    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 29 Jul 2013 17:10:51 -0700 (PDT)
    <ks30tg$rbj$3@node2.news.atman.pl> <ks31dm$2t3$1@news.vectranet.pl>
    <51e5118d$0$1255$65785112@news.neostrada.pl>
    <ks34jb$3pr$1@news.vectranet.pl> <ks353u$rbj$8@node2.news.atman.pl>
    <ks35f8$3vb$1@news.vectranet.pl> <ks35p6$rbj$11@node2.news.atman.pl>
    <ks3b84$5np$1@news.vectranet.pl> <c...@m...org>
    <ks3n72$994$1@news.vectranet.pl> <1l379juieq7ng$.dlg@myjk.org>
    <ks4poj$huj$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <51f69630$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <Pine.WNT.4.64.1307292312050.1508@quad>
    Subject: Re: Naprawa chlodnicy
    From: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 lipca 2013 23:21:59 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:

    > Wlicza. Zgoda.

    > Owszem, w części, zgoda.

    > ...oraz nie pobiera i nie odprowadza VAT od swoich klientów.
    >
    > W przypadku klientów będących konsumentami (ogólnie:
    >
    > zwolnionymi z VAT) działa to identycznie jak dla dochodowego.

    > Przy 100% ulgi trudno o dalsze odliczenia :|

    > Nie jest.
    >
    > Co nie powoduje, że jest to jedyny podatek którego "brakuje"
    >
    > ze strony szarej strefy.
    >

    > pzdr, Gotfryd

    Masz rację ze nie pobiera vatu ale wszystkie surowce i narzędzia kupuje bez
    możliwości odliczenia kosztów zakupu i vatu. Instalator kupi gwintownicę i wrzuca w
    koszty. W efekcie po jakimś czasie ma ją darmo. To samo z lokalem, samochodem,
    prądem. Szarostrefowy instalator nic nie odpisze. Ja mówię o takiej zwyczajnej szarej
    strefie, jakiś malarz, mechanik samochodowy, elektryk. Jest i inna szara strefa.
    Wymuszenia, handel narkotykami, alkoholem, papierosami. Tamta szara strefa rządzi się
    trochę innymi prawami. Zwyczajna szara strefa wcale nie jest taka zła i wcale nie
    zubaża budżetu. Szara strefa w Polsce specjalnie nie jest ścigana. To może znaczyć że
    jako dział gospodarki przynosi zyski dla państwa. Za to ścigane są legalnie
    działające firmy jak coś na lewo robią. I temu się nie dziwię i popieram takie akcje.
    Prosty przykład sklep. Ma wbijać na kasę fiskalną wszystko. I łapią takich co nie
    wbijają. Ale jak by tak popatrzeć z innej strony to całe wyposażenie w sklepie jeśli
    było kupione na fakturę, niby dlaczego miało by nie być kupione na fakturę, podlega
    odliczeniu od dochodu przed podatkiem, to samo z czynszem, prądem, naprawami. W
    efekcie państwo zwraca cały koszt zakupu. Na dobrą sprawę jak jest rozliczony zakup
    wyposażenia to jest ono państwowe. Czyli państwo zapłaciło o mówi " jest twoje".
    Wcale takie najgorsze to państwo nie jest. Jak by przyszło do nacjonalizacji to
    państwo może sobie zabrać bo kiedyś za to zapłaciło. Wychodzi że państwo jest
    wspólnikiem w każdym legalnie działającym przedsiębiorstwie. Za udziały chce działkę
    i żeby nie było oszukiwane przez wspólnika. jako wspólnik ma i inne obowiązki z
    których się wywiązuje. Utrzymuje Policję, sądy, Straż Pożarną. Szarostrefowiec nie ma
    państwa jako wspólnika. Za nic mu państwo nie zwraca, nic nie może odliczyć. Ale i na
    pomoc państwa jak go ktoś oszukana przykład, specjalnie nie może liczyć. Znowu prosty
    przykład. Ktoś legalnie wynajmuje mieszkanie na zasadach najmu okazjonalnego. Ma
    ochronę w sytuacji jak najemca nie płaci. Jak ktoś po cichu wynajmuje bo mu szkoda
    8,5% bez możliwości odpisywania czegokolwiek albo według stawek dochodowego z
    możliwością odpisania remontów, malowań, wymian okien, zakupy do takiego mieszkania
    prali, zmywarki. To żadnego wsparcia od wspólnika nie ma. A jak mu się krzywda będzie
    działa to za to ze nie wziął wspólnika zostanie mu nakopane do dupy. Według mnie
    uczciwy układ.