  • 1. Data: 2009-02-01 20:33:28
    Temat: Monitory CRT.
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    Pytanie do tych, co jeszcze używają starych CRT.
    Co z tej listy warto obejrzeć:
    http://allegro.pl/4370_monitory_crt.html?id=4370&vie
    w=gtext&state=16&order=pd&change_view=1
    Czy jednak doliczając koszt kalibratora, nie warto kupić jakiegoś
    taniego LCD?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 2. Data: 2009-02-01 20:41:53
    Temat: Re: Monitory CRT.
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:
    > Pytanie do tych, co jeszcze używają starych CRT.
    > Co z tej listy warto obejrzeć:
    > http://allegro.pl/4370_monitory_crt.html?id=4370&vie
    w=gtext&state=16&order=pd&change_view=1

    Ależ wszystkie monitory CRT będą miały podobne wady. Nie bez powodu ta
    technologia odchodzi. W skrócie szkoda oczu.

    > Czy jednak doliczając koszt kalibratora, nie warto kupić jakiegoś
    > taniego LCD?

    Nawet najlepszy kalibrator Ci nie ucudowni badziewnego monitora.
    Jak do zdjęć to szukaj starych LCD na nie-TN, a z czasami reakcji po
    20ms np. WWW będzie smużyć, ale kolory będą znośne :)
    Ewentualnie chyba już nawet lepiej byle nowe TN z ich wadami.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 3. Data: 2009-02-01 20:46:39
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    Z tej listy Philipsy sa akurat slabiutkie... Samsungi tez nie powalaja...
    ciekawie sie prezentuja Neci a reszta to szit raczej... Generalnie szukac
    21calowych.

    Do grafiki to Nec albo Philips przynajmniej z seii P i oczywiscie Iiyamy
    oraz Eizo...

    Co do LCD to musza sie wypowiedziec raczej grupowicze pracujacy na
    tokowych - bo ja siedze przed CRT, ktory uwazam za najodpowiedniejszy pomimo
    gabarytow i pradozernosci i za najlepsze rozwiazanie w kategorii
    jakosc/cena.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-02-01 21:26:30
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>

    Grzegorz Krukowski pisze:
    > Co z tej listy warto obejrzeć:

    Znacznie większy asortyment i taniej, ok 2-4 zł/kg znajdzie Pan w
    przedsiębiorstwach zajmujących się utylizacją złomu komputerowego. To co
    Pan znalazł, to straszna drożyzna.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 5. Data: 2009-02-01 21:31:55
    Od: "neutrin0" <neutrin)@wp.pl>

    CRT mają nieporównywalnie lepszy obraz w stosunku do LCDz za 500-1000zł.

  • 6. Data: 2009-02-01 21:49:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    neutrin0 pisze:
    > CRT mają nieporównywalnie lepszy obraz w stosunku do LCDz za 500-1000zł.

    No i w imię tej lepszości sporo ludzi niszczy wzrok i męczy głowę.
    Miejsce crt jest przy dyskietkach. Różnicę jakościową dla organizmu
    widzi chyba 99% przesiadających się - o ile przy bańce (dość wypasionej)
    mogłem siedzieć kilka godzin po czym bolała mnie głowa i oczy, o tyle
    przy lcd mogę siedzieć ile trzeba nie czując zmęczenia większego niż
    gdybym siedział przed książką.

    A ta nieporównywalnie lepsza lepszość zaczyna już się ocierać o
    mitologię podobną do lepszości płyt winylowych nad cd (czekam, aż kasety
    spotka ten zaszczyt :) I co ciekawe, mechanizm jest podobny - na crt
    działa mechanizm interpolacji analogowej, na płytach maskowanie szumem,
    zgrzytem i przydźwiękiem (podobno miłym dla ucha)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 7. Data: 2009-02-01 21:55:01
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    neutrin0 pisze:
    > CRT mają nieporównywalnie lepszy obraz w stosunku do LCDz za 500-1000zł.

    Nieporównywalnie mniej ostry przy okazji, migający, zniekształcony, a w
    rogach jest tragedia dosłownie. No ale jak ktoś lubi..

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 8. Data: 2009-02-01 21:56:50
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > siedzieć kilka godzin po czym bolała mnie głowa i oczy, o tyle przy lcd
    > mogę siedzieć ile trzeba nie czując zmęczenia większego niż gdybym

    pieprzenie. Dobry CRT, czestotliwosc odwierzania wysoka i nic sie nie
    dzieje... moge przed nim siedziec i 10 godzin i nic mnie nie boli poza
    kregoslupem.

> [...]
    > zaszczyt :) I co ciekawe, mechanizm jest podobny - na crt działa mechanizm
    > interpolacji analogowej, na płytach maskowanie szumem, zgrzytem i

    era crt umiera i w zasadzie ciezko dopac juz dzialajacy crt. Tyle tyko
    ze nawet te stare juz troche zjechane banki potrafia wiecej niz te Twoje
    cudowne LCDki. Moze wpadne kiedys do Ciebie z kalibratorem i
    pokaze Ci jaka kupe robi Twoj LCD z takimi np. niebieskimi odcieniami
    w porownaniu z moja zajechana banka za 250zl i niema tu zadnej
    mitologi tyko czyste fakty.

    Roger

  • 9. Data: 2009-02-01 22:01:29
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant pisze:
> [...]
    > działa mechanizm interpolacji analogowej, na płytach maskowanie szumem,
    > zgrzytem i przydźwiękiem (podobno miłym dla ucha)

    Ot CRT mają swoje zalety i wady. LCD w wielu punktach są słabe, ale
    przede wszystkim nie mają ani jednego problemu, który tyczył każdego z
    CRT. Dzisiejsze LCD są naprawdę niezłe. Na byle kolorach wymiękają w
    stosunku do CRT, ale jest ostro, jest wyraźnie i nic się nie rozmywa w
    rogach.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 10. Data: 2009-02-01 22:02:07
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości

    > Nieporównywalnie mniej ostry przy okazji, migający, zniekształcony, a w
    > rogach jest tragedia dosłownie. No ale jak ktoś lubi..

    ale kolory potrafi wyswietlac w odroznieniu a takich lcd do 1000 ilus tam
    zlotych, no ale jak kto lubi...

    Roger