  • 11. Data: 2009-02-01 22:09:55
    Temat: Re: Monitory CRT.
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:

    > pieprzenie. Dobry CRT, czestotliwosc odwierzania wysoka i nic sie nie
    > dzieje... moge przed nim siedziec i 10 godzin i nic mnie nie boli poza
    > kregoslupem.

    Kto tak potrafi jeszcze? :)

    > era crt umiera i w zasadzie ciezko dopac juz dzialajacy crt. Tyle tyko
    > ze nawet te stare juz troche zjechane banki potrafia wiecej niz te Twoje
    > cudowne LCDki. Moze wpadne kiedys do Ciebie z kalibratorem i
    > pokaze Ci jaka kupe robi Twoj LCD z takimi np. niebieskimi odcieniami
    > w porownaniu z moja zajechana banka za 250zl i niema tu zadnej
    > mitologi tyko czyste fakty.

    Wolę kupę z niebieskimi odcieniami niż brak kontroli ostrości wynikający
    z zasady działania, tenże z niedoogniskowania, zniekształcenia,
    ''oddychanie'' dynamiczne, pole elektrostatyczne wysuszające oczy, piski
    przetwornic i trzykrotnie wyższy poziom zużycia energii :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-02-01 22:15:27
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Roger from Cracow pisze:
    > zlotych, no ale jak kto lubi...

    Dobry CRT kosztował w czasach swojej świetności 2,5-5,5 tys zł za
    21-22". Obecnie dobry 19" LCD, będący niemal dokładnym odpowiednikiem
    wielkości, podobnie. Porównania starych profesjonalnych monitorów, do
    nowych hipermarketowych, jest bzdurą. To są zupełnie różne urządzenia.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 13. Data: 2009-02-01 22:21:01
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Kto tak potrafi jeszcze? :)

    znam takiego jednego :) i doskonale wiem czemu to robi.

> [...]
    > ''oddychanie'' dynamiczne, pole elektrostatyczne wysuszające oczy, piski
    > przetwornic i trzykrotnie wyższy poziom zużycia energii :)

    to sie nie ogranicza tylko do kupy z niebieskimi, coz ostrosc fakt nizsza
    ale podobno ostre nie jest trendy :)

    Roger

  • 14. Data: 2009-02-01 22:23:20
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > podobnie. Porównania starych profesjonalnych monitorów, do nowych
    > hipermarketowych, jest bzdurą. To są zupełnie różne urządzenia.

    pytanie co lepiej kupic w temacie watku; kalibrator i poszukac jakiegos
    dzialajacego jeszcze CRT czy tani LCD :) pewnie z kategorii hipermarketowych

    Roger

  • 15. Data: 2009-02-01 22:30:38
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Roger from Cracow pisze:
    > pytanie co lepiej kupic w temacie watku; kalibrator i poszukac jakiegos
    > dzialajacego jeszcze CRT czy tani LCD :) pewnie z kategorii hipermarketowych

    To zadanie z kategorii nierozwiązywalnych. Ale ja nie o tym chciałem.

    Sugestie zakupu używanych, często nazywanych "poleasingowymi", CRT
    sugerują zaspokojenie oczekiwań kupującego. Handlarze jak ognia unikają
    słów "stary", "złomowany". A fakty są takie, że 100% tego sprzętu
    pochodzi z likwidowanych stanowisk. Mają za sobą kilka, kilkanaście lat
    pracy i są zużyte. Kineskop, szczególnie duży, zużywa sie dość szybko.
    Określenie "parametry" w rozumieniu, jakiego oczekuje nabywca, nie mają
    w stosunku do nich, w ogóle zastosowania. To jest elektroniczny złom i
    tak należy go traktować.

  • 16. Data: 2009-02-01 23:02:07
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > ale kolory potrafi wyswietlac w odroznieniu a takich lcd do 1000 ilus tam
    > zlotych, no ale jak kto lubi...

    Kolory owszem. Ale coś za coś. To tak jak dalmierz i lustrzanka - oba
    mają zalety. Sęk w tym że to pierwsze nieporównywalnie mniejsze w
    stosunku do wad. Z CRT jest podobnie - miga, nieostre jest, zniekształca
    obraz, o rozmiarze nie wspominając. LCD dobrze się rozwijają i kiedyś
    pewnie CRT będzie tylko wspomnieniem jako ciekawostka, tak jak np
    dyskietki pięciocalowe dziś :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 17. Data: 2009-02-01 23:03:31
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > pieprzenie. Dobry CRT, czestotliwosc odwierzania wysoka i nic sie nie
    > dzieje... moge przed nim siedziec i 10 godzin i nic mnie nie boli poza
    > kregoslupem.

    Jaki jest dobry, żeby wyciągał 1600x1200? Podaj do pary z grafiką ok?

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 18. Data: 2009-02-02 01:18:23
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Janko Muzykant napisal:
    > spotka ten zaszczyt :) I co ciekawe, mechanizm jest podobny - na crt
    > działa mechanizm interpolacji analogowej, na płytach maskowanie szumem,
    > zgrzytem i przydźwiękiem (podobno miłym dla ucha)

    U Ciebie ten mechanizm tez dziala :)

    Wszyscy sie zachwycali Twoimi, fachowo zaszumionymi zdjeciami :D
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2009-02-02 07:06:18
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sun, 01 Feb 2009 21:33:28 +0100, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

    Tak jak się spodziewałem, dyskusja się rozwinęła.

    Ja posiadam jednego CRTka, takiego starego Siemensa MCM19P i laptopa z
    ekranem TN 1680x1050. Do normalnej pracy lepszy jest LCD, bo ten
    Siemens to bardzo ładnie rozmywa, szczególnie w dużych
    rozdzielczościach, a ponadto niekiedy miganie zaczyna być denerwujące.
    Ten LCD jest również o tyle dobry, że go można bardzo mocno ściemnić i
    da się wygodnie pracować w kompletnych ciemnościach. Jendak, jak raz
    na tydzień chcę posiedzieć nad zdjęciami to ta paść CRT jest o wiele
    lepsza (bo jakościowo to są porównywalne monitory, oba wymagały sporej
    regulacji na karcie graficznej, aby przejść takie proste testy typu
    jankowego, czy na przebarwienia) - po pierwsze o wiele mniej
    przekłamuje kolory, po drugie jakkolwiek spojrzę widzę to samo, na tym
    laptopowym to nie jestem pewien co jest prawdą a co jego sztucznym
    wytworem. Na monitor nie wydam więcej niż 1000 zł, gdyż więcej jest do
    dla mnie strata pieniędzy. Więc co? Jest jakiś w miarę tani TN 21
    cali, który nie ma kosmicznych przebarwień, nie jest bardzo czuły, pod
    jakim kątem się na niego patrzy i da się dobrze ustawić jasność? Bo
    zawsze mogę mieć dwa monitory, co też jest rozwiązaniem.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 20. Data: 2009-02-02 07:11:17
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    dominik wrote:

    > Jaki jest dobry, żeby wyciągał 1600x1200? Podaj do pary z grafiką ok?

    Dell 1130, grafika dowolna(?). Kiedys Matrox, teraz asus cos-tam.