    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Muzyka na DVD lepsza?
    Date: Mon, 27 May 2019 19:11:07 +0200

    W dniu 2019-05-27 o 12:10, elmer radi radisson pisze:

    > Ze CDA idzie 'naturalnym' torem CD audio, a odtwarzanie z DVD idzie
    > innym torem/ukladem i przechodzi przez jakis procesor dzwieku.

    Aaaa... w tym sensie. Tak właśnie przypuszczam lecz tylko przypuszczam.

    > No i znowoz - jak wczesniej napisalem, CDA moze byc wypalone szybka
    > nagrywarka tak ze stopa bledow w odtwarzaniu bedzie sie przekladala
    > na pogorszona jakosc dzwieku. To naprawde bywa zauwazalne.

    Nie mam tu wypracowanej drobiazgowej opinii. Wiem, że porządne
    zniekształcenia dźwięku (sinus lub nie-sinus), powiedzmy powyżej 8kHz,
    nie pozwalają się rozróżnić.

    > To jest rzecz malo krytyczna w zyciu. Tak samo jak nikt nie zakaze
    > malowania brzydkich obrazow. Jak kogos bola uszy to niech omija
    > danego artyste szerokim lukiem ;)

    Niekoniecznie mało krytyczna. Nie wiem czy wiesz, ale wśród osób z
    utratą słuchu młodzież stanowi 70%. UE wprowadziła ograniczenie poziomu
    głośności sprzętu słuchawkowego ale nie przewidzieli, że producenci
    muzyki "naprawią" to poprzez katastrofalny poziom efektu loudness wars.

    > Jesli sluchaja z dobrze zakodowanego mp3, np. jakies 320kbps CBR,
    > to akurat nie widze problemu.

    Serio nie widzisz problemu? Jak zatem zły materiał dobrze zakodować?
    Widziałem na jakimś wzmacniaczu przycisk od redukcji efektu "loudness
    wars" lecz raczej nie sądzę, że takie zabiegi miałeś na myśli. Nie da
    się zwyczajnie "odzniszczyć" nagrania, obojętne co byś z nim nie robił.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek