  • 21. Data: 2009-02-02 07:12:16
    Temat: Re: Monitory CRT.
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Nieporównywalnie mniej ostry przy okazji, migający, zniekształcony, a
    > w rogach jest tragedia dosłownie. No ale jak ktoś lubi..

    Az sprawdzilem moje "rogi" :) O czym mowisz teoretyku? :)))

  • 22. Data: 2009-02-02 07:16:02
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > To zadanie z kategorii nierozwiązywalnych. Ale ja nie o tym chciałem.
    >
    > Sugestie zakupu używanych, często nazywanych "poleasingowymi", CRT
    > sugerują zaspokojenie oczekiwań kupującego. Handlarze jak ognia
    > unikają słów "stary", "złomowany".

    A spamerzy jak Ty jak ognia unikaja slow "badziewie"
    w kontekscie LCD.

    > A fakty są takie, że 100% tego sprzętu pochodzi z likwidowanych stanowisk.

    Fakty sa takie, ze o ile nie masz zbednego worka kasy
    to LCD = badziewie.

    > Mają za sobą kilka, kilkanaście lat pracy i są zużyte.

    A wie to z gory spamer, zajmujacy sie pociskaniem LCDkow.

    > Kineskop, szczególnie duży, zużywa sie dość szybko.
    > Określenie "parametry" w rozumieniu, jakiego oczekuje
    > nabywca, nie mają w stosunku do nich, w ogóle zastosowania.
    > To jest elektroniczny złom i tak należy go traktować.

    A o Tobie nie nalezy zapominac, zes spamer zajmujacy sie
    wciskaniem badziewnej technologii tym, ktorzy nie potrafia
    samodzielnie myslec.

  • 23. Data: 2009-02-02 07:27:32
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Pytanie do tych, co jeszcze używają starych CRT.
    > Co z tej listy warto obejrzeć:
    > http://allegro.pl/4370_monitory_crt.html?id=4370&vie
    w=gtext&state=16&order=pd&change_view=1

    Z tych:
    http://allegro.pl/4383_21_cali.html?order=pd&view=gt
    ext&state=16
    warto zerknac chyba na wszystkie, pomijajac moze rozwalonego Della,
    (choc sam akurat takiego mam tylko calego).

    Majac kalibrator i odrobine wiedzy sprawdzisz czy monitor
    jest wypalony czy nie, jak trzyma parametry w czasie
    i czy daje sie kalibrowac/profilowac, jaka ma dE itd.

    Jesli masz zamiar go po prostu kupic i postawic na stole,
    to lepiej od razu udaj sie po "porady" do Tom01 - On Ci
    chetnie zrobi budyn z mozgu.

    > Czy jednak doliczając koszt kalibratora, nie warto kupić jakiegoś
    > taniego LCD?

    Rozumiem, ze zakladasz ze do taniego LCD kalibrator niepotrzebny? ;)
    W zasadzie masz racje - taniemu LCD nic nie pomoze ;)

  • 24. Data: 2009-02-02 07:41:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jacek_P pisze:
    > Wszyscy sie zachwycali Twoimi, fachowo zaszumionymi zdjeciami :D

    Posypać szumem zawsze miło. Zdjąć go już nie tak łatwo :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 25. Data: 2009-02-02 07:51:43
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Dell 1130, grafika dowolna(?). Kiedys Matrox, teraz asus cos-tam.

    Nawet matroksy nie wyciągają aż tylu kryształowo czysto. Już od
    1280x1024 widać pogorszenie obrazu. Oczywiście na niematroksach (np byle
    rivkach) przy takich rozdzielczościach to już było takie mydło, że nie
    dało się patrzeć.
    Co do monitora, to też zależy - im mniejszy tym gorsze parametry, im
    większy tym większe trzeba odświeżanie i tym w rogach trudniej o wyraźny
    obraz. Ostatecznie niestety nawet najlepsze CRT po prostu nie umywają
    się do byle LCD jeśli chodzi o obraz. Może gdyby był jakiś, który
    potrafi przesyłać na DVI to by było lepiej, w praktyce nie widziałem ani
    jednego takiego.

    Tymczasem każde LCD w byle rogu ma tak ostro jak na środku, a przy DVI
    nie ma najmniejszego problemu.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 26. Data: 2009-02-02 07:53:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:
    > Więc co? Jest jakiś w miarę tani TN 21
    > cali, który nie ma kosmicznych przebarwień, nie jest bardzo czuły, pod
    > jakim kątem się na niego patrzy i da się dobrze ustawić jasność? Bo
    > zawsze mogę mieć dwa monitory, co też jest rozwiązaniem.

    Problemem tej grupy (przy liderowaniu jednego osobnika w szczególności)
    jest idea, iż nie da się kupić monitora za tysiąc spełniające te
    wymagania. Do tego tworzy się piękną teorię, jakże podatną na polski
    grunt o tak zwanym monitorze marketowym, którego jedynym zadaniem jest
    niszczyć zdjęcia. Nie ważne, że w tym markecie znajdziesz i jakieś marne
    aoc-y czy dayteki, czy samsungi, lg i całą resztę bardzo poprawnie
    oddającą kolorystykę.

    Tak przy okazji - ilu jest producentów matryc?

    Nikt na razie nie wspomniał o monitorach z gładką szybą - tych należy
    się wystrzegać w pierwszej kolejności (chyba, że ktoś pracuje w
    adaptowanej ciemni fotograficznej), nikt nadal nie wspomniał o
    oświetleniu miejsca pracy czyt choćby zalecanej odległości i wysokości
    ustawienia monitora. Ważne, żeby wydać półtora tysiąca, a najlepiej z
    pięć - i to wszytko, co w sprawie należy zrobić :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /aby wybrać opcję pierwszą wciśnij dwójkę/

  • 27. Data: 2009-02-02 07:53:11
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    > Az sprawdzilem moje "rogi" :) O czym mowisz teoretyku? :)))

    O tym, że masz albo nalane w rogi szkła i de facto siedzisz przy
    globusie albo po prostu musisz mieć nieostro. Niestety technologia CRT
    ma swoje wady i problemów z rogami tam nie wyeliminujesz.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 28. Data: 2009-02-02 07:58:38
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-02-02 08:16:02 +0100, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> said:

    > Fakty sa takie, ze o ile nie masz zbednego worka kasy
    > to LCD = badziewie.

    Fakty są takie, że za dobrego CRTka w czasach ich świetności trzeba
    było zapłacić nie mniejszy worek kasy. Co jakby ciągle pomijasz,
    przytaczając w dyskusjach używane, paroletnie i wypalone złomy, w
    dodatu klasy burowej.

    > A wie to z gory spamer, zajmujacy sie pociskaniem LCDkow.

    Wie to każdy, kto ma do czynienia z będącymi wciąż w użyciu CRTkami.

    > A o Tobie nie nalezy zapominac, zes spamer zajmujacy sie
    > wciskaniem badziewnej technologii tym, ktorzy nie potrafia
    > samodzielnie myslec.

    Taki spamer, jak i Ty w dziedzinie wydruków? Niech zgadnę, nie lubisz
    konkurencji?

    de Fresz

  • 29. Data: 2009-02-02 07:58:53
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > Kto tak potrafi jeszcze? :)

    Ja :-)

    Siedzę w pracy 8 godzin przed LCD i później w domu kolejne 8 przed bańką. W
    weekendy czasem siedzę po kilkanaście godzin przed bańką i jest ok. I póki
    będzie działać to jej nie wywalę. Ale to jest bańka z odświeżaniem 100Hz.

    Co do szkodliwości to dla oczu najbardzie jszkodliwe jest patrzenie blisko.
    I tu nie ma znaczenia czy monitor jest LCD, czy CRT czy po prostu czytamy
    książkę. Dodatkowo wzrok męczy sięgdy obraz miga (dotyczy kiepskich CRT),
    albo jest zbyt jasny (dotyczy kiepskich LCD).

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 30. Data: 2009-02-02 08:27:07
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Nawet matroksy nie wyciągają aż tylu kryształowo czysto.

    A ty wiesz o tym, bo czytales w necie, nie? ;-)

    "Od zawsze" pracuje na Matroxach wlasnie, od niedawna na Asusie.
    No, ale Ty wiesz lepiej :)))))))

    Siedze w tej chwili przed Dellem 1130 - drobny tekst jest tak samo
    ostry w rogach jak gdziekolwiek. Nie ma zadnych latwo zauwazalnych
    wad typu rozjazd kolorow w rogach czy spadek ostrosci.

    Specjalnie dla Ciebie sciagnalem Nokia Monitor Test, moj Ty specu :))))

> [...]
    > umywają się do byle LCD jeśli chodzi o obraz. Może gdyby był jakiś,
    > który potrafi przesyłać na DVI to by było lepiej, w praktyce nie

    Pisali o tym w "Twoim Pececie" zaraz obok reklam LCDkow?

    > Tymczasem każde LCD w byle rogu ma tak ostro jak na środku, a przy DVI
    > nie ma najmniejszego problemu.

    Nawet gdyby bylo tak jak piszesz (a nie jest) to jakie to ma znaczenie
    w kontekscie grupy na ktorej piszesz?