodziło o jakas niekonsekwencje w nazewnictwie?

    Nie wiem, najbliższe temu jest 85/2.8, a ten obiektyw kryje pełną klatkę.

    > Jak szukał informacji u zródła (czyli na sony.pl) to potem juz w sklepie
    > mogł dokładnie nie czytac tego samego - nic w tym dziwnego nei widze.
    > Sam ostatnio kupowałem kompakt.
    > Czytałem o nim na kilku stronach, po czym wszedłem na ceneo, wybrałem
    > model, wszedłem do sklepu i kupiłem. Bez dokładnego czytania co napisane w
    > sklepie - wiedziałem o jaki model mi chodzi.

    Po pierwsze czytałeś na kilku stronach, ale mniejsza o to, bo nawet na
    samej stronie Sony nigdzie nie jest napisane, że ten obiektyw kryje ff,
    jest tylko enigmatyczna kompatybilność, natomiast w każdym innym miejscu
    (w tym na stronie Sony) jest wyraźnie, że szkło kryje aps-c. Ponadto w
    każdym sklepie w nazwie produktu jest DT, a on ponoć wie co to oznacza.

    > Kiedy on chce A99... Tylko ze do niego chce obiektyw spełniajacy kryteria.
    > Tak ja rozumiem tę sprawę...

    No to niech sprzeda tego 16-50 tak jak sprzedał A77 i nie wmawia bajek,
    że kupował 16-50 z myślą o ff. Używał tego szkła na aps-c i dlaczego
    Sony miałoby mu kasę zwracać?

    --
    marcin