    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nietypowe łącze do telewizji
    Date: Tue, 29 Jun 2021 06:13:23 +0100
    <5...@4...net> <sba0n0$ict$1@dont-email.me>
    <qsjc5o7dav6j$.zdaolcs7ica7$.dlg@40tude.net>

    > Do LTE 800 się nada, do UMTS 900 też. Ale za skuteczność nie ręczę :) Ja
    > tylko mówiłem jakbym ja to zrobił gdybym musiał. Wypróbuj i wpadnij tu
    > zameldować, sprzęcior kosztuje grosze.

    Wypróbuję - choć logistyka zajmie mi trochę czasu (muszę to wysłać do
    UK- ale mam zamiar zamówić książki, więc przy okazji mogę sobie dopełnić
    paczkę).
    Muszę jeszcze popatrzeć za podstawą z gniazdem żeby jakoś sensownie
    antenę wewnętrzną zamocować. Rozumiem że wewnętrzna antena ma być
    skierowana pionowo w dół?

    > Antenę górną należy montować w miejscu o najsilniejszym sygnale co z
    > reguły znaczy jak najwyżej.

    do tego akurat mam sztycę ze 3m powyżej domu - jak się przeprowadzałem,
    to wyszukiwarki internetu pokazywały, że nie ma u mnie sensownego łącza
    i zrobiłem link bezprzewodowy do sąsiada 300m dalej. Po wprowadzeniu się
    okazało się, że linia telefoniczna została uwolniona przez poprzedniego
    właściciela i wcześniej wyszukiwarki traktowały to jako nową instalację
    - i jednak internet jest ;)

    Czy parter obleci gdy dolna antena na
    > piętrze, to zależy od konstrukcji stropu. Jak drewniany to OK , jak inny
    > to będzie tłumił.

    W zasadzie strop drewniany, ale co ~1,2m szyna kolejowa ;)

    Nawiasem mówiąc, ta dolna antena jaką polecałem ma
    > minimum promieniowania bezpośrednio pod nią, więc na parterze będzie ono
    > szersze i dodatkowo popsuje sprawę. Założenie jest takie że dolna antena
    > obsługuje tylko swoją kondygnację i w dodatku jest umieszczona pośrodku.
    > Jeśli ma być z boku, to trzeba użyć 2-3 elementowej yagi.

    to z boku może by nie było takie głupie, bo można by antenę dać w szafie
    i byłaby niewidoczna. W zasadzie wewnątrz nie musi być duże

    Rozumiem, że zastosowanie dwóch anten wewnątrz (po jednej na
    kondygnację) całkowicie mija się z celem?

    Lukasz